Social

Mai bine de 40% dintre elevi sunt analfabeţi funcţional

Ziarul de Vrancea
9 nov 2016 673 vizualizări
ceasta este concluzia Centrului de Evaluare şi Analize Educaţionale, după realizarea unui studiu la nivel naţional


Mai bine de 40% dintre elevii romani de 15 ani sunt analfabeţi funcţional, potrivit unui studiu al Centrului de Evaluare şi Analize Educaţionale. Mai exact, este vorba de 42% dintre elevii asupra cărora s-a realizat studiul. Elevii, susţine documentul, ştiu să citească, dar nu înţeleg textele parcurse. Experţii acestui centru care a realizat studiul sunt de părere că de vină pentru această situaţie sunt programele şcolare prea stufoase, elevii fiind obligaţi să memoreze informaţiile şi nu să analizeze textele. La fel se întamplă şi la matematică unde elevii ştiu să opereze calcule, dar nu înţeleg noţiunile învăţate. „Nu aş vrea să spun la modul general că principala cauză este calitatea sistemului educaţional românesc. Însă este cert o problemă a modului în care încă se predă. (…) Eu predau şi economie, la liceu, şi dacă le cer să îmi dea definiţia pentru viteza de rotaţie a banilor, care e o definiţie foarte complexă şi urâtă, din zece elevi, 11 ştiu să reproducă definiţia mai bine decât o fac eu. Dar dacă le cer să dea un exemplu simplu, nu ştiu să facă acest circuit şi nu înţeleg, deşi ei ştiu definiţii, clasificări, vorbesc în sintagme şi ştiu eseuri la limba romană”, a declarat pentru presa centrală Sorin Spineanu-Dobrotă, şef Serviciu Examene şi Evaluarea Manualelor al Centrului de Evaluare şi Analize Educaţionale. Rezultatele acestui studiu sunt apropiate celor ale testărilor PISA, care arată că 45% din copiii de 15 ani sunt analfabeţi funcţionali. Acest  analfabetism funcţional este explicat prin închistarea curriculei, dar şi prin faptul că profesorii nu cer la oră înţelegerea textului, ci doar memorarea lecţiei. Prin urmare, copiii nu sunt pregătiţi pentru viaţă, pentru că nu au exerciţiul comentării. Ministrul Educaţiei, Mircea Dumitru, a declarat pentru Mediafax, că pentru a rezolva problema analfabetismului, este nevoie de o şcoală mult mai eficientă şi care să formeze competenţe la nivelul înţelegerii unui text. De asemenea, se pune problema manualelor şcolare care, în opinia lui Mircea Dumitru, sunt scrise nu pentru elevi, ci pentru profesori. Tragic este că aceşti elevi vor finaliza studiile medii şi vor deveni absolvenţi de şcoală nefuncţionali. (Z.V.)



În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 2

Adaugă comentariu
Dontu, acum 320 zile, 14 ore, 29 minute, 13 secunde
Lipsa de interes a elevilor e cauzata nu de salariile mici ale profesorilor (poti sa le cresti de 10 ori) ci de lipsa perspectivei la terminarea liceului. Prin anii 1975 - 1985 elevii aveau citeste integral
corina, acum 320 zile, 15 ore, 28 minute, 18 secunde
Daca asta este realitatea atunci : STOP meditatiilor iar profesorii sa-si faca datoria la clasa nu in particular. Nu-si justifica majorarile salariale . Sunt multi bugetari care au salarii mult mai citeste integral
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.