Primariile Vrancei, asteptate la lucrari comunitare
Legea 51/2006 acorda finantare pentru alimentarea cu apa, iluminat sau salubrizare
In vederea gestionarii fondurilor alocate din bugetul asigurarilor pentru somaj, AJOFM Vrancea poate inregistra si analiza documentatiile comunitatilor care solicita bani pentru astfel de programe. Primarii localitatilor vrincene trebuie sa realizeze un memoriu justificativ din care sa rezulte necesitatea lucrarilor, sursele de finantare pentru materialele necesare, un grafic de lucrari, dar si numarul de locuri de munca subventionat. Perioada de derulare a programului lucrarilor in interes comunitar este ianuarie-noiembrie 2008. "In ceea ce priveste natura lucrarilor ce pot fi finantate se vor respecta prevederile Legii nr. 51/2006 privind serviciile comunitare de utilitati publice, conform careia serviciile comunitare de utilitati publice sint totalitatea activitatilor de utilitate si interes public general, desfasurate la nivelul comunelor, oraselor, municipiilor sau judetelor sub conducerea, coordonarea si responsabilitatea autoritatilor publice locale, in scopul satisfacerii cerintelor comunitatilor locale, prin care se asigura urmatoarele utilitati: alimentarea cu apa, canalizarea si epurarea apelor uzate, colectarea, canalizarea si evacuarea apelor pluviale, dar si productia, transportul, distributia si furnizarea de energie termica in sistem centralizat. De asemenea, se asigura salubrizarea localitatilor, iluminatul public, administrarea domeniului public si privat al unitatilor administrativ-teritoriale, precum si transportul public local", a declarat Marina Dantis, directorul executiv al AJOFM Vrancea. Subventia acordata de stat pentru aceste locuri de munca este de 70% din salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata, in perioada aprilie-octombrie si de un salariu minim, in perioada noiembrie-martie, la care se adauga contributiile de asigurari sociale datorate de angajatori. "Am cerut primariilor sa faca o centralizare a persoanelor care doresc sa munceasca in baza acestei legi si, in cazul in care cineva renunta din diferite motive, locul sau sa fie ocupat de altcineva. In acest fel nu se pierd finantarile. Este pacat sa pierdem bani", a completat directorul AJOFM. (Iulia CRETU)