„Infocons” a devenit „Telefonul consumatorilor”
Placheta „Infocons”, afişată de operatorii economici, a fost schimbată, iar telefonul 021.9551 se numeşte „Telefonul consumatorilor” prin Ordinul 594/2014 al Preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, care a intrat în vigoare pe 21 ianuarie 2015. Pe noua plachetă se va afişa clar informaţia „Reprezentanţii asociaţiilor de consumatori nu au dreptul de control al operatorilor economici, conform art. 42 nr. 21/1992”. Astfel, operatorii economici vor fi feriţi de controale ale unor organizaţii neguvernamentale, cum s-a întâmplat în anii trecuţi chiar şi în Vrancea. Placheta „Telefonul consumatorilor” este pusă gratuit la dispoziţia agenţilor economici pe site-ul ANPC, www. anpc.ro, dar şi la sediul Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Vrancea. Comisarii CJPC Vrancea îi vor consilia pe agenţii economici în timpul acţiunilor de control şi le vor pune la dispoziţie placheta modificată. „În cazul în care la următorul control se constată că societăţile comerciale nu respectă prevederile noului ordin, se vor aplica sancţiuni contravenţionale, în conformitate cu prevederile actelor normative în vigoare. La acest telefon al consumatorilor, 021.9551, aceştia se pot informa referitor la prevederilor legale şi asupra modului în care pot face o reclamaţie”, a declarat comisarul şef adjunct al Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorilor Regiunea Sud – Est (Galaţi) – Comisarul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Vrancea, ing. Dumitru Dilă. (M. BOICU)