Un senator vrea să le dea, din nou, o pâine de mâncat hingherilor auto din Focşani
Parlamentarii României pun, din nou, gând rău şoferilor care parchează pe unde găsesc loc, chiar dacă acest lucru înseamnă încălcarea regulilor de circulaţie. Potrivit unui proiect legislativ depus la Senat, maşinile staţionate neregulamentar ar putea fi încălţate şi săltate, dar numai în anumite cazuri.
Potrivit documentului semnat de un senator independent Alfred-Laurenţiu-Antonio Mihai, Poliţia Rutieră ar putea dispune ridicarea vehiculelor oprite neregulamentar în zona de acţiune a indicatorului “Staţionare interzisă” însoţit de panoul adiţional “Ridicare autovehicule parcate neregulamentar”, în intersecţii, în staţiile de transport public, dacă blochează desfăşurarea circulaţiei pe cel puţin o bandă. Această propunere modifică OUG 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice. Alte cazuri în care se vor putea ridica vehiculele sunt acelea în care obstrucţionează sau blochează căile de acces la proprietatea publică sau privată adiacentă drumului public, împiedică sau blochează accesul la pistele pentru biciclete, staţionează în staţiile de transport public de persoane sau staţionează neregulamentar pe partea carosabilă în afara localităţilor, după cum mai prevede iniţiativa legislativă. Senatorul care a iniţiat proiectul precizează, în expunerea de motive, că, în prezent, în OUG este “o formulare vagă şi mult prea generală” în care se specifică doar că vor fi ridicate vehiculele staţionate neregulamentar, fără să se precizeze care sunt aceste cazuri.
Ridicarea autovehiculelor staţionate neregulamentar generează abuzuri
“Raţiunea acestei propuneri legislative porneşte de la lipsa unor reglementări adecvate, clare şi coerente, adaptate condiţiilor existente, în ceea ce priveşte motivaţia măsurii de ridicare a autovehiculelor. Ridicarea autovehiculelor a devenit o problemă reclamată de numeroşi cetăţeni, fapt agravat de lipsa locurilor de parcare în număr suficient, în special în cadrul marilor oraşe. Practica măsurii de ridicare a acestor autovehicule staţionate neregulamentar a ajuns să genereze abuzuri realizate de către cei care pot să dispună această măsură, manifestând în cele mai multe cazuri exces de zel. Măsura dispunerii ridicării autovehiculelor trebuie să fie una excepţională, îndreptată asupra acelor autovehicule care într-adevăr blochează circulaţia rutieră sau constituie un pericol pentru aceasta”, susţine parlamentarul. Iniţiatorul a mai punctat că dacă maşina nu constituie un obstacol sau un pericol concret pentru desfăşurarea circulaţiei publice, această măsură nu se poate justifica, fiind considerată abuzivă sau excesivă. “Ridicarea vehiculului fără acordul proprietarului reprezintă de fapt o mutare forţată, fiind din multe puncte de vedere asemănătoare unei confiscări. O asemenea măsură aduce atingere existenţei dreptului de proprietate, privând proprietarul autovehiculului de bunul său”, menţionează iniţiatorul. Senatul a fost prima Cameră sesizată în acest caz. De altfel, municipalitatea focşăneană a aprobat în luna mai Regulamentul de organizare şI funcţionare a sistemului de parcare din Focşani. La vot, consilierii au reamintit faptul că, în lipsa unui cadru legal, ridicarea maşinilor din oraş este ilegală. (Iulia CREŢU)