Prima zăpadă a “îmbolnăvit” cardul de sănătate
Problemele au fost sesizate atât de medici şi farmacişti, care nu pot să valideze serviciile oferite, cat şi pentru pacienţi care se găsesc în imposibilitatea de a-şi ridica de exemplu reţetele. Se pare că de această dată problema a fost dată, cel puţin în Vrancea, de ultimele carduri distribuite de Poşta Română, a căror stare nu a fost modificată la data respectivă din “transport” în “inactiv”. “Au fost câteva sincope în cursul zilei de astăzi (marţi – n.red), dar s-au remediat. Problemele au fost cauzate de modificările ultimelor carduri care au fost distribuite de Poşta Română la sfârşitul anului, în luna decembrie. Unele dintre cardurile care au ajuns la pacienţi, au trebuit modificate în SIUI din “transport” de la poştă la pacient în “inactiv”, pentru ca pacienţii să le poată activa la medicul de familie. Nu ar mai trebui să mai fie probleme şi am primit asigurări în aces sens”, ne-a declarat Mihail Copaci, preşedinte – director general al Casei de Asigurări de Sănătate Vrancea. La finele anului 2015, nu mai puţin de 14.000 de carduri au fost distribuite în Vrancea, dar din cauza unei erori de sistem, multe din acestea nu au putut fi activate la medicii de familie. Problemele din sistemul informatic al cardului de sănătate nu ar trebui să fie un impediment pentru buna desfăşurare a serviciului medical, întrucât furnizorii de servicii, respectiv medicii şi farmaciştii, pot lucra off-line şi au la dispoziţie 72 de ore pentru a valida serviciile oferite asiguraţilor. (Dana LEPĂDATU)