Social

Ce informaţii nu puteţi obţine de la numărul 112! Lista e ciudata!

Raluca Manolache
11 feb 2015 1560 vizualizări
Oamenii legii au făcut o listă cu informaţii care nu pot fi furnizate de operatoarele de la liniile de urgenţă 112

Fără apeluri false la 112! Acesta a fost mesajul transmis ieri de autorităţi când s-a sărbătorit Ziua Europeană a Numărului Unic de Urgenţă 112. S-a făcut astfel un apel la cei care sună abuziv să nu încarce inutil liniile de urgenţă 112, întrucât un apel fals poate duce la pierderea unei vieţi.  “Apelurile false reprezintă o problemă serioasă pentru serviciile de urgenţă deoarece îngreunează mult acţiunile acestora făcându-le mai puţin eficiente şi mai costisitoare şi periclitând totodată viaţa cetăţenilor. Apelurile false solicită serviciile de urgenţă în detrimentul persoanelor care se pot afla în situaţii critice de viaţă şi care au nevoie urgentă de ajutor. Mai mult, pentru a se asigura că nu sunt supraîncărcate cu apeluri de acest tip, serviciile de urgenţă necesită o multiplicare a resurselor pe care le au ceea ce face ca apelurile false să fie o problemă foarte costisitoare”, transmite Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112. Numărul este gratuit şi poate fi apelat de pe orice telefon, fix sau mobil, în România şi în întreaga Uniune Europeană.
Persoana care apelează 112 trebuie să aibă în vedere următoarele reguli:
 - să nu intre în panică
- să răspundă clar tuturor întrebărilor operatorului
 - să declare cât mai concis cele întâmplate
 - să menţioneze clar adresa la care s-au produs evenimentele (inclusiv punct de reper)
 - să respecte indicaţiile operatorului până la sosirea echipajelor de intervenţie
 - să nu închidă telefonul până în momentul în care operatorul solicită acest lucru.

Nu reprezintă o urgenţă:

 - Accidentele rutiere fără victime;
 - Aflarea datei şi a orei;
 - Aglomerare trafic;
 - Deblocarea telefoanelor mobile;
 - Încărcarea cartelelor de telefoane mobile;
 - Întrerupere utilităţi (energie electrică, apă, gaze, operatori servicii internet, telefonie şi TV);
 - Inundaţie în apartament, subsolul blocului;
 - Neridicarea gunoiului menajer;
 - Pierderea sau găsirea de obiecte personale;
 - Reclamaţii taxi, transport în comun, diverse ;
 - Ridicări auto;
 - Solicitare informaţii despre: nr. de telefon, emitere carte de identitate, paşaport, cazier, trafic, program instituţii publice. În Vrancea, anul acesta se împlinesc patru ani de la inaugurarea dispeceratului unic integrat ISU –SMURD- Ambulanţă. Aici ajung toate apelurile de urgenţă destinate acestor servicii. (Raluca MANOLACHE)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.