Politică

Misăilă a expus viziunea strategică a viitorului urban

Alexandra TĂTARU
1 sep 2017 1163 vizualizări

Ultima zi din luna august a adunat în ședință, înainte de ora prânzului, membrii subcomisiei de Dialog Social de la nivelul municipiului Focșani. Principala temă pe ordinea de zi a fost prezentarea de către edilul șef a Studiului de trafic finalizat și realizat pentru Focșani, studiu inclus în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă.

Un studiu foarte îndrăzneț care arată că există soluții optimiste în ce privește viitorul urban al Focșaniului, acel viitor care de zeci de ani pare că se îngroapă în probleme din ce în ce mai complexe. Primarul Misăilă a expus, în ședința de joi a Subcomisiei de Dialog Social, datele privitoare la  studiul de trafic care a cuprins toate problemele și soluțiile ce vor fi incluse în proiecte mari, ce se vor realiza atât cu fonduri europene, cât și cu bani de la bugetul local. Nu se știe în cât timp. Acest lucru nu s-a precizat. Dar să sperăm că în actualul mandat. Planul de Mobilitate Urbană Durabilă, așa cum s-a precizat de către  autorități, ”propune o viziune strategică care să ofere o descriere calitativă a viitorului urban dorit și să definească obiective concrete, măsurabile,  ținte bine gândite, toate înglobate într-o strategie generală de dezvoltare durabilă”. Acest studiu de trafic a fost necesar pentru a se respecta directivele impuse de Uniunea Europeană pentru a accesa fonduri prin Programul Operațional Regional 2014-2020 pe Axa 4.1 - “Reducerea emisiilor de carbon prin investiții bazate pe Planurile de Mobilitate Urbană Durabilă”. Obiectivele care s-au urmărit prin realizarea lui au fost: identificarea de soluții de fluidizare a traficului și creșterea siguranței rutiere, identificarea de soluții de reducere a emisiilor poluante, fundamentarea proiectelor de mobilitate urbană durabilă (transport public local, infrastructură), contorizări de trafic pe direcții de deplasare, realizarea unor modele de trafic, identificarea disfuncționalităților din punct de vedere al desfășurării circulației, prezentarea unor propuneri și recomandarea implementării unor proiecte care să conducă la fluidizarea traficului, reducerea consumului de carburant și reducerea poluării. Pentru atingerea obiectivelor s-au făcut numeroase analize de către specialiști, iar monitorizarea traficului s-a făcut inițial în 21 de intersecții, la care s-au mai adăugat alte 12 pentru a rezulta un studiu cât mai bine realizat.

Ce disfuncționalități au descoperit specialiștii

Așa cum era de așteptat, disfuncționalitățile descoperite de autorii studiului par că depășesc cu mult capacitatea actualului primar să le rezolve pe toate într-un singur mandat. Cineva din sală a dat un termen de 1 an și jumătate doar pentru realizarea studiilor tehnice pentru fiecare proiect în parte, apoi să se demareze și alte proceduri. Noi spunem că un an și jumătate poate fi doar pentru proiectul Piața Agroalimentară, inclus și acesta în planurile de viitor urban, dar măcar să existe speranța că se va elabora,  va începe, continua și finaliza toate propunerile pentru remedierea tuturor disfuncționalităților. Dintre cele descoperite și știute deja de focșăneni s-au precizat: lipsa facilităților pentru folosirea transportului alternativ, adică piste de biciclete, benzi destinate transportului public local, spații de parcare deficitare, lipsa sistemului de informare a unor date despre trafic și noxe, iluminat public deficitar (sâc!!!), rețea stradală care necesită reabilitare urgentă, semnalizare rutieră și de orientare deficientă, deficiențe în promovarea soluțiilor de mobilitate alternativă. Dacă și specialiștii au găsit asemenea deficiențe, nu înțelegem de ce se supără autoritățile pe noi când le aducem la cunoștință realitatea. De fapt, chiar în ședința de prezentare a acestora, prin simpla expunere verbală a acestui studiu, se recunoaște în mod public ceea ce noi semnalăm de ani de zile. Tot orașul este ”copleșit” de disfuncționalități.

Ce proiecte se recomandă?

Specialiștii recomandă, municipalitatea propune și aprobă o serie de proiecte pe care speră că le va finaliza cu fonduri europene. Să ne pierdem speranța? În niciun caz. În cadrul studiului  s-a propus proiectul de resistematizare a infrastructurii de transport la nivelul Municipiului Focșani în vederea creșterii atractivității și accesibilității deplasărilor cu transportul public, cu bicicleta și pietonale; realizarea unor terminale intermodale de transport public urban/județean/interjudețean în zonele de Nord și de Sud ale orașului; dezvoltarea unei rețele de piste dedicate bicicletelor și implementarea unor centre de închiriere a bicicletelor; realizarea unei legături rutiere între Str. Cuza Vodă și Calea Moldovei; amenajarea unei parcări colective cu acces controlat în zona Piața Moldovei. La aceste proiecte se vor adăuga și proiectele de reabilitare a străzilor propuse prin programul PNDL, proiectul de extindere a rețelei de alimentare cu apă și rețelei de termoficare. Acestea din urmă trebuie să fie corelate între ele pentru a nu se întâmpla ce s-a întâmplat, de fapt, de fiecare dată. Pe de o parte se asfaltează, pe de altă parte vine ”Dorel” și strică. Așteptăm cu sufletul la gură rezultatele! (A. TĂTARU)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.