E oficial: cele 9 categorii de persoane pe care Guvernul Ponta vrea sa le scoata de pe listele electorale permanente
Operatiunea, declansata la nivelul intregii tari de Guvernul USL, are drept tinta "perierea" listelor electorale permanente pentru a se vedea care este cvorumul necesar pentru demiterea presedintelui. Datele finale urmeaza sa fie trimise judecatorilor Curtii Constitutionale, care vor lua decizia in privinta validarii sau invalidarii referendumului.
Memorandumul este aprobat de premierul Victor Ponta, avizat de ministrii Titus Corlatean - Externe, Victor Ponta - Justitie, Mariana Campeanu - Munca si initiat de Mircea Dusa - Interne si Administratie, Radu Stroe - Administratie, Ion Moraru - secretar general al Guvernului.
Obiectivele care "vor fi urmarite la actualizarea listelor electorale permanente la data de 29 iulie 2012", in vederea transmiterii catre Curtea Constitutionala sunt impartite in trei categorii: nivel local, nivel judetean, nivel national. Fiecare are un termen limita pentru a fi indeplinit.
Pana pe 24 august, la nivelul serviciilor publice comunitare locale de evidenta a persoanelor se efectueaza verificari ale datelor referitoare la:
Persoanele decedate;
Persoanele care si-au pierdut dreptul de a vota;
Persoanele care au obtinut statutul de cetatean roman cu domiciliul in strainatate dovedit prin detinerea unui pasaport cu mentionarea tarii de domiciliu;
Persoanele care au pierdut cetatenia romana;
Persoanele al caror act de identate a expirat si nu a fost reinnoit;
Persoanele care si-au schimbat domiciliul fara a fi radiate din lista localitatii rezidentei anterioare;
Persoanele care se identifica la un domiciliu intr-un numar ce nu se coreleaza cu suprafata locuibila si numarul de camere ale imobilului;
Persoanele care si-au schimbat numele prin casatorie, divort, pe care administrativa;
Pentru persoanele cu resedinta / domiciliul in strainatate.
Toate aceste date urmeaza sa fie comunicate pana pe 24 august prefectilor si presedintilor de Consiliu Judetean.
La nivel judetean termenul limita este 27 august. Prefectii si presedintii consiliilor judetene trebuie sa realizeze centralizarea datelor la nivel judetean si le inainteaza Ministerului Administratiei si Internelor.
De asemenea, structurile judetene ale Casei Nationale de Pensii Publice si Casei Nationale de Asigurari de Sanatate compara datele din bazele proprii cu datele din listele electorale permanente aflate in gestiunea primarilor si comunica rezultatele prefectilor si presedintilor de Consilii Judetene.
Ultimul pas revine autoritatilor administratiei publice centrale si institutiilor publice de interes national care vor intreprinde toate demersurile necesare, potrivit atributiilor ce le revin, pentru obtinerea si transmiterea de date in vederea verificarii listelor electorale permanente actualizate, in baza carora s-a desfasurat referendumul national din data de 29 iulie pentru demiterea presedintelui Romaniei.
Memorandumul pentru actualizarea listelor electorale permamente a fost trimis tuturor prefectilor.
Pentru toate cele noua situatii prezentate mai sus vor fi intocmite tabele nominale la nivelul fiecarei localitati (municipiu, oras, comuna). Intr-un tabel Excel, la nivelul fiecarei localitati, va totaliza cazurile identificate pentru cele noua situatii.
Tabelele urmeaza sa poarte semnatura primarului, secretarului unitatii administrativ - teritoriale, sefului serviciului public comunitar local de evidenta a persoanelor.
Prima comunicare despre situatia reala din teritoriu urmeaza sa fie fie comunicata in ziua de 10 august, iar urmatoarele comunicari vor fi efectuate prin cumularea la zi a datelor.
Articol preluat din cotidianul Ziarul de Iasi