Politică

Institutiile publice sint asociate cu birocratia si coruptia

Eduard Popescu
20 aug 2009 891 vizualizări
u peste 60% din romănii intervievati de ANFP asociaza autoritatile locale cu birocratia u doar 50% din cei chestionati s-au declarat multumiti de interactiunea cu institutiile publice

Un studiu al Agentiei Nationale a Functionarilor Publici (ANFP) a relevat ca cei mai multi romani asociaza institutiile locale cu birocratia, coruptia si lipsa de respect pentru cetateni. Astfel, peste 60% din romanii chestionati asociaza institutiile locale cu birocratia, 49% cred ca se poate vorbi de coruptie, iar intre 40 si 55% considera ca functionarii publici nu respecta un cod de conduita in relatia cu cetatenii. Alte nemultumiri au fost legate de modul in care se iau deciziile in institutiile publice, lipsa de transparenta si modalitatile de consultare, in timp ce numai 50% din cei intervievati s-au declarat multumiti de interactiunea cu autoritatile locale. Cu toate acestea, dintre persoanele intervievate, peste 60% au declarat ca au avut de-a face o singura data, sau de putine ori, cu institutiile publice locale, dar perceptia lor asupra acestora ramine negativa, spun autorii studiului. Pe de alta parte, cei mai toleranti cetateni fata de functionarii publici sint cei sub 44 de ani, dupa care exista o redresare a perceptiei, potrivit raportului. Evaluarea a avut la baza completarea unui chestionar in prezenta unui operator de interviu si observatia participativa, aplicata pe 15 institutii si autoritati publice din patru judete din tara si din municipiul Bucuresti, si a avut loc intre lunile martie - aprilie anul acesta, pe un esantion de peste o mie de persoane. Studiul a fost realizat in colaborare cu Asociatia Asistenta si Programe pentru Dezvoltare Durabila - Agenda 21 si reprezinta una dintre componentele proiectului "Carta cetatenilor", proiect PHARE 2006 - Cresterea rolului societatii civile in procesul de integrare a Romaniei, finantat de Uniunea Europeana. Printre concluziile raportului se numara faptul ca cetatenii romani sint interesati mai mult de rezolvarea problemelor si de calitatea serviciului in sine, decit de felul in care institutia comunica, nivelul de eficienta si de managementul acesteia in furnizarea serviciilor. O posibila solutie propusa de ANFP este introducerea satisfactiei cetateanului ca masura a performantei administratiei, pentru a stimula reforma in sectorul public. (Eduard POPESCU)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.