Social

Chestionare pentru servicii de calitate: bolnavii pot reclama neregulile din spitale!

Raluca Manolache
18 feb 2015 1021 vizualizări
Sunteţi nemulţumit de cum aţi fost tratat în spital? Spitalele sunt obligate să-şi chestioneze pacienţii despre calitatea serviciilor medicale, iar pacienţii pot face reclamaţii dacă sunt nemulţumiţi de condiţiile şi de calitatea serviciilor medicale de care au beneficiat.

Aceasta după ce în Monitorul Oficial a fost publicat ordinul prin care se doreşte implementarea mecanismului de feedback al pacientului, ce are drept obiectiv creşterea gradului de încredere a pacienţilor în serviciile medicale oferite în cadrul spitalelor publice prin analiza feedbackului pacienţilor cu privire la calitatea serviciilor oferite, a gradului de respectare a drepturilor şi obligaţiilor atât de către pacienţi, cât şi de cadrele medico-sanitare. Astfel, spitalele trebuie să pună la dispoziţia bolnavilor un chestionar de evaluare, dar şi un formular de sesizare. De asemenea, la nivelul fiecărei unităţi spitaliceşti trebuie să existe un consiliu de etică, ce se va ocupa mai apoi de analiza sesizărilor primite din partea bolnavilor. Consiliile de etică evaluează calitatea serviciilor medicale şi respectarea drepturilor şi obligaţiilor pacienţilor şi ale cadrelor medico-sanitare. „Rezultatele obţinute din analiza chestionarelor aplicate în unităţile sanitare şi din rapoartele consiliilor de etică sunt utilizate pentru aprecierea gradului de satisfacţie a pacienţilor şi pentru evaluarea gradului de respectare a drepturilor acestora conferite de legislaţia în vigoare şi în vederea îmbunătăţirii Mecanismului de feedback al pacientului”, se arată în ordinul publicat în Monitorul Oficial. Spitalele trebuie să aibă în vedere şi faptul că formularele ce pot fi completate de pacienţii nemulţumiţi trebuie postate şi pe site-urile proprii.  (Raluca MANOLACHE)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 3

Adaugă comentariu
anonim, acum 983 zile, 5 ore, 3 minute, 2 secunde
la bagdasar arsenii la radiografii prin anii 2008 primeam rezultatul cum trebuia coaste fisurate fracturi , la computer tomograf centrul de excelenta cu cucuie in cap la aparat se afla medic citeste integral
nedumeritu", acum 1027 zile, 11 ore, 8 minute, 5 secunde
Paradox! Daca ai norocul sa mai faci reclamatie......! In cele trei zile cand sufletul bantuie pe la cei dragi credeti ca mai e timp de reclamatii? Doar la Sf.Petru............
un pacient, acum 1027 zile, 19 ore, 39 minute, 56 secunde
Prima reclamatie: lipsa medicamentelor din Spitalul Judetean ,,Sf.Pantelimon" Focsani! Nici nu te-ai internat bine, ca ti se si pune in mana lista cu medicamentele pe care sa mergi frumusel sa ti citeste integral
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.