Social

Noi reguli pentru completarea cazierului fiscal

Mihai Boicu
20 oct 2015 744 vizualizări
în cazier au fost cuprinse noi situaţii şi s-au extins documentaţiile pe baza cărora se înscriu informaţii în cazier Prin OG 39/2015 sfera de aplicare a cazierului fiscal a fost extinsă prin reglementarea unor noi situaţii care vor fi înscrise în document

Astfel, dacă până la apariţia aceste ordonanţe în cazierul fiscal se înscria doar atragerea răspunderii solidare cu debitorul declarat insolvabil sau insolvent şi inactivitatea fiscală, acum documentul cuprinde şi menţiuni care vizează atragerea răspunderii patrimoniale cu debitorul ajuns în stare de insolvenţă, prin hotărâre judecătorească definitivă, pentru creanţele care fac parte din pasivul debitorului şi sunt administrate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF). “OG 39/2015 completează şi regulile ce se referă la inactivitatea fiscală. Înscrierea stării de inactivitate fiscală se face doar în cazierul reprezentanţilor din perioada în care au apărut situaţiile de declarare a stării de inactivitate. În situaţia în care sunt desemnaţi noi reprezentanţi legali, inactivitatea fiscală este înscrisă în cazierul fiscal al acestora numai dacă situaţia se menţine pe o perioadă mai mare de un semestru calendaristic de când au preluat reprezentarea respectivelor entităţi”, se arată într-un comunicat de presă al Administraţiei Judeţene a Finanţelor Publice Vrancea. Prin noul cadru legal se reglementează şi situaţia în care inactivitatea fiscală poate fi ştearsă din cazierul fiscal al unui reprezentant legal care şi-a pierdut această calitate. Acest lucru se va întâmpla la un an de la înscrierea menţiunilor privind schimbarea reprezentantului legal în registrul comerţului sau în evidenţele autorităţilor şi instituţiilor publice la care sunt înregistrate celelalte persoane juridice şi entităţi fără personalitate juridică care nu se înregistrează la registrul comerţului. De asemenea, inactivitatea se şterge de la data expirării mandatului, în situaţia în care acesta este limitat în timp şi nu a fost reînnoit. Lista documentelor pe baza cărora se va face înscrierea informaţiilor în cazierul fiscal a fost şi ea extinsă, prin includerea extraselor de pe ordonanţele parchetelor de pe lângă instanţele de judecată, rămase definitive, transmise organelor fiscale compentente în administrarea contribuabilului. (Mihai BOICU)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.