Medici reclamaţi de pacienţi: încep controalele privind utilizarea cardului
Încep controalele privind utilizarea cardului de sănătate. Preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate (CNAS), Vasile Ciurchea, a organizat ieri o videoconferinţă cu preşedinţii directori generali ai caselor de asigurări de sănătate şi le-a transmis că furnizorii de servicii medicale trebuie să fie verificaţi pentru a se monitoriza modul de utilizare a cardului de sănătate. Aceasta în condiţiile în care tot mai mulţi pacienţi reclamă faptul că medicii nu vor să le acorde servicii medicale. „Vom aplica sancţiuni tuturor acelor furnizori care refuză dreptul la servicii medicale unei persoane asigurate. Principala noastră preocupare în acest moment este ca pacienţii să beneficieze de servicii atunci cand au nevoie de ele”, a declarat Vasile Ciurchea. Şi în Vrancea, „banca sanitară” a primit reclamaţii de la bolnavii care s-au adresat medicilor de familie, dar şi medicilor specialişti din spitale. „Această acţiune se datorează faptului că medicii specialişti şi medicii de familie trimit pacienţii la sediul CAS pentru activarea cardurilor. Sunt pacienţi care nu au card şi nici adeverinţă de asigurat şi sunt trimişi la CAS de către medici. Acest lucru nu este necesar şi pacienţii nu trebuie puşi pe drumuri deoarece calitatea de asigurat se poate verifica şi on-line”, a precizat Mihai Copaci, preşedintele director general al CAS Vrancea. Oficialii instituţiei urmează să verifice furnizorii reclamaţi de bolnavi. Ministerul Sănătăţii şi CNAS au emis un ordin ce permite acordarea serviciilor medicale de către furnizori şi în condiţiile în care asiguraţii nu pot prezenta sau utiliza cardul naţional de sănătate sau adeverinţa de asigurat. Medicii vor trebui, în aceste două situaţii, să interogheze sistemul informatic pentru a vedea dacă aceste persoane cotizează sau nu la fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate. În cazul în care asiguratului nu îi este acordat serviciul medical pentru că nu se prezintă cu cardul, acesta trebuie să sesizeze casa de asigurări în evidenţa căreia se află sau să sune la numărul de telefon inscripţionat pe cardul de sănătate. (Raluca MANOLACHE)