Social

Vrei dosar electronic? Acesta poate fi iniţializat de medic la cerere

Raluca Manolache
25 ian 2015 1107 vizualizări
Acest dosar va conţine informaţii medicale despre pacient, adunate la nivel naţional de la toţi furnizorii de servicii medicale cu care pacientul a intrat în contact

Iniţializarea dosarului electronic se face la solicitarea pacientului. Oficialii din sistemul sanitar au anunţat că iniţializarea dosarului electronic de sănătate se realizează, la cererea pacientului, de către orice medic care deţine o semnătură electronică calificată. La iniţializarea unui dosar, se va încărca din Sistemul Informatic Unic Integrat (SIUI) istoricul medical al pacientului începând cu anul 2010, anul din care există Sistemul centralizat. De altfel, în ultima şedinţă de Guvern a fost aprobat Proiectul de Hotărâre de Guvern care cuprinde normele metodologice privind modalitatea de utilizare şi completare a Dosarului Electronic de Sănătate al pacientului. Acest dosar va conţine informaţii medicale despre pacient,  adunate la nivel naţional de la toţi furnizorii de servicii medicale cu care pacientul a intrat în contact. Informaţiile din dosarul electronic de sănătate sunt structurate astfel:
- Modulul "Sumar de urgenţă", accesibil tuturor medicilor în vederea realizării actului medical, fără a fi necesar acordul pacientului
 - Modulele "Istoric medical", "Antecedente declarate de pacient" , "Documente medicale" şi "Date personale", accesibile medicilor numai cu acordul pacienţilor. “În situaţia în care un pacient are nevoie de servicii medicale de urgenţă, informaţiile din «Sumarul de urgenţă» sunt foarte importante pentru medicul care trebuie să ia rapid cea mai bună decizie medicală pentru a salva viaţa pacientului. Pentru un pacient aflat în stare de urgenţă, în care orice clipă contează, RH-ul, grupa sanguină, alergiile la anumite medicamente, bolile de care suferă, precum şi orice alte informaţii pe care pacientul a solicitat să fie înregistrate în «Sumarul de urgenţă», sunt extrem de importante, astfel încât medicul care îi acordă primul ajutor să ia cea mai rapidă şi mai corectă decizie medicală”, spun oficialii din Sănătate. Fiecare pacient îşi poate accesa dosarul cu ajutorul unei parole. Pacientul va putea vedea astfel cine i-a accesat dosarul, ora, ziua şi IP-ul calculatorului de pe care s-a făcut acest lucru. S-a creat şi un portal http://www.des-cnas.ro/wps/portal/cnas/FAQ, unde pacienţii pot afla mai multe informaţii despre dosarul electronic. (Raluca MANOLACHE)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.