Locuri de dormit pentru soferii obositi
Ministerul Transporturilor doreste construirea unor locuri de oprire pentru soferii obositi
Scopul principal al noilor reguli este de a imbunatati siguranta rutiera si de a reduce numarul de accidente in care sint implicati soferii profesionisti din cauza oboselii la volan, precum si cresterea nivelului de protectie sociala a acestora. Controlul respectarii prevederilor europene in domeniu, precum si ale acestui act normativ, se va desfasura atit in trafic, cit si la sediile operatorilor de transport rutier. Controlul se efectueaza de catre personalul Autoritatii Rutiere Romane sau politistii rutieri, dar si de Inspectoratul Teritorial de Munca. Specialistii spun ca incepind cu 1 ianuarie 2008, cel putin 30% din totalul zilelor de lucru ale conducatorilor auto vor fi verificate in trafic si cel putin 50% din numarul acestora vor fi verificate la sediul intreprinderilor de transport. Institutiile de control vor inainta anual un raport privind drumul pe care are loc controlul, tipul de tahograf instalat pe vehicul, tipul de transport- national, international, de marfuri si de persoane, public sau in cont propriu, dimensiunea parcului de vehicule al intreprinderilor si operatorilor de transport rutier. Ministerul Transporturilor, prin Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale, va realiza in perioada urmatoare spatii special amenajate pe marginea drumurilor, unde conducatorii auto sa se poata odihni inainte de a pleca din nou la drum, pentru a evita sau diminua astfel numarul accidentelor rutiere. (Dan CHIRIAC)
ARR are noi echipamente de control
Autoritatea Rutiera Romana a fost dotata cu noi echipamente pentru imbunatatirea controlului in trafic. Printr-un program Phare, ARR a achizitionat 40 de seturi compuse din laptop cu imprimanta, soft de citire si interpretare a diagramelor tahograf si smart card reader pentru citirea datelor de pe cardurile de soferi, 40 calculatoare de birou cu scanner si soft de citire si interpretare a diagramelor tahograf, 40 unitati multifunctionale (copiator, scanner si imprimanta), 40 generatoare de curent, care vor dota echipele de control din 40 de judete prin echiparea autospecialelor cu care se va efectua controlul. Autoritatea Rutiera Romana si-a propus cresterea eficientizarii si calitatii prin imbunatatirea actului de control atit in trafic, cit si la sediile operatorilor de transport rutier. Contractul privind Controlul Traficului Rutier a fost finantat prin Programul PHARE 2004. (D. C.)