Ai întrebări legate de cardul de sănătate? Sună la CAS Vrancea pentru lămuriri
Odată cu începerea distribuirii cardului naţional de sănătate, document în baza căruia vor fi acordate serviciile medicale de anul viitor, au început să apară şi tot mai multe întrebări legate de acesta. Casa de Asigurări de Sănătate (CAS) Vrancea încearcă să vină în sprijinul asiguraţilor, dar şi al furnizorilor de servicii medicale prin înfiinţarea unei comisii ce urmează să ofere răspunsuri cu privire la cardul naţional de sănătate. “Această comisie a fost înfiinţată de către CAS Vrancea ca un punct de contact între furnizori şi deţinătorii de carduri. Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS) ne-a solicitat să înfiinţăm această comisie pentru a centraliza cardurile înmânate cetăţenilor, returnate la nivelul CAS, pentru a răspunde la eventualele întrebări, solicitări, clarificări şi pentru a transmite la CNAS toate problemele apărute la nivelul judeţului ”, a precizat Mihai Copaci, preşedintele director general al CAS Vrancea. Conform informaţiilor oferite de CAS Vrancea, persoanele de contact sunt:
Răileanu Mariana, consilier principal, Administrare Contribuţii şi Creanţe
0237/ 227.714, int. 109, cardvn@casvn.ro şi Feraru Aurelia, consilier
principal, Administrare Contribuţii şi Creanţe 0237/ 227.714,
int. 112, cardvn@casvn.ro. Procesul de distribuire a cardului naţional de sănătate se află în plină desfăşurare în Vrancea. Poştaşii trebuie să distribuie aproape 190.000 scrisori. Scrisorile ce nu ajung la destinatari vor fi direcţionate către “banca sanitară”.
Şi morţii primesc cardul de sănătate
Nu numai asiguraţii la sănătate primesc cardul de sănătate, dar şi morţii. Sistemul Informatic Unic Integrat (SIUI) se pare că nu este actualizat şi odată cu preluarea bazei de date au apărut şi erori, iar pe numele unor persoane decedate a fost editat cardul. Zilele acestea, poştaşul a „înmânat” cardul emis pe numele unei femei din Focşani decedată din 2008. De altfel, în luna noiembrie se împlinesc patru ani de la emiterea certificatului de deces. Oficialii din sistemul sanitar spun că, după ce procesul de distribuire se va încheia, va urma o perioadă de testare a cardului naţional de sănătate, în care cele două sisteme vor merge în paralel. „Vor fi identificate şi rezolvate eventualele probleme în funcţionalitatea cardului. După această perioada de testare, cardul naţional de sănătate va deveni obligatoriu prin lege, iar serviciile medicale vor fi validate şi decontate doar prin intermediul lui. Cardul naţional de sănătate este un proiect de interes naţional care are ca principal scop transparentizarea şi eficientizarea utilizării fondurilor din sistemul asigurărilor sociale de sănătate. Acesta va face dovada prezenţei asiguratului la furnizorul de servicii medicale”, se arată într-o informare de presă. (Raluca MANOLACHE)