Politică

Radu Berceanu, pe urmele lui Mitrea

Mihai Boicu
11 nov 2006 911 vizualizări
Ministrul Transportorilor a inspectat ieri Ministrul Transportorilor a inspectat ieri lucrarile la DN 2L Tisita-Soveja, unde s-a turnat deja un strat de asfalt in aceasta toamna. Vicepresedintele PD a fost plimbat de democrati numai la sediul organizatiei si in comunele conduse de primarii partidului. Berceanu, flancat de senatorul democrat Jan Vraciu, presedintele PD Vrancea, si prefectul Ion Oprea, a taiat doua panglici inaugurale, desi mai e un an pina la terminarea in intregime a lucrarii. Berceanu a dezvaluit ca la Gara Focsani lucrarile s-au suplimentat in 2004 si 2005 cu peste doua milioane de dolari. Anul viitor vor incepe lucrarile la DN 2D Focsani- Ojdula

Ieri a avut loc prima vizita de lucru in Vrancea a actualei guvernari efectuata in stilul consacrat de pesedistul Miron Mitrea, fostul ministrul al Transporturilor. Astfel, democratii vrinceni, aflati in plin razboi cu liberalii, au organizat o ampla operatiune de imagine, al

carei protagonist a fost actualul ministru al Transporturilor, Constructiilor si Turismului. Radu Berceanu a venit ieri dupa- amiaza sa inspecteze cea mai vizibila realizare a actualei guvernari in Vrancea, DN 2L Tisita-Soveja. La fel cum Miron Mitrea promova realizarile pe bani publici ca fiind ale PSD, la fel si

democratii au facut tot posibilul ca sa arate ca ei sint responsabili pentru realizarea drumului spre Soveja, nelasind in nici un moment senzatia ca partenerii lor de guvernare, in special liberalii,

au vreo contributie. Vizita lui Berceanu a dovedit ca ministrii se schimba, dar obicieiurile ramin. La sediul PD din Focsani au fost chemati ieri primarii partidului din Vrancea, impreuna cu oamenii lor, consilieri locali, precum si sefi institutii, care au alcatuit un alai de citeva zeci de persoane. Pentru cei 60 de km de drum spre statiunea Soveja s-au alocat 75 milioane de lei, din care pina cum s-au cheltuit 55 de milioane de lei. Constructorul, Vega 93 Galati, mai trebuie sa toarne stratul de uzura si sa termine in

intregime lucrarile peste un an. De asemenea, Ministerul Transporturilor va mai cheltui inca 16 milioane de lei pentru prelungirea DN 2 L spre Lepsa cu inca aproape 20 de km.


Berceanu s-a oprit numai in comunele democratilor


Radu Berceanu s-a deplasat spre Soveja, oprindu-se pe drum doar in localitatile conduse de primari democrati. Alaiul ministerial a trecut astfel de Panciu si Straoane, unde sint primari PSD, si s-a oprit prima data la Racoasa, comuna "pastorita" de Gheorghe Gaman. Acesta i-a primit pe oaspeti in mijlocul unui grup de citiva zeci de locuitori. Radu Berceanu, senatorul Jan Vraciu, presedintele PD Vrancea, si prefectul Ion Oprea au facut o scurta baie de multime. Ministrul democrat i-a intrebat pe oameni daca

sint multumiti ca le-a fost reparat drumul si le-a promis ca lucrarile vor continua, pentru a remedia si micile deficiente pe care a apucat sa le vada din goana masinii. Oaspetii au taiat si o panglica inaugurala, desi mai este un an pina la finalizarea investitiei. Urmatoarea oprire a fost la Cimpuri, unde si primarul Dumitru Vladescu, fost pesedist infocat pina in vara acestui an, a strins o multime de peste 100 persoane care sa-i multumeasca lui Radu Berceanu pentru drum. Punctul culminant a fost insa la Soveja, unde in jur de 300 de localnici s-au adunat in centrul comunei, unii dintre ei fiind dotati chiar si cu steaguri. Primarul Costel Plesa s-a pregatit din timp si a pus o instalatie de sonorizare in fata primariei, intimpinindu-si oaspetii cu microfonul in mina si cu "Sa traiasca domnul ministru, sa traiasca domnul Vraciu, domnul prefect ...". Toti oamenii s-au bulucit sa-l vada pe ministrul democrat si sa dea

mina cu el, in timp ce cei mai tineri il fotografiau cu telefoanele mobile. Ministrul si prefectul Ion Oprea au rostit citeva cuvinte la microfon, in care s-au declarat multumiti de faptul ca au contribuit la ceea ce ar putea fi renasterea zonei turistice Soveja. "Sa stiti ca si pe mine ma cheama tot Radu, sa-mi spuneti cind e ziua noastrasa dam de baut", i-a spus un sovejan mai hitru ministrului, care a inceput sa rida.


Ministrul crede ca lucrarile vor fi terminate


"Am certitudinea ca cei care lucreaza aici vor continua in acelasi ritm, in care din august si pina acuma lucrarile s-au desfasurat cu o rapidate foarte mare. E bine ca am ajuns in pragul iernii cu un drum pe care se poate circula. La primavara trebuie sa continuam cu stratul de uzura si cu celelalte lucrari, partea de acostament, de comprimat, deci mai sint lucrari de facut. Eu am incercat sa vad ce se poate vedea la ochi, cum e facuta toata lucrarea, dar nu sint deloc nemultumit pina in prezent", a spus Radu Berceanu. Ministrul a fost invitat apoi sa taie panglica inaugurala a lucrarii, impreuna cu senatorul Jan Vraciu. Spre amuzamentul celor prezenti, foarfeca ministrului democrat se incapatina sa nu taie

materialul, astfel incit a fost nevoit sa o imprumute pe cea a senatorului. Alaiul vicepresedintelui PD s-a oprit apoi la statiunea din Soveja, unde la Hotelul Zboina s-a pregatit o masa copioasa pentru cele peste 100 de persoane prezente, dar si o formatie pentru nunti care sa intretina atmosfera. Aici au ajuns primarii PD din localitatile traversate, dar si primarul din Timboiesti, Marcel Alexandrescu, sau cel din Tifesti, Gabriel Postolache. Ministrul Transporturilor nu a stat decit aproape o ora la masa, dupa care a plecat spre Focsani, impreuna cu prefectul Ion Oprea. Radu Berceanu a pierdut astfel ocazia sa asculte formatia pentru nunti tocmita de primarul Costel Plesa si, mai ales, pe primarul din Tifesti, care s-a remarcat prin vocea sa puternica, dovedindu-se mai talentat decit solistul trupei. La putin timp dupa plecarea Ministrului Transporturilor si restul democratilor au plecat acasa. Costul Garii Focsani s-a "umflat" cu 2,1 milioane dolari Radu Berceanu a lansat ieri la Focsani, in cadrul unei conferinte

de presa tinuta la sediul PD Vrancea, citeva sageti in privinta modului in care predecesorii sai au cheltuit banii ministerului. Prima dintre ele a fost cea privind finantarea construirii Garii Focsani. Ministrul Transporturilor a spus ca, initial, contractul de executie a fost de 7,3 milioane de dolari. In 2004 s-a incheiat un act aditional pentru 780.000 de dolari, iar in februarie 2005 un alt act aditional pentru 1,3 milioane de dolari. Ministrul nu a oferit o explicatie pentru modul in care s-au cheltuit acesti bani, ci s-a

limitat doar sa ridice semne de intrebare. "Mie mi se pare cam mult ca la 7 milioane de dolari sa existe o asemenea marire", a declarat Berceanu. Democratul a spus ca surprize cu aparitia unor cheltuieli neprevazute pot exista la poduri si drumuri, mai putin la cladiri. "Probabil ca exista o explicatie, ca sint acoperiti cu acte", a mai spus Berceanu. Ministrul a mai spus ca la anul vor incepe si lucrarile la DN 2D Focsani- Ojdula- Tirgu Secuiesc, unde s-a renuntat la parteneriatul public-privat cu Solel-Boneh pentru

realizarea lucrarilor. "Am avut un val de plingeri de la Uniunea Europeana in ceea ce priveste parteneriatele publice-private", a explicat democratul motivul. Berceanu a mai spus ca intr-un astfel

de contract "nu prea se stie exact cit este public, cite este privat". "Daca s-a facut un parteneriat, asta nu inseamna automat ca se fac si drumuri, pentru ca trebuie sa dai bani. Dl. Mitrea, in 2004, a dat ordin, asa, din degete, sa se faca drumuri prin nenumarate colturi ale patriei, care nu aveau nici o documentatie. Constructorii s-au apucat de treaba, pentru ca au crezut ca vine tot PSD la putere si le da banii, si noi am avut de platit 14.000 de miliarde de lei", a declarat ministrul Transporturilor. Valoarea lucrarilor care vor fi efectuate la DN 2 D va fi de peste 700 milioane de lei. O alta lucrare care va include Vrancea va fi realizarea Coridorului 9 paneuropean pe tronsonul Ploiesti - Focsani, unde lucrarile de

atribuire a lucrarilor se vor incheiea cel mai devreme la finalul anului urmator. Radu Berceanu a spus ca are o alta strategie pentru realizarea autostrazilor, pentru ca ritmul de constructie al acestora ar fi foarte mic daca s-ar realiza doar de la buget. Astfel, viitoarele autostrazi ar urma sa fie incredintate unor firme sau consortii de firme care sa realizeze toate lucrarile incepind de la proiectare, si care dupa finalizare sa le preia in administrare pe perioade de 25-30 de ani. In acest fel, cu banii economisiti,

Ministerul Transporturilor s-ar putea concentra pe realizarea si reabilitarea de drumuri nationale.


"Dinsii stiu ce au de impartit"


Vicepresedintele PD a declarat ieri ca nu stie care sint cauzele pentru care s-a rupt Alianta D. A. in Vrancea. "Dinsii au stiut ce au avut de impartit, ce a dus la situatia aceasta", a spus Berceanu. Democratul "banuieste" ca ruperea protocolului a aparut din cauza neintelegerilor privind Consiliul Judetean. In ceea ce priveste situatia la nivel national, ministrul Transporturilor a spus ca spera

in continuare intr-o buna colaborare cu PNL, chiar daca liberalii au probleme cu fostii presedinti ai partidului. "Nu cred ca este menirea noastra sa ne amestecam in problemele lor. Noi speram sa fie cit

mai puternici si sa ne ajute in cit mai multe lucruri, pentru ca noi de cite ori le-am intins mina ne-au cam refuzat", a declarat Radu Berceanu.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.