Social

La misiuni noi, autospeciale vechi: Zece maşini sunt mai vechi de 20 ani la ISU

Raluca Manolache
30 iul 2014 1753 vizualizări
Menţinerea în stare de operativitate a maşinilor este de multe ori îngreunată de lipsa pieselor de schimb.Pentru creşterea capacităţii de intervenţie este necesară dotarea cu o autospecială nouă de lucru şi salvare la înălţimi şi o autospecială pentru stingerea incendiilor cu tracţiune 4x4, necesară pentru acţiuni în zonele izolate de deal şi de munte

Pompierii luptă în fiecare zi cu flăcările cu ajutorul unor autospeciale cu norma de lucru depăşită. Deşi s-au făcut investiţii în ultimii ani, pompierii din Vrancea întampină în continuare probleme la capitolul autospeciale de intervenţie. Majoritatea maşinilor sunt mai vechi de 20 ani. Această problemă a fost ridicată ieri de către oficialii Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) Vrancea în cadrul şedinţei de Colegiu Prefectural. Astfel, în dotarea parcului auto al inspectoratului se regăsesc 18 autospeciale pentru stingerea incendiilor, zece având o vechime de peste 20 de ani. Menţinerea în stare de operativitate este de cele mai multe ori îngreunată de lipsa pieselor de schimb în depozitul unităţii, lipsa banilor pentru achiziţionarea lor, cât şi din cauza inexistenţei pieselor de schimb pentru vehiculele care nu se mai fabrică. Alte două autospeciale au o vechime de zece ani, iar şase au intrat în dotarea unităţii în cursul anului 2013.

Cu ce vin pompierii dacă ne ia foc casa

Pompierii dispun de următoarele categorii de tehnică pentru intervenţie: autospeciale de lucru cu apă şi spumă, autospeciale de primă intervenţie la incendii, salvare şi prim ajutor, o autospecială de intervenţie şi salvare de la înălţime, autospeciale de descarcerare, autoambulanţe, o autospecială pentru evacuarea fumului şi gazelor, autocamioane transport materiale şi efective la intervenţii, motopompe, două vehicule de transport utilitar amfibiu, mai multe bărci pneumatice etc.. Cu toate acestea, anul trecut ISU Vrancea a beneficiat de dotări noi. „În calitate de beneficiar direct al proiectului, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă a fost înzestrat cu: trei autoambulanţe (două de prim ajutor calificat tip B, respectiv una de terapie intensivă tip C) marca CITROEN, tipul JUMPER, tracţiune 4x2 – utilizate pentru acordarea primului ajutor medical de urgenţă şi transportul persoanelor către unităţile spitaliceşti; o autospecială pentru descarcerare de capacitate grea şi prim ajutor calificat marca MERCEDES BENZ , tipul 906BA50 / 4X4 / RPM982 / SPRINTER 513 BLUETEC, tracţiune 4x4 – destinată intervenţiei pentru descarcerare şi salvare în cazul producerii diferitelor tipuri de accidente rutiere, tehnologice sau catastrofe; trei autospeciale de capacitate mărită pentru stingerea incendiilor, descarcerare şi prim ajutor calificat marca ROMAN, tipul 22430 DFA/RPM923, tracţiune 6x6; trei autospeciale de capacitate medie pentru stingerea incendiilor, descarcerare şi prim ajutor calificat marca MAN 12.220 TGL, tipul BB/RPM964, tracţiune 4x2”, se arată în raportul semnat de lt. col. Flaviu-Dorel Chiscop, inspectorul şef al ISU Vrancea.

Pompierii au nevoie de o maşină pentru intervenţii la înălţime

Unitatea de intervenţii la Urgenţe a fost dotată şi cu două vehicule de transport utilitar amfibiu, model ARGO 8x8, tipul 750 HDI destinate deplasării în zonele greu accesibile, cum ar fi: pe toate tipurile de medii umede, inclusiv ape curgătoare lente, râuri şi chiar mici lacuri, peste cele mai dificile medii de nisip, prin zăpadă adâncă, în teren sau zone inundate, prezintă aderenţă mărită pe gheaţă, permit deplasarea în zone de teren accidentate în pantă, în orice anotimp. Capacitatea de transport permite deplasarea cu până la şase persoane pe uscat şi patru pe apă, iar în condiţiile transportării unei victime permite deplasarea cu patru persoane (victima pe targă plus trei persoane). ISU informează Prefectura că pentru creşterea capacităţii de intervenţie este necesară dotarea cu o autospecială nouă de lucru şi salvare la înălţimi, o autospecială pentru stingerea incendiilor cu tracţiune 4x4, necesară pentru acţiuni în zonele de deal şi de munte, un autocamion platformă cu macara, necesar pentru transportul locuinţelor modulare repartizate persoanelor sinistrate în urma diferitelor calamităţi, o autospecială pirotehnică, necesară pentru transportul muniţiilor asanate.

Autospecialele nu încap în garaj pentru că uşa e prea mică!

De asemenea este necesară şi înlocuirea autospecialelor care au o vechime mai mare de 20 de ani care sunt depăşite din punct de vedere moral şi fizic. „O altă problemă referitoare la tehnica de intervenţie este reprezentată de spaţiile de garare a acesteia care sunt fie insuficiente (la SP Panciu) fie inadecvate noilor tipuri de autospeciale (la SP Vidra autospecialele nu pot fi garate datorită faptului că autospeciala este mai înaltă decât uşa de acces în garaj). Cu toate că o parte din tehnica de intervenţie este învechită iar întreţinerea acesteia se realizează cu dificultate, la nivelul unităţii se depun eforturi pentru menţinerea acestora în  stare de operativitate şi îndeplinirea misiunilor ce ne revin”, se mai arată în raportul celor de la ISU. (Raluca MANOLACHE)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.