Politică

Sapunaru si Roman n-au loc pe drumurile facute la Tanasoaia

Iulia Crețu
23 apr 2010 2788 vizualizări
Ciudatenie a tehnicii mioritice: drumuri late de 3 metri pe care n-au loc sa treaca doua masini venind din sens opus, in valoare de un milion de euro u drumurile comunale respective sint la Tanasoaia, proiectate de firma lui Nini Sapunaru (PNL) si executate de cea a lui Victor Roman (PSD) u drumurile n-au acostament din balast sau refugii, iar santurile se termina in gardurile oamenilor si linga fundatia de beton a stilpilor electrici, pe care le pune in pericol de prabusire u primarul Romeo Vulpe le vede un bun al comunitatii si sustine ca el are loc pe o sosea de 3,2 metri sa treaca de un ¦ tir, de exemplu

Afacerile liberalo-pesediste merg ca unse in Vrancea. Dovada stau doua drumuri comunale facute de mintuiala la "dracu-n praznic", in comuna Tanasoaia, din nordul judetului Vrancea. Aici, Nini Sapunaru si-a dat mina cu Victor Roman pentru un pumn de bani europeni. Unul cu proiectarea, prin firma condusa de cumnatul sau - Dorinel Modreanu, SC Euro Proiect Focsani, altul cu executia, prin firma la care este asociat, SC Roman Impex Prest SRL Adjud

In total, pentru modernizarea drumurilor comunale DC 9 si DC 10 Tanasoaia s-au alocat printr-un program Sapard, de la Guvernul Romaniei si Uniunea Europeana, aproape un milion de euro, 949.723 euro. Proiectarea celor doua drumuri i-ar fi adus cumnatului lui Sapunaru cam 10% din valoarea totala a asfaltarii. Termenul de executie a lucrarilor a fost modificat din iunie 2007, in iunie 2008, retusul fiind aplicat cu carioca, pe panoul de intimpinare pe respectivele drumuri. Dupa taierea pamblicii inaugurale, au aparut si neajunsurile afacerii PNL-PSD de la Tanasoaia: pe mai multe portiuni din cele doua drumuri comunale, doua masini venind din sens opus nu au loc sa treaca una pe linga alta, fara a se juli sau a ajunge in santuri. Asta pentru ca, plecind din centrul comunei, subit, drumurile se ingusteaza. Primarul din localitate, social democratul Romeo Vulpe, sustine intr-un raspuns oficial adresat "Ziarului de Vrancea" ca "latimea DC 9 si DC 10 este conform proiectului" si declara ca el, cu o masina mai lata decit cea a reporterilor trece fara probleme pe linga un autoturism venind din sens opus. Incercarea noastra de a proba "garantiile" oferite de primarul Vulpe, initiatorul proiectului de modernizare a drumurilor, nu a ajuns la acelasi raspuns ca al gospodarului. Pe anumite portiuni din drumurile comunale in cauza, latimea este de numai 3,00-3,20 metri, pe masurate, cu toate ca primarul spune ca minimum ar fi de 4 metri latime.


Drumurile lui Nini si Roman n-au acostament si refugii


Vulpe explica ingustimea drumului prin faptul ca "asa a fost proiectat" si ca acesta nu ar fi putut fi o "autostrada" decit daca s-ar fi aminat santurile. Si cum acestea au fost realizate inainte de a se turna asfalt, DC 9 si DC 10, facute de Euro Proiect si Roman Impex, au ramas niste ciudatenii ale tehnicii. "Respectarea proiectului s-a verificat pe muchie, pe cant, peste tot. Asa a fost proiectat si nu ar fi putut fi mai lat pentru ca erau realizate deja santurile. Modificarea proiectului ar fi implicat noi studii de fezabilitate si cheltuieli suplimentare pentru mutarea santurilor. Dar doua masini pot trece fara probleme, eu am reusit. Si, daca sint neajunsuri in proiectul de fezabilitate, firma de proiectare nu este sanctionata de nimeni. Am sesizat si eu acest aspect mai departe, dar cred ca este si de datoria mass-media sa o faca", ne-a declarat Romeo Vulpe, primarul de la Tanasoaia, intr-o incercare de a arunca pisica in curtea SC Euro Proiect. Drumurile respective sint lipsite de refugii sau de acostamente, desi proiectul ar fi prevazut si aceste aspecte. Daca te inversunezi sa incerci o trecere pe linga un autoturism venind din sens opus, risti sa ajungi in santul adinc si sa nu mai iesi de acolo decit pentru a-ti duce masina la service. "Conform proiectului si ordinului Ministerului Transporturilor nr. 45/1998, drumul trebuia sa aiba o latime de 4 metri, plus acostamente de 2 X 0,50 metri din balast si santuri trapezoidale din beton. Ceea ce nu s-a respectat. Pe multe portiuni, doua masini nu incap una pe linga cealalta fara sa ajunga in sant", ne-au declarat consilierii locali Nicolaie Sandu si Costel Maru.


Santurile, la milimetru de fundatia de beton a stilpilor electrici


In cazul in care o masina mica s-ar intilni cu un microbuz sau un camion, venind din sens opus pe DC 9 sau DC 10 din Tanasoaia, situatia ar fi fara iesire. Solutia pentru a trece fara a-ti avaria masina este sa dai inapoi, pina la prima punte a unei proprietati din comuna si sa-l lasi pe colegul din trafic sa-si continue drumul. Neajunsurile modernizarii acestor drumuri se vad nu numai la covorul asfaltic ingust, dar si la santurile de pe marginea drumurilor. Acestea au fost turnate in beton periculos de aproape de proprietatile taranilor, care astfel isi vad gardurile in pericol de prabusire. De asemenea, in anumite portiuni, santurile sint aproape de fundatia de beton a stilpilor de inalta tensiune care, precum gardurile, ameninta sa se prabuseasca la o ploaie serioasa. Primarul localitatii sustine ca el nu a facut decit sa modernizeze localitatea pe care o pastoreste si ca invidiosii ii cauta nod in papura. Romeo Vulpe spune ca proiectele sint un "bun" al comunitatii si isi critica alesii comunali de alta culoare decit cea rosie care nu fac nimic, neparticipind la elaborarea de legi locale si care-ar fi ocupati numai sa-i puna lui sub semnul intrebarii realizarile. "Nu sint de acord cu nimic din ceea ce fac (n.r. unii alesi locali). Nu imi voteaza proiectele, bine. Dar sa vina ei cu ceva mai bun. Dar sint consilieri care nu au initiat nici un proiect pina acum si nu le inteleg rostul din moment ce nu fac nimic pentru comunitate", s-a aratat deranjat primarul de inactivitatea consilierilor sai. Modernizarea drumurilor de la Tanasoaia, asa cum a fost facuta ea, de mintuiala sau in limitele impuse de amplasarea locuintelor, arata ca intelegerea PNL-PSD a functionat "beton" dinainte de intelegerea oficiala a lui Nini Sapunaru cu Marian Oprisan din acest an. Iar Uniunea Europeana a dat bani frumosi pentru lucrari de calitate indoielnica si interpretabila, in functie de apartenenta politica a "observatorului" , ale Euro Proiect si Roman Impex Prest. (Iulia CRETU)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 7

Adaugă comentariu
, acum 737235 zile, 3 ore, 19 minute, 30 secunde
Domnule ziarist , de ce nu ati masurat latimea podetelor ....acolo nu sunt mai mult de 2.50 -2.70m ....de calitatea asfaltului si cea a santurilorar nu ati avut nici o remarca ...poate nu va pricepeti citeste integral
, acum 737235 zile, 3 ore, 19 minute, 30 secunde
Auzi domnule draga si voi ziaristi lu peste prajit cate comune din judetul Vrancea au drumurile comunale asfaltate?Alo domnilor sunte-ti p......... gramada.C alitatea asfaltului pt un drum comunal citeste integral
, acum 737235 zile, 3 ore, 19 minute, 30 secunde
Ce mama dracu ati vrea la un drum comunal? Trec zilnic prin zeci de drumuri comunale si gasesc numai praf si noroaie... Exista drum comunal in Tanasoaia? E un inceput. E adevarat ca e un pic cam citeste integral
, acum 737235 zile, 3 ore, 19 minute, 30 secunde
Ras si bataie de joc!Nu contest calitatea asfaltului, dar latimea lui ma face sa rad.Si cand te gandesti cati romani ca "duncan" exista in tara asta iti vine sa-ti futi una in boase.Zici ca e drumul citeste integral
, acum 737235 zile, 3 ore, 19 minute, 31 secunde
rusine lui nini si pnl-ului dar mai rusine guvernarii actuale! cancerul romaniei este aceasdta guvernare! as prefera sa merg pe drumul ala ingust decat sa merg pe drumul citeste integral
, acum 737235 zile, 3 ore, 19 minute, 31 secunde
Rade harb de oala sparta , macar de ar face PDL-ul drumul Dumbraveni - Vintileasca ca asta si cu cate o alveola pe sens la fiecare km (pentru a se putea trece unul pe langa altul :) ) ca tot s-ar citeste integral
, acum 737235 zile, 3 ore, 19 minute, 31 secunde
Parca traim in tara lu ala de urca nucile in pod cu tapoiul. Cat de dobitoc poti fi sa furi la latimea unei sosele, unde nu prea e loc de tocmeala, sunt standarde interne si internationale si mai citeste integral
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.