Chestionare pentru servicii de calitate: bolnavii pot reclama neregulile din spitale!
Aceasta după ce în Monitorul Oficial a fost publicat ordinul prin care se doreşte implementarea mecanismului de feedback al pacientului, ce are drept obiectiv creşterea gradului de încredere a pacienţilor în serviciile medicale oferite în cadrul spitalelor publice prin analiza feedbackului pacienţilor cu privire la calitatea serviciilor oferite, a gradului de respectare a drepturilor şi obligaţiilor atât de către pacienţi, cât şi de cadrele medico-sanitare. Astfel, spitalele trebuie să pună la dispoziţia bolnavilor un chestionar de evaluare, dar şi un formular de sesizare. De asemenea, la nivelul fiecărei unităţi spitaliceşti trebuie să existe un consiliu de etică, ce se va ocupa mai apoi de analiza sesizărilor primite din partea bolnavilor. Consiliile de etică evaluează calitatea serviciilor medicale şi respectarea drepturilor şi obligaţiilor pacienţilor şi ale cadrelor medico-sanitare. „Rezultatele obţinute din analiza chestionarelor aplicate în unităţile sanitare şi din rapoartele consiliilor de etică sunt utilizate pentru aprecierea gradului de satisfacţie a pacienţilor şi pentru evaluarea gradului de respectare a drepturilor acestora conferite de legislaţia în vigoare şi în vederea îmbunătăţirii Mecanismului de feedback al pacientului”, se arată în ordinul publicat în Monitorul Oficial. Spitalele trebuie să aibă în vedere şi faptul că formularele ce pot fi completate de pacienţii nemulţumiţi trebuie postate şi pe site-urile proprii. (Raluca MANOLACHE)