Social

O nouă pauză anti-pacient în sistemul cardului de sănătate

Ziarul de Vrancea
10 feb 2016 910 vizualizări
Medicii şi farmaciştii nu au putut valida şi ridica reţetele pacienţilor în sistem în cursul zilei de miercuri

Blocarea sistemului informatic al cardului de sănătate tinde să devină o rutină. Miercuri dimineaţă, şi mai apoi în cursul după-amiezii, sistemul s-a blocat iarăşi aşa încât asiguraţii nu au putut beneficia de servicii medicale decontate. Primele semnale au început să apară de la farmaciştii care nu au putut răspunde solicitărilor de eliberare a reţetelor gratuite şi compensate ale pacienţilor. Mai apoi şi medicii s-au lovit de această problemă atunci când, după consultaţiile pacienţilor, au trecut la validarea reţetelor şi urcarea acestora în sistemul informatic. “Sistemul informatic al cardului a fost nefuncţional şi dimineaţă şi în cursul după-amiezii la capitolul validare reţete şi urcare în SIUI. Reţetele nu au putut să fie validate şi nu au putut fi urcate în sistem. Noi le-am eliberat în modul off-line. Dar dacă vom uita să le urcăm în sistem în următoarele 72 de ore, le vom plăti din buzunar”, ne-a declarat Grigore Hanţă, preşedintele Patronatului Medicilor de Familie din Vrancea. “De la prima oră am fost sunat de colegi, chiar de colegi din Policlinica Spitalului, medici specialişti, care au reclamat problema sistemului informatic al cardului de sănătate”, ne-a spus dr. Hanţă. Potrivit acestuia, unii medici specialişti şi-au exprimat dorinţa de a se alătura medicilor de familie în demersul lor privind sistemul cardului de sănătate, care creează multe blocaje.
Cine plăteşte?
Pe de altă parte şi farmaciştii sunt nemultumiţi de modul defectuos al funcţionării sistemului informatic, care îi impiedică astfel să acorde servicii farmaceutice cu promptitudine. Deşi farmaciile au posibilitatea de a elibera reţetele off-line, ca şi medicii de familie de altfel, sunt foarte puţine oficine farmaceutice care chiar fac acest lucru. De la 1 septembrie 2015, de când cardul de sănătate a devenit obligatoriu, medicii au reclamat în numeroase rânduri proasta funcţionare a sistemului. Iar Casa Naţională de Asigurări de Sănătate invocă de fiecare dată probleme de natură tehnică, fără a găsi soluţii efective. În ultimă instanţă, cei care plătesc preţul final al acestor probleme din sistem, uneori chiar cu preţul sănătăţii lor, sunt pacienţii. (Dana LEPĂDATU)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.