Social

Managerii de spitale se obligă să le dea înapoi banii pacienţilor

Raluca Manolache
12 iun 2014 2596 vizualizări
Dosarul de contractare cu banca sanitară trebuie să cuprindă metodologia de rambursare, la cererea asiguraţilor, a cheltuielilor efectuate pe perioada internării

Bolnavii internaţi, puşi să îşi cumpere medicamente, şi-ar putea recupera banii. Chiar dacă, de câţiva ani, legea oferă pacienţilor şansa de a-şi recupera banii cheltuiţi pe medicamentele şi materialele sanitare cumpărate pe timpul spitalizării, din acest an această prevedere ar putea fi pusă în aplicare. Aceasta pentru că managerii de spitale trebuie să depună la dosarul în vederea intrării în contract cu Casa de Asigurări de Sănătate (CAS) Vrancea şi o metodologie proprie de rambursare a cheltuielilor pacienţilor, efectuate pe timpul spitalizării. Dosarul trebuie să cuprindă decizia managerului spitalului privind aprobarea metodologiei proprii de rambursare, la cererea asiguraţilor, a cheltuielilor efectuate pe perioada internării. Şi asta pentru că Spitalele sunt obligate să suporte pentru asiguraţii internaţi toate cheltuielile necesare pentru rezolvarea cazurilor respective, respectiv medicamente, materiale sanitare şi investigaţii paraclinice. În situaţia în care asiguraţii, în baza unor documente medicale întocmite de medicul curant din secţia în care aceştia sunt internaţi, suportă cheltuieli la care ar fi fost îndreptăţiţi fără contribuţie personală, spitalele rambursează contravaloarea acestor cheltuieli la cererea asiguraţilor. Rambursarea se realizează numai din veniturile spitalelor, pe baza unei metodologii aprobate de conducătorului instituţiei. Dosarul de contractare trebuie să mai cuprindă şi o listă a afecţiunilor care nu pot fi diagnosticate, investigate şi tratate în ambulatoriu/spitalizare de zi şi impun internarea. Trebuie să fie realizată şi o listă a medicamentelor utilizate pe perioada spitalizării pentru afecţiunile pe care spitalul le tratează în limita specialităţilor din structură precum şi o listă a investigaţiilor paraclinice care nu pot fi efectuate în ambulatoriu pentru rezolvarea cazurilor ce impun spitalizarea de zi. Astăzi este ultima zi în care furnizorii interesaţi să intre în contract cu CAS Vrancea îşi pot depune dosarele în vederea obţinerii aprobării. (Raluca MANOLACHE)

Spitalul Mare se judecă pentru tratamentul unui bolnav

Spitalul Focşani, la un nou proces cu Casa de Asigurări de Sănătate (CAS) Vrancea. Spitalul Judeţean de Urgenţă “Sf. Pantelimon” Focşani a chemat în instanţă “banca sanitară” în încercarea de a recupera anumite sume de bani reţinute anul trecut de către instituţia care finanţează sistemul sanitar. Spitalul le solicită magistraţilor de la Judecătoria Focşani ca “banca sanitară” să returneze suma de 52.000 lei, reţinută în urma unui control desfăşurat de CAS. Suma a fost reţinută după ce s-a constatat că unul dintre doctori a prescris o cantitate mai mare dintr-un medicament decat cea recomandată prin scrisoare medicală. Este vorba despre tratamentul de care a beneficiat un vrancean care a supus unui transplat. Oficialii unităţii spitaliceşti spun că suma respectivă nu trebuia recuperată de la spital, ci de la farmacia care a eliberat medicamentul respectiv. “Spitalul nu a primit din partea CAS nicio sumă susceptibilă de a fi restituită în cadrul programului de transplant”, spun oficialii Spitalului Focşani. Unitatea spitalicească speră să caştige acest proces, iar CAS să returneze suma de bani. (R. M.)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.