CJ şi Prefectura se bat în comunicate pe redarea circulatiei spre Spulber
Consiliul Judeţean a reuşit ieri să umple spărtura din DJ 205 D Valea Sării – Nereju – Brădăceşti, prilej pentru ca Marian Oprişan să iasă în faţă şi să se laude cu eficienţa sa şi a instituţiei pe care o conduce, în prag de alegeri. “Din păcate, deşi noi ca administraţie judeţeană am demonstrat că putem să ne mobilizăm şi să remediem, în timp record, o porţiune de drum calamitat, nu putem spune acelaşi lucru despre reprezentanţii Guvernului Romaniei cre nu s-au implicat deloc în sprijirea sătenilor din Spulber şi Nereju ba, mai mult decît atît, au încercat să inventeze tot felul de avize şi de proceduri pentru a ne împiedica să executăm această lucrare”, spune Oprişan într-un comunicat de presă. Pe de altă parte şi noul prefect Dragoş Mircea a ţinut să anunţe şi el reluarea circulaţiei spre Spulber, pentru a nu-i lăsa lui Oprişan tot meritul astupării “sfintei gropi” apărută în noaptea de Înviere. “Personal am mers în fiecare în zona afectată şi împreună cu autorităţile competente am găsit soluţiile tehnice necesare pentru a reda drumul traficului rutier, astfel încît cetăţenii din cele două comune, Spulber şi Nereju, să folosească această cale de acces”, a declarat Dragoş Mircea prin intermediul unui comunicat de presă.
Oprişan face un drum excepţional. Dacă PSD ia puterea
Drumul s-a stricat la intrarea în comuna Spulber în noaptea de 14 – 15 aprilie, după ce ploile abundente au topit zăpada din zona de munte şi au umflat apele rîului Zăbala. Porţiunea de şosea, lungă de aproximativ 70 metri, a fost stricată şi la inundaţiile din 2005, iar de atunci pînă acum albia rîului nu a fost regularizată şi apele bat chiar în mal. “Dacă albia rîului nu va fi regularizată şi recalibrată probabil vom mai avea asemenea probleme. Dacă Guvernul ne consideră cetăţeni de mîna a doua şi dă bani numai la pedelişti aşteptăm să cîştigăm alegerile şi atunci nu numai că vom face un drum excepţional, vom face şi o salbă de lacuri pe care am proiectat-o împreună cu inginerul Vasile Pintile şi facem cel mai frumos loc de pescuit păstrăvi din Europa”, spune Oprişan. Pe de altă parte, reprezentanţii Apelor Romane au acuzat CJ că nu trebuia să realizeze doar drumul, ci şi lucrările aferente de consolidare. Dincolo de toate aceste acuzaţii şi pasarea responsabilităţilor, cert este că la ora actuală nu sînt bani pentru finalizarea DJ 205 D, iar la fiecare ploaie mai puternică vor fi probleme. Lucrarea provizorie realizată acum de Spedition UMB va costa pînă în 300.000 lei. Într-un comunicat de presă al CJ se afirmă că lucrările începute în 2008 au fost realizate în proporţie de 37,6% şi au costat 54,751 milioane lei, fiind necesare încă 104,556 milioane lei. Curios este că Marian Oprişan se lăuda în raportul de activitate din 2010 că a realizat peste 60% din lucrare. În raportul pentru anul trecut se menţionează doar că CJ a plătit suma de 13 milioane lei, cu TVA, pentru lucrările care s-au realizat în 2009 şi că anul trecut investiţia a stagnat din lipsă de fonduri. (Mihai BOICU)
Citiţi în ataşamente Informaţia de presa a lui Dragoş Mircea şi Declaraţia de presă a lui Marian Oprişan
Fisiere atasate
- 19_comunicat_drum_Spulber_Prefectura_651393350.doc
- PSD___Declaratie_de_presa___Vicepresedinte_Marian_Oprisan___19.04.2012_720813181.doc