Spitalele care nu fac rost de bani riscă să piardă acreditarea
Spitalele care nu au fost acreditate trebuie să plătească taxele impuse de Comisia Naţională de Acreditare a Spitalelor pentru a putea fi evaluate în acest proces derulat la nivel naţional. În Monitorul Oficial de luni a fost publicat astfel şi ordinul nr. 82/2014 privind aprobarea nivelului taxei de acreditare şi reevaluare a spitalelor aferentă anului 2014 astfel încat unităţile spitaliceşti să facă o estimare a costurilor pentru acreditare. Pentru anul 2014, nivelul taxei de acreditare este de 4 lei/pat/lună pentru un ciclu de acreditare de 5 ani, echivalentul a 240 lei/pat pentru un ciclu de acreditare de 5 ani. “Dovada efectuării plăţii va fi transmisă de către spital Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor odată cu fişa de autoevaluare prevăzută la art. 4 lit. d) din Procedurile, standardele şi metodologia de acreditare a spitalelor, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 972/2010, reprezentând premisa pentru declanşarea vizitei de evaluare în vederea acreditării (...)Netransmiterea fişei de autoevaluare şi neplata taxei de acreditare de către unităţile spitaliceşti conform programării în cadrul Planului anual de acreditare a spitalelor implică pierderea ciclului de acreditare, respectiv nesupunerea evaluării unităţii spitaliceşti respective în vederea acreditării până în anul 2015, inclusiv”, se arată în ordinul publicat în Monitorul Oficial. În această situaţie se află şi Spitalul Judeţean de Urgenţă “Sf. Pantelimon” Focşani care a fost programat pentru acreditare în trimestrul II din 2014. Unitatea ar trebui să plătească peste 170.000 lei. Comisia de acreditare verifică dacă spitalele îndeplinesc cei aproape 2.400 de indicatori în vederea obţinerii acreditării, act fără de care unităţile nu ar mai putea primi bani de la bugetul de stat pentru că nu s-ar mai putea încheia contract cu Casa de Asigurări de Sănătate pentru decontarea serviciilor medicale prestate. (Raluca MANOLACHE)