Telefonul Copilului, de 15 ani în slujba copiilor şi părinţilor
Telefonul Copilului este un serviciu dedicat copiilor de orice varstă care au astfel posibilitatea să reclame probleme sau abuzuri grave la care sunt supuşi în familie, la şcoală, în centrul de plasament, pe stradă sau în oricare alt loc în care se află, sau pentru a vorbi despre orice altă problemă care îi preocupă. Telefonul Copilului îşi propune de 15 ani să acorde un sprijin real şi imediat copiilor, oferind asistenţă gratuită prin intermediul liniei telefonice 116 111. Este bine de ştiut că nu înregistrează nicio convorbire, astfel problema copilului este ascultată numai de consilierul care se află la celălalt capăt al telefonului. Apelurile sunt anonime şi se poate discuta despre orice problemă care îi preocupă pe cei care telefonează. Dacă însă problema este gravă, iar solicitantul este de acord să ofere datele personale, consilierii de la Telefonul Copilului vor anunţa imediat serviciile sociale care se vor deplasa în locul indicat pentru a verifica situaţia şi pentru a lua măsurile care se impun. Însă intervenţia autorităţilor se poate face doar cu acordul celui care sună la Telefonul Copilului. Numai cu acordul copilului, un asistent social din cadrul Protecţiei Copilului va fi informat cu privire la situaţia acestuia. În cazul în care copilul nu este hotărat cu privire la această opţiune, va primi toate informaţiile necesare pentru a putea contacta ulterior serviciile sociale sau pentru a reveni cu un nou apel la Telefonul Copilului. Apelurile sunt gratuite în reţeaua Telekom România, iar abonaţii Telekom mobil pot suna de pe telefonul mobil. Telefonul Copilului nu va suna niciodată înapoi.
15 ani de experienţă în sprijinul copiilor
Cu o experienţă de 15 ani în domeniul protecţiei drepturilor copilului şi ale familiei, Asociaţia Telefonul Copilului este singura organizaţie neguvernamentală, non-profit, din România, care pune la dispoziţia copiilor şi părinţilor o linie telefonică de asistenţă la nivel naţional.
În perioada 21 noiembrie 2001 – 30 octombrie 2016, un număr total de 2.248.593 de apeluri a fost înregistrat de Asociaţia Telefonul Copilului, iar dintre acestea au fost identificate 19.610 cazuri de persoane care au denunţat un caz de abuz împotriva copiilor. Nu mai puţin de 20.458 de cazuri au solicitat şi beneficiat de asistenţă juridică şi de consiliere psihologică. În ultimele patru luni nu mai puţin de 30.369 de apeluri s-au primit la Telefonul Copilului. 116 111 este linia europeană de asistenţă pentru copii, gestionată în România de Asociaţia Telefonul Copilului şi Telekom Romania. Apelul este gratuit, telefonul putand fi apelat 7 zile din 7, gratuit, între orele 08.00 – 00.00. Telefonul răspunde atat copiilor, cat şi părinţilor care au nevoie de ajutor. (Dana LEPĂDATU)