Social

Din cauza cardului de sănătate: cozile durerii s-au mutat la Casa de Sănătate!

Raluca Manolache
9 iul 2015 1358 vizualizări
Cei care doresc să obţină documentul ajuns la „banca sanitară” vin de la primele ore ale dimineţii pentru a obţine un bon de ordine u şeful CAS Vrancea spune că mai mulţi salariaţi au fost trimişi la ghişeele unde se fac solicitări privind cardul de sănătate, dar şi numărul de persoane care se adresează instituţiei este tot mai mare

Cozile durerii s-au mutat la Casa de Asigurări de Sănătate (CAS) Vrancea. Tot mai multe persoane, care doresc să intre în posesia cardului naţional de sănătate sau să obţină informaţii cu privire la tipărirea şi distribuirea acestuia, vin de la primele ore ale dimineţii la sediul instituţiei pentru a fi sigure că prind un bon de ordine. De altfel, sunt şi situaţii în care, înainte de începerea programului, oamenii fac liste de aşteptare proprii pentru a se respecta o anumită ordine în momentul în care angajaţii CAS Vrancea încep să emită bonurile. "Se fac liste şi lumea vine de la 4-5 dimineaţa pentru a fi cât mai în faţă... Când a ajuns mama şi s-a trecut pe listă era deja la numărul 78. Cu siguranţă nu intra până la 3 când se termina programul dacă nu îi ceda locul o cunoştinţă. Oare chiar nu se poate face nimic pentru a se elibera aceste carduri în condiţii civilizate?”, se arată într-o sesizare venită la redacţie. Şi Victor Herchea, din comuna Vizantea, a trecut printr-o situaţie neplăcută în momentul în care s-a adresat CAS Vrancea. „M-am numărat, pe 1 iulie 2015, printre cei care aveau nevoie de eliberarea unui card  european de sănătate, pe care CAS Vrancea trebuia să îl elibereze cam în 30 de zile de la depunerea cererii. Cum fusesem cu o săptămână în urmă pentru aceeaşi problemă şi am ajuns în jurul orei 08.00, mi s-a spus că nu mai sunt bonuri pentru ziua respectivă. Aşa că, la orele 04.15, în ziua amintită eram prezent în faţa CAS. Am găsit un individ care dormea pe nişte cartoane, pe care iniţial l-am crezut om al străzii, dar am aflat ulterior că locuia în Sud în Focşani şi venise acolo de la orele 01.00 noaptea. Între timp, din maşinile aflate în faţa instituţiei au ieşit alte două persoane care mi-au comunicat că sunt al patrulea la rând. Până în jurul orei 06.30 se adunseră peste 60 de persoane, iar până la ora 08.00 numărul celor care veniseră cu diverse probleme trecuse de 100. Dacă până de curând bonurile de ordine erau eliberate începând cu orele 07.30 de persoana de pază, s-a luat hotărârea ca aceste bonuri să fie eliberate de către un salariat al instituţiei, care începe eliberarea lor în jurul orelor 08.00”, a povestit Victor Herchea.

Copaci spune că s-a suplimentat deja personalul

Situaţia este cunoscută de conducerea instituţiei, însă se pare că nu există soluţii pentru decongestionarea situaţiei. Mihai Copaci, preşedintele director general al  CAS Vrancea, spune că mai mulţi salariaţi au fost trimişi la ghişeele unde se fac solicitări privind cardul naţional de sănătate, dar şi numărul de persoane care se adresează instituţiei este tot mai mare. „Bonurile se dau de la 07.30, tocmai pentru a evita aglomeraţia, pentru că la ora 08.00 începe programul. Având în vedere că avem un sistem electronic de numerotare am dispus şi un ghişeu de verificare, eliberare carduri şi un alt ghişeu pentru deblocare card. Avem şi un ghişeu separat pentru eliberarea cardurilor OPSNAJ. Cu toate acestea sunt pacienţi care vin mult mai dimineaţă pentru a lua bonuri de ordine cu numere mai mici şi pentru a-şi rezolva problema cât mai repede. Din acest motiv se aglomerează situaţia. Vin şi îşi fac o listă de aşteptare, să intre fiecare. Se discută afară, se organizează, ca să nu treacă alţii în faţă. De săptămâna viitoare, după ce se termină raportarea, personalul de la asistenţă primară va lucra la un alt ghişeu pentru a încerca să deblocăm situaţia”, a răspuns Mihai Copaci acuzaţiilor făcute de cititorii ZdV. Toţi cei care trec pragul instituţiei sunt atenţionaţi că accesul la ghişee şi birouri se face numai cu bon de ordine. Zilnic sunt emise 120 astfel de tichete electronice. Asiguraţii se adresează într-un număr mare instituţiei pentru a obţine cardul deoarece fără acest document nu pot beneficia de servicii medicale gratuite. (Raluca MANOLACHE)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 1

Adaugă comentariu
schimbu3, acum 890 zile, 11 ore, 55 minute, 20 secunde
O institutie care pare mai degraba parte a defunctului stat comunist, nu stiu de ce mai exista, incasarea contributiilor a fost preluata de Finante. Cand se vor termina, in sfarsit, de distribuit citeste integral
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.