Politică

Băsescu: "Ponta să-şi asume privatizarea CFR Marfă. Cel care a câştigat caută disperat bani la bănci"

Ziarul de Vrancea
22 iul 2013 474 vizualizări
Preşedintele Traian Băsescu a decis să amâne până pe 23 august decizia numirii unui titular la Ministerul Transporturilor. În explicaţia dată de la Palatul Cotroceni, şeful statului a invocat faptul că Suilaghi "a fost ca apa sfinţită" în primul mkandat şi nu a participat la privatizartea CFR Marfă care ar trebui asumată politoic, în opinia sa, de premierul Victor Ponta.

 

Gândul a transmis LIVE TEXT cele mai importante declaraţii ale preşedintelui:

Despre situaţia de la Ministerul Transporturilor

"Am primit adresa semnată de Victor Ponta. Ceea ce vă voi spune despre lipsa meade încredere le-am spus şi primului-ministru şi lui Crin Antonescu. Nu doresc să îi crez prejiudicii de imagine domnului Silaghi"

„Principalul motiov invocat în discuţii a fost legat de istoricul prezenţei sale la Ministerul Transportuirilor, când nu s-a evidenţiat prin nimic. Dimpotrivă, a părut un fel de apă sfinţită, nici n-a împins lucrurile înainte, nici nu s-a opus la ceva. Am observat ineficienţa totală. Un om fără performanţă care nu aduce nimic ca imagine Guvernului Ponta. E interesul nostru să avem un guvern cu o imagine cât mai bună”

"Dacă aş lua decizia respingerii imediate, aş putea să primesc o nominalizare mai proastă. Ar fi important să fiu dacă îl resping pe Silaghi cine ar trebui să vină. Ar trebui să nu fie un secret, că nu-i vorba de terorişti, e vorba de miniştri"

„Nu e oportună desemnarea unui ministru care nu a fost implicat în niciun fel în privatizarea CFR Marfă. CFR Marfă e o compania mare, care are obligaţii în ceea ce priveşte obligaţiile de transport NATO. De aceea a fost şi în atenţia CSAT"

"Legat de modul cum s-a desfăşurat procesul de privatizare şi desemnarea câştigătorilor, cred cî dată fiind conjunctura singura soluţie corectă este ca ministrul interimar al Transporturilor să rămână în funcţie măcar până la semnarea contractului de privatizare"

"Atenţie, în spaţiul public circulă o minciună care spune că aşteptăm avizul Consiliului Concurenţei. Domnul prim-ministru care apreciază atât de mult modul cum s-a făcut"

"Ştiind că acum trebuie să împrumute circa 200 de milioane să plătească noua companie, din ce va face investitorul investiţii să modernizeze compania?"

"fără să   fie rea intenţiue sau joc politic, consider că - poate eu nu înţeleg mai bine ca domnul ponta, nu mă cinsider mai pregătit - domnul Ponta trebuie să-şi menţină responsabilitatea politică pentru privatizarea CFR Marfă"

"Ministrul interimar îşi termină mandatul pe 25 august. voi lua o decizie definitivă cu privire la domnul Silaghi pe 23 august"

„N-aş vrea să-l văde pe Silaghi că devine ţapul ispăşitor. Simt responsabilitatea acestei desmnări când cea mai mare companie de transport din România urmează să fie privatizată”

„Premierul nu va semna contractul, dar va avea responsabilitatea politică pentru privatizare”

"Semnele mele de întrebare le-am ridicat şi în discuţiile cu FMI. Poate şi Guvernul va trebui să discute mai mult cu Fondul. Cheia rămâne dacă acel câştigător va putea moderniza CFR Marfă sau va tăia vagoane să-şi achite datoriile din vânzarea la fier vechi"

"Ce să facă să mă convingă Silaghi? Ştiu şi eu ca toţi românii controversele legate de numele său, ştiu că avem un MCV în decembrie şi că în mijlocul unui proces mi se pare incorect să pui un  ministru nou să îşi asume"

"Poate îl duce la bun sfârşit dacă e bun (procesul de privbatizare, n.red), poate îl anulează dacă nu-i bun"

Despre Acordul de Parteneriat

"Noamenii de la Guvern care au elaborat Acordul de Parteneriat cu Ue habar n-au care sunt relaţiile din punct de vedere al obiectivelor pe termen lung, pentru care s-au alocat cele 40 de miliarde pentru perioada 2014-2020"

"Îmi este greu să înţeleg cum au putut face un astfel de document"

"O formulare spune că Guvernul arată că nu a învăţat lecţiile din perioada 2007-2013. Sunt propuse proiecte neeligibile. oamenii ăştia nu ştiu ce fel de acţiuni pot fi finanţate cu bani europeni. Se  vorbeşte de incoerenţă şi lipsă de abordări strategice. Incoerenţă..."

"Şi, în sfârşit, pentru că tot am pierdut un geniu, pe domnul Fenechiu, experţii comisiei spun de lipsă masterplan pentru Transporturi. Aşa genial şi aşa lipsă?"

"Nu numai că nu avem proiecte pregătită, dar noi nu reuşim să ne facem documentele de bază care să ne permită accesarea banilor. Nici n-am să dau indicaţii Guvernului ce are de făcut. Spun public doar un lucru: dacă au nevoie de ajutor, pot să îi ajut. Ştiu ce trebuie făcut"

"Motivul semnalului public este că riscăm să intrăm în exerciţiul bugetar la fel de nepregătiţi cum am intrat la 1 ianuarie 2007".

"Dragi români, în momentul de faţă aveţi un Guvern care nu a probat că e competent să pregătească absorbţia banilor"

Despre "operaţiunea neautorizată" a aducerii lui Hayssam"

"Menţin şi susţin cu tărie această declaraţie"

www.gandul.info


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.