Managerii de spitale vor fi evaluaţi de experţi
Managerii de spitale îşi vor putea păstra funcţiile pe care le deţin după ce vor fi evaluaţi de experţi în domeniu. Ministerul Sănătăţii a adus modificări Legii 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii conform cărora managerii de spitale vor putea fi evaluaţi pentru a fi menţinuţi sau nu pe funcţii, de către experţi externi. Pană în acest moment, evaluarea anuală sau evaluările făcute în momentul în care se impunea acest lucru, erau făcute de membrii consiliului de administraţie. “În vederea evaluării, Consiliul de Administraţie are obligaţia de a contracta experţi/auditori externi responsabili de verificarea modului de îndeplinire a criteriilor generale şi specifice din contractul de management cu aprobarea ordonatorului de credite şi a prevederilor legale în vigoare”, se arată în ordinul publicat în Monitorul Oficial. Şi de selectarea viitorilor manageri de spitale se vor ocupa tot experţi externi. “Consiliul de Administraţie organizează concurs sau licitaţie publică, după caz, pentru selecţionarea managerului, respectiv a unei persoane juridice care să asigure managementul unităţii sanitare sau, după caz, prin ordin al ministrului din ministerele cu reţea sanitară proprie şi, respectiv, prin act administrativ al primarului, unităţii administrativ teritoriale, al primarului general al municipiului Bucureşti sau al preşedintelui Consiliului Judeţean, prin hotărarea senatului universităţii de medicină şi farmacie, după caz. Consiliul de Administraţie are obligaţia de a contracta experţi externi în vederea bunei desfăşurări a concursului/licitaţiei a evaluării planului de management şi a modului de îndeplinire prin planul de management a criteriilor generale şi specifice de performanţă, cu aprobarea ordonatorului de credite şi a prevederilor legale în vigoare”, se mai arată în ordin. (Raluca MANOLACHE)