Politică

Alexandru Nazare: Privatizarea CFR Marfă e un eşec profund

Ziarul de Vrancea
17 mai 2013 582 vizualizări
Ministrul Fenechiu trebuie să plece

PDL consideră că privatizarea CFR Marfă este un eşec profund, iar ministrul Transporturilor Relu Fenechiu trebuie să plece, a declarat, vineri, vicepreşedintele PDL Alexandru Nazare, arătând că, dacă nu se realizează această privatizare, acordul cu FMI nu poate fi prelungit.

Alexandru Nazare (Imagine: Gabriel Fluerariu/Mediafax Foto)

"Premierul Victor Ponta consideră această privatizare doar o sincopă, noi, PDL, considerăm aceste acţiuni nişte lucruri extrem de grave şi un eşec profund al privatizării CFR Marfă", a afirmat Nazare, la o conferinţă de presă.

El a spus că banii pentru privatizare au fost plătiţi de două ori de ministrul Ovidiu Silaghi şi de Relu Fenechiu, nu a fost o evaluare transparentă a activelor şi nu a existat o confirmare scrisă a faptului că datoriile companiei pot fi şterse.

"Nu se poate face privatizarea CFR Marfă pe repede înainte nonşalant. Această privatizare devine o bătaie de joc la adresa românilor", a adăugat Nazare.

El a spus că Fenechiu a modificat caietul de sarcini la privatizare, fiind inadmisibil faptul că de la cerinţa iniţială ca firmele care participă la privatizare să aibă o cifră de afaceri de o sută de milioane de euro s-a ajuns la 20 de milioane de euro şi nu li se cere licenţă de transport pentru România.

"Solicităm modificarea imediată a caietului de sarcini, astfel încât să avem o privatizare corectă şi anume revenirea la o sută de milioane cifră de afaceri, experienţă în transporturi şi licenţă de transport pentru România, precum şi opţiunea Comisiei Europene că ştergerea datoriilor este posibilă. Astfel nu vom avea situaţia ca o firmă de maxi-taxi să cumpere CFR Marfă. (...) Considerăm că ministrul Fenechiu trebuie să plece", a mai spus Nazare.

El a apreciat că, dacă nu se realizează privatizarea, tehnic vorbind acordul cu FMI nu poate fi prelungit.

MT a reluat privatizarea CFR Marfă şi a relaxat unele condiţii impuse ofertanţilor, nivelul cifrei de afaceri solicitat fiind redus de cinci ori, de la 100 milioane euro la 20 milioane euro, însă nu a modificat preţul de pornire, de 180 milioane euro, sau termenul de desemnare a câştigătorului.

Potrivit anunţului publicat joi de Ministerul Transporturilor (MT), pentru persoanele fizice care participă în mod individual sunt necesare declaraţii fiscale din care să reiasă existenţa unui venit mediu anual (sau după caz o cifră de afaceri medie anuală) de minimum 20 milioane euro rezultat din activităţile de transport de marfă, în ultimii trei ani financiari încheiaţi.

În mod similar, companiile trebuie să aibă individual sau cumulat cu firme afiliate aflate sub control o cifră de afaceri medie anuală rezultată din activităţile de transport de marfă în ultimii 3 ani financiari de cel puţin 20 milioane euro.

Anterior, nivelul afacerilor trebuia să fie de cel puţin 100 milioane euro în ambele cazuri, pentru persoanele fizice acest rulaj trebuind să fie genereat din activitatea de transport marfă.

În cazul asocierilor de investitori, este necesară existenţa (cu privire la membrii grupului cumulat cu persoanele juridice afiliate aflate sub controlul acestora) a unei cifre de afaceri medii anuale rezultată din activităţile de transport de marfă în ultimii trei ani financiari încheiaţi de minimum 20 milioane euro.

În varianta iniţială, ministerul a solicitat existenţa unei cifre de afaceri medii anuale de minimum 100 milioane euro sau deţinerea sub administrare de active în valoare de minimum 300 milioane euro în ultimii trei ani financiari încheiaţi. Pentru membrii grupului care deţineau licenţa de transport marfă se solicita cumulat o cifră de afaceri medie anuală de 30 milioane euro.

Noul anunţ prevede că investorii interesaţi trebuie să prezinte scrisori de bonitate bancară emise de o bancă cu rating acordat de către Standard&Poors sau Fitch de minim BB- sau de către Moody’s de minim Baa3 (corespunzătoare nivelului de "investment grade").

Termenul pentru deschiderea ofertelor şi anunţarea câştigătorului a rămas data de 20 iunie.

Valoarea taxei de participare la licitaţie, de 20.000 euro inclusiv TVA, şi al garanţiei de participare, de 10 milioane euro, nu s-au modificat.

Şi preţul de pornire pentru vânzarea pachetului de acţiuni, de 797 milioane lei (180 milioane de euro), a rămas neschimbat.

Niciunul dintre cei trei investitori care au depus documentaţia de participare nu s-a precalificat pentru etapa următoare în cadrul procesului de privatizare a companiei CFR Marfă, în urma verificării şi analizării documentelor.

Documentaţia de participare pentru precalificarea la privatizarea CFR Marfă a fost depusă de compania americană OmniTRAX, Grup Feroviar Român (GFR) şi asocierea dintre Transferoviar Grup (TFG) şi Donau-Finanz GmbH & Co KG Austria.

www.mediafax.ro


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 1

Adaugă comentariu
liciu, acum 1918 zile, 2 ore, 21 minute, 40 secunde
Rog Ziarul de Vrancea sa nu mai vorbeasca despre morti: PDL ca ne strica viata si asa grea pe care ne-a oferit-o sa traim mai bine
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.