Social

AOR vrea prime de instalare pentru medicii rezidenti

Iulia Crețu
16 oct 2007 346 vizualizări
Halatele albe ar putea fi motivate sa aleaga spitalele mici prin prime de instalare si motivatii venite de la autoritatile locale

Asociatia Oraselor din Romania (AOR) a propus ca medicii rezidenti sa fie "legati" de unitatile spitalicesti unde isi ingrijesc bolnavii prin prime de instalare si prin anumite bonusuri oferite de autoritatile locale. AOR considera oportuna decizia Ministerului Sanatatii de stabilizare a medicilor rezidenti pe post. Aceasta masura va permite asigurarea serviciilor medicale la toate unitatile spitalicesti, indiferent de localitate, fie ca este vorba de orase mici sau municipii de judet, se arata intr-un comunicat al asociatiei. In acest moment, studentii la medicina cauta inca din facultate sa isi gaseasca un post in marile centre universitare sau chiar sa plece peste hotare. De altfel, strainatatea a luat in ultimii ani numerosi specialisti romani, acestia fiind motivati prin salarii de citeva zeci de ori mai mari decit in tara. Din cauza acestui lucru, in orasele mici exista deficit de personal, spitalele fiind nevoite sa functioneze uneori cu ajutorul halatelor albe iesite la pensie. "La ora actuala, cele mai multe spitale orasenesti se confrunta cu o lipsa acuta a personalului medical cu studii superioare, o buna parte dintre acestia preferind fie sa nu se prezinte la postul obtinut, fie sa lucreze pe perioada rezidentiatului, dupa care sa se indrepte, in general, spre marile municipii\'\', se arata in comunicat. Asociatia solicita identificarea unor prevederi legale care sa permita stabilizarea medicilor rezidenti pe post, cu sustinerea financiara suplimentara a celor care vor lucra in spitalele teritoriale aflate in comune si orase mici si mijlocii. Astfel, AOR propune acordarea unei prime de instalare, care sa fie acordata o singura data, pentru cei care aleg sa aline suferinta bolnavilor din orasele mici si cu posibilitatea autoritatii locale de a introduce noi specialitati, sustinute suplimentar de la bugetul local, in functie de nevoile populatiei. "Consideram oportuna asumarea deciziei de catre autoritatea locala in atribuirea de spatii destinate desfasurarii actului medical. Asociatia Oraselor pune la dispozitia Ministerului Sanatatii intreaga sa expertiza pentru identificarea cadrului si conditiilor legale si financiare favorabile stabilizarii medicilor pe posturi", se mai arata in comunicatul de presa al AOR. In judetul Vrancea sint sapte unitati spitalicesti, cite unul in cele cinci orase, Focsani, Adjud, Panciu, Marasesti si Odobesti, si alte doua in comunele Vidra si Dumbraveni. Peste tot sint probleme de personal, dar si de fonduri. (Iulia CRETU)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.