Bolnavi ţinuţi în frig: pacienţii îl acuză pe Mîndrilă de indiferenţă
În frig! În aceste condiţii au stat cadrele medicale şi pacienţii internaţi în secţiile de ORL, dermatologie şi oftalmologie ale Spitalului Judeţean de Urgenţă „Sf. Pantelimon” din Focşani, în cursul zilei de marţi. Din cauza unei avarii la reţeaua ENET, cauzată şi de temperaturile scăzute de afară, cele trei secţii au rămas fără căldură. Deşi managerul Spitalului Judeţean, Constantin Mîndrilă, a spus că s-a intervenit şi în cele trei secţii s-au dus reşouri electrice şi calorifere, acesta este contrazis de unii dintre pacienţi. O femeie din Focşani, care a fost internată în secţia de dermatologie, dar care nu a dorit să îşi furnizeze numele din motive lesne de înţeles, ne-a transmis că managerul Constantin Mîndrilă nu a luat nicio măsură pentru remedierea acestei probleme. “Am fost internată pe 6 ianuarie în secţia de dermatologie şi nu am avut căldură. Este adevărat că ENET nu a anunţat spitalul despre avarie, dar nici managerul Mîndrilă nu a luat nicio măsură. Au venit bolnavii internaţi în spital cu calorifere şi radiatoare de acasă. Este haos în spital, lucrurile merg foarte prost. Spitalul este o ruină, este valea plângerii”, ne-a spus pacienta.
Spitalul "a rugat pacienţii să se îmbrace mai gros"
De partea cealaltă, Alina Cosma, purtătorul de cuvânt al Spitalului Focşani, spune că “acum câteva zile a fost o avarie la ENET, reţea unde sunt racordate şi cele două corpuri de clădire unde funcţionează câteva din secţiile exterioare. Toată acea zonă a oraşului a rămas fără căldură câteva ore până când cei de la ENET au remediat problema. Personalul spitalului a luat măsurile care s-au impus în această situaţie, a rugat pacienţii să se îmbrace mai gros, s-au suplimentat păturile, s-au încălzit saloanele cu reşouri şi calorifere electrice. În astfel de situaţii neprevăzute este greu să mulţumeşti pe toată lumea. Persoanele nemulţumite de activitatea spitalului sunt rugate să se adreseze compartimentului de relaţii cu publicul pentru rezolvarea nemulţumirilor”, după cum a insistat purtătoarea de cuvant. Nu este primul an când Spitalul Focşani întâmpină probleme pe parcursul iernii. Agentul termic nu a ajuns în caloriferele din secţiile ORL, dermatologie şi oftalmologie, pentru că doar acestea sunt racordate la sistemul public de încălzire, ENET. Celelalte corpuri de clădire ce aparţin Spitalului Mare sunt dotate cu centrale proprii, însă şi aici este de multe ori răcoare pentru că în aceste zile geroase caloriferele nu fac faţă. (Eduard POPESCU)