Social

A confundat sticla de vin cu cea de otravă pentru gândaci

Ziarul de Vrancea
26 mai 2016 919 vizualizări
Acţiunea promptă poate salva viaţa unei persoane care s-a intoxicat cu substanţe nocive

Un bărbat de 59 de ani din Popeşti a ajuns zilele trecute la Unitatea de Primiri Urgenţe a Spitalului Judeţean “Sf. Pantelimon” din Focşani după ce a ingerat o substanţă toxică periculoasă. Din primele declaraţii ale bărbatului, se pare că acesta a confundat sticla de vin cu o sticlă în care se afla dizolvată o soluţie de Super Killer, un insecticid puternic indicat în combaterea gândacilor, puricilor, căpuşelor, ţânţarilor, etc. În prezent bărbatul, care a fost internat în secţia de Boli Interne pentru a fi ţinut sub observaţie, este în afara oricărui pericol şi urmează a fi externat. Tot un insecticid a înghiţit şi o femeie de 46 de ani din Sihlea. De data aceasta insecticidul înghiţit a fost sub formă de granule, iar femeia l-a înghiţit în scop suicidal. Din fericire, tentativa de suicid nu a reuşit, iar femeia a fost internată la Psihiatrie unde va fi ţinută câteva zile sub observaţie.  

Ce trebuie să faceţi în caz de intoxicaţie cu substanţe otrăvitoare

Acţiunea rapidă este esenţială dacă suspectaţi că cineva este victima unei intoxicaţii acute cu substanţe otrăvitoare. Dacă o victimă este inconştientă, are convulsii sau respiră cu dificultate mai întâi sunaţi la salvare sau duceţi-o la cel mai apropiat spital, la camera de gardă. Dacă persoana pare stabilă şi nu are simptome, dar suspectaţi o otrăvire, sunaţi la 112. În anumite cazuri de otrăvire, primul ajutor de bază se poate da imediat. Dacă substanţele otrăvitoare au fost împroşcate pe piele sau în ochi, zona afectată poate fi curăţată prin clătire cu apă rece timp de 15 minute. Niciodată nu încercaţi să deschideţi ochiul pentru a face acest lucru. Dacă  otrava a fost inhalată, scoateţi victima la aer sau asiguraţi-i aer curat prin deschiderea de uşi şi ferestre, apoi sunaţi la 112. Simptomele ce pot însoţi otrăvirea includ somnolenţă, incapacitatea de a vă urmări cu ochii, arsuri sau pete în jurul gurii, respiraţie cu miros ciudat, vomă, dificultate în respiraţie, confuzie, etc. În cazul în care suspectaţi o intoxicare, nu-i daţi unei victime inconştiente nimic pe gură şi nu induceţi voma decât dacă vi s-a spus să faceţi acest lucru de către un medic sau de cineva de la 112. O otravă puternică care arde gâtul în jos va avea acelaşi efect şi când parcurge drumul înapoi. Nu utilizaţi nici un antidot de tip „bun la toate” şi nu aştepaţi ca simptomele să ia amploare dacă suspectaţi că cineva a fost intoxicat cu substanţe periculoase. Acţiunea promptă poate salva viaţa unei persoane. (D. L.)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.