Nu aţi primit cardul de sănătate? Puteţi cere informaţii la CAS Vrancea
S-a finalizat acţiunea de distribuire a cardurilor naţionale de sănătate. Mihai Copaci, preşedintele director general al Casei de Asigurări de Sănătate (CAS) Vrancea, spune că au fost distribuite peste 188.000 de carduri şi doar aproximativ 5. 000 au fost returnate la CAS pentru că asiguraţii nu au fost găsiţi la domiciliu. Astfel, persoanele care nu au primit acest document în baza căruia se vor acorda servicii medicale de anul viitor se pot adresa instituţiei din sănătate. CAS Vrancea a venit în sprijinul asiguraţilor, dar şi al furnizorilor de servicii medicale prin înfiinţarea unei comisii ce oferă răspunsuri cu privire la cardul naţional de sănătate. Persoanele de contact sunt: Răileanu Mariana, consilier principal, Administrare Contribuţii şi Creanţe 0237/ 227.714, int. 109, cardvn@casvn.ro şi Feraru Aurelia, consilier principal, Administrare Contribuţii şi Creanţe 0237/ 227.714, int. 112, cardvn@casvn.ro. Există şi un site dedicat acestui card, http://cardulnationaldesanatate.ro/. Cardul conţine numele, prenumele, data naşterii, codul numeric personal şi codul de asigurat şi poate fi activat la medicul de familie. Informaţiile de pe cardul naţional de sănatate pot fi accesate de către: CNAS, în calitate de administrator al sistemului informatic, medicul de familie la care este înscris asiguratul, medicul specialist, furnizorii de servicii medicale, medicamente şi dispozitive medicale. „Vă rugăm ca, la următoarea vizită la medic, să vă prezentaţi cu această scrisoare şi cu cardul pe care l-aţi primit. Pe card sunt deja inscripţionate datele dumneavoastră de identificare. Pentru a deveni funcţional, el trebuie să fie activat. Pentru aceasta medicul vă va solicita personalizarea pinului (codului) de acces format din 4 cifre. Vă rugăm să reţineţi acest cod şi să nu îl divulgaţi. Veţi tasta personal acest pin ori de câte ori veţi solicita un serviciu medical sau eliberarea de mediccamente. Medicul este singurul care poate inscripţiona cardul dumneavoastră de sănătate cu date medicale, în baza acordului exprimat în scris de dumneavoastră sau după caz, de aparţinătorul legal/împuternicitul legal”, este mesajul transmis posesorilor acestor carduri. (Raluca MANOLACHE)