Social

Unde puteţi sesiza reacţiile adverse la medicamente?

Raluca Manolache
15 mar 2015 417 vizualizări
Formularul este publicat pe site-ul Agenţiei Naţionale a Medicamentului şi a Dispozitivelor Medicale, împreună cu un set de informaţii şi clarificări

Pacienţii au la dispoziţie un formular prin care ei, rudele sau persoanele care îi îngrijesc pot sesiza reacţiile adverse în urma administrării unor medicamente şi a vaccinurilor. Formularul este publicat pe site-ul Agenţiei Naţionale a Medicamentului şi a Dispozitivelor Medicale, împreună cu un set de informaţii şi clarificări. „Raportând reacţiile adverse, puteţi contribui la furnizarea de informaţii suplimentare privind siguranţa medicamentelor şi vaccinurilor şi astfel la protejarea sănătăţii dumneavoastră şi a altor persoane. Orice pacient, persoană care asigură îngrijirea pacientului, părinte sau reprezentant legal poate raporta o reacţie adversă suspectată la medicamente sau vaccinuri, utilizând Fişa pacientului pentru raportarea spontană a reacţiilor adverse la medicamente, disponibilă pe website-ul ANMDM, la secţiunea Raportează o reacţie adversă/Fişa pacientului pentru raportarea spontană a reacţiilor adverse la medicamente. Dacă manifestaţi orice reacţii adverse la medicamente, inclusiv vaccinuri, trebuie să vă adresaţi medicului sau farmacistului. Acestea includ orice posibile reacţii adverse care sunt menţionate sau nu în Prospect. Medicul dumneavoastră sau farmacistul vă va sfătui dacă aveţi nevoie de tratament medical sau dacă este necesar să opriţi sau să schimbaţi tratamentul”, se arată într-o informare de presă.
Ce este o reacţie adversă?
Oficialii de la Bucureşti vin şi cu o definiţie a reacţiei adverse astfel încât pacienţii să fie în cunoştinţă de cauză atunci când reclamă problemele depistate. „O reacţie adversă se defineşte ca „un răspuns nociv şi nedorit, determinat deun medicament”. Aceasta înseamnă că apare un efectnedorit sau neintenţionat după ce aţi luat un medicament. Sunt considerate reacţii adverse şi efectele nedorite care apar după supradozarea medicamentului,utilizarea greşită, abuzul şi erorile de medicaţie sau efectele nedorite apărute în urma expunerii profesionale" spun reprezentanţii ANMDM. De asemenea, pacienţii sunt atenţionaţi că în Prospectul care însoţeşte medicamentul sunt prezentate informaţiile pentru utilizator, iar dacă se observă o reacţie adversă care nu este menţionată în acest prospect, aceasta ar trebui să fie transmisă medicului sau farmacistului. (Raluca MANOLACHE)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.