Social

Greu de tot! Cum să recuperați de la Spitalul Judeţean banii cheltuiți pe medicamente

Raluca Manolache
26 aug 2014 1936 vizualizări
Ziarul de Vrancea vă prezintă paşii de urmat, nu puţini la număr, pentru a vă recupera banii cheltuiţi pe perioada internării în spital, dacă sunteţi trimişi să vă cumpăraţi medicamente, materiale sau ustensile medicale u procedura este făcută parcă pentru a descuraja pacienţii

Vreţi să vă recuperaţi banii cheltuiţi pe medicamente deşi eraţi internaţi în spital? Acest lucru este posibil la Spitalul Judeţean de Urgenţă “Sf. Pantelimon” Focşani dar asta doar dacă aveţi răbdare şi reuşiţi să obţineţi toate documentele şi avizele pentru recuperarea sumelor cheltuite. Spitalul Judeţean de Urgenţă “Sf. Pantelimon” Focşani, aşa cum se întamplă la toate spitalele, a trebuit să stabilească o metodologie de rambursare a cheltuielilor făcute de un pacient cu medicamente, materiale sanitare sau investigaţii paraclinice pe perioada internării în spital, pentru afecţiunea de bază pentru care a fost internat. Astfel, cererea de rambursare, alături de un dosar întreg cu acte, trebuie depuse la secretariatul unităţii sanitare, instituţie care, de altfel, trebuie să restituie banii. “Spitalele sunt obligate să suporte pentru asiguraţii internaţi în regim de spitalizare continuă şi în regim de spitalizare de zi toate cheltuielile necesare pentru rezolvarea cazurilor respective, inclusiv pentru medicamente, materiale sanitare şi investigaţii paraclinice. În situaţia în care asiguraţii, pe perioada internării în spital, în baza unor documente medicale întocmite de medicul curant din secţia în care aceştia sunt internaţi şi avizate de şeful de secţie şi managerul spitalului, suportă cheltuieli cu medicamente, materiale sanitare şi investigaţii paraclinice la care ar fi fost îndreptăţiţi fără contribuţie personală, în condiţiile prezentului contract-cadru, spitalele rambursează contravaloarea acestor cheltuieli la cererea asiguraţilor”, se arată în contractul cadru.

Bolnavii primesc un formular de consimţămant

Paşii de urmat nu sunt tocmai uşori pentru că este vorba de multă birocraţie. “Pentru returnarea cheltuielilor efectuate de un pacient internat pentru achiziţionarea de medicamente sau materiale sanitare se va proceda astfel: pacientul asigurat are dreptul să beneficieze la recomandarea medicului curant de medicamente, materiale sanitare prevăzute la art. 98 din contractul cadru. În cazul în care Spitalul Judeţean nu poate asigura medicamentele, materialele sanitare necesare tratamentului unui pacient, medicul curant poate recomanda ca aceste medicamente, materiale sanitare să fie achiziţionate din farmaciile cu circuit deschis. Prescrierea acestor medicamente, materiale sanitare se va face numai pe reţete purtand semnătura şi parafa medicului prescriptor precum şi ştampila secţiei în care este internat pacientul. Pacientul care nu reprezintă urgenţă medico-chirurgicale nu vor putea solicita rambursarea medicamentelor/materialelor sanitare/investigaţiile achiziţionate în timpul internării. Această condiţie va fi adusă la cunoştinţa pacienţilor prin formularul de consimţămant pe care îl citesc şi îl semnează la internare”, se arată în metodologia stabilită.

Paşii ce trebuie urmaţi

În următoarele randuri vă prezentăm paşii ce trebuie urmaţi astfel încat bolnavii să îşi poată recupera banii.
Medicul curant: verifică existenţa medicamentelor necesare tratamentului pacientului. Dacă acestea nu există în stoc acesta va putea să întocmească, semneze şi să parafeze referatul în care va preciza medicamentul prescris bolnavului pentru a fi cumpărat din farmacie şi afecţiunea pentru care a fost recomandat. Referatul va ajunge la medicul şef pentru verificare şi aprobare. Referatele aprobate de medicul şef vor fi înmanate persoanei desemnate pentru a fi înregistrate la secretariatul spitalului, iar referatele care nu au fost aprobate vor fi ataşate foii de observaţie.
Medicul şef de secţie: verifică foaia de observaţie a pacientului, conţinutul referatului întocmit de medicul curant, analizează necesitatea medicamentelor şi materialelor sanitare recomandate şi menţionează consumul sau în foaia de observaţie cu specificarea necesităţii achiziţionării acestora de către pacient. Verifică dacă bugetul secţiei pentru medicamente pe luna respectivă permite angajarea cheltuielilor solicitate prin referat şi menţionează pe referat dacă este de acord sau nu.
Secretariatul spitalului: primeşte referatele şi le înregistrează în registrul de rambursări creat special pentru acest scop. Referatele vor fi înaintate spre avizare directorului medical şi directorului financiar contabil, ulterior managerului Spitalului Judeţean. Referatele purtand toate cele trei avize vor fi arhivate în secretariat şi vor fi puse la dispoziţia oficiului juridic în cazul solicitărilor de rambursări. Primeşte dosarele de rambursare depuse de pacienţi sau apar ţinători şi le înregistrează în registru.
Directorul medical: analizează solicitările, existenţa tuturor informaţiilor medicale necesare şi acordul medicului şef, iar în urma analizei va menţiona pe referat dacă este de acord sau nu.
Dirctorul financiar contabil: analizează solicitările şi existenţa în bugetul secţiei a sumelor necesare rambursării cheltuielilor cu medicamente/materiale recomandate. În urma analizei va aproba sau nu cererea.
Manager: analizează solicitările cuprinse în referat şi punctele de vedere ale directorului medical şi directorului economic. Va aproba mai apoi sau nu cererea. Ulterior analizei referatele vor fi arhivate pentru a fi puse la dispoziţia comitetului director.
Comitetul director: analizează în fiecare şedinţă dosarele depuse în vederea rambursării cheltuielilor cu medicamente şi materiale sanitare pe perioada internării. În urma analizei se va decide care solicitări vor fi aprobate.
Oficiul juridic: analizează procedura şi documentele cuprinse în dosarele depuse la secretariat, iar în urma analizei va elabora un document centralizator conţinand toate solicitările. În urma deciziei comitetului director consilierul juridic va formula răspunsul la fiecare solicitare, comunicand petenţilor dacă îndeplinesc sau nu condiţiile necesare rambursării sumelor solicitate.
Serviciul financiar contabilitate: va programa sumele ce se pot rambursa (lunar) în limita disponibilităţilor băneşti existente şi va efectua plata la termenele stabilite.

Indicaţii pentru pacient

În vederea rambursării de către spital a banilor cheltuiţi pacienţii trebuie să depună la secretariatul spitalului un dosar care să cuprindă: cererea de rambursare, datată şi semnată, copie după biletul de ieşire din spital, copie după un act de identitate care să conţină şi CNP-ul, reţeta emisă de medicul curant, chitanţe/bonuri fiscale pentru medicamente sau materiale sanitare. Astfel, dacă vreţi să vă recuperaţi banii cheltuiţi trebuie să aveţi multă răbdare şi noroc ca spitalul să dispună de banii necesari. (Raluca MANOLACHE)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.