Politică

Cine ii invata pe politicieni cum sa ne ia votul

Iulia Crețu
7 mai 2008 1696 vizualizări
baronul Marian Oprisan este cizelat de israelianul Ron Werber, Alin Trasculescu este consiliat de Felix Tataru, iar liberalii Nini Sapunaru si Romeo Paul Postelnicu primesc linii generale de la Dan Andronic u partidele mari pun la bataie sume mari de bani pentru strategii care sa transforme afisele cu fete zimbitoare in lozuri cistigatoare

Partidele politice de pe scena vrinceana au ales sa se lase pe mina consultantilor sau a firmelor de PR pentru a le creiona directiile prin care sa isi atraga electoratul. Cistigarea alegerilor locale programate pe 1 iunie este, din umbra, si idealul sfatuitorilor in materie de zimbete, imagine, discursuri sau actiuni de convingere a maselor din partea oamenilor politici. Partidele mari beneficiaza de strategii bine gindite, care sa transforme bannerele si afisele cu fete zimbitoare de prin municipiu si judet in lozuri cistigatoare. Iar pentru asta platesc sume mari de bani, care ramin insa la secret. PSD-ul, in speta Marian Oprisan, candidatul pentru functia de presedinte de Consiliu Judetean este sfatuit indeaproape de Ron Werber, proprietarul firmei de consultanta politica Werber Public Affairs (WPA), cu sediul la Tel-Aviv, Israel. De sfaturile si expertiza acestuia a beneficiat si presedintele PSD, Mircea Geoana. Surse din cadrul partidului recunosc ca "unul dintre putinii oameni de care asculta Oprisan este Werber", cunoscut fiind caracterul impulsiv al baronului. Oprisan pariaza pe o carte cistigatoare, daca este sa ne luam dupa reusitele lui Ron Werber. Strateg politic si media, acesta a fost consultant in mai multe campanii, inclusiv cea a primului ministru maghiar Peter Medgeyssy, in 2002, cind a obtinut o victorie dramatica, dar si pentru cea a presedintelui Ion Iliescu si a premierului Adrian Nastase, in victoria din 2000. Werber i-a sfatuit bine si pe premierul lituanian Algirdas Brazanskas in 2004, dar si pe premierul israelian I. Rabin, in 1992. "The Economist" scrie despre Ron Werber ca este lider in relatii publice, contributia sa fiind recunoscuta pe plan mondial, fiind vazut ca un expert in strategii, campanii de imagine, aparitii media si managementul crizelor media. La rindul lor, cei din PD-L, in speta candidatul pentru Primaria Focsani, Alin Trasculescu este "invatat" ce sa spuna, cum sa zimbeasca si pe ce sa puna accentul pentru a convinge populatia cu drept de vot de Felix Tataru, strategul care a gestionat in favoarea clientului sau si campania de la referendumul de demitere a presedintelui Traian Basescu, dar nu numai. Acesta s-a ocupat practic de toate alegerile cistigate de Basescu. Felix Tataru este directorul firmei GMP Advertising, preferata pentru metodele sale avangardiste de promovare a politicienilor democrati in campanii. Surse din PD-L ne-au declarat ca Felix Tataru va veni personal la Focsani daca Trasculescu reuseste pe spezele lui sa intre in turul doi, dat fiind ca acesta se ocupa acum si de strategiile altor candidati din PD-L. Pina atunci il consiliaza pe junele democrat-liberal mai mult prin telefon. Cit despre Jan Vraciu, candidatul pentru sefia CJ, acesta are un staff local care se ocupa de mesajele sale electorale, principala sa colaboratoare fiind sociologul Monica Chitiga.


Liberalii primesc sfaturi generale de la firme de PR


Daca Marian Oprisan - PSD si Alin Trasculescu - PDL sint "prelucrati" indeaproape de Werber si Tataru, la PNL, al treilea partid mare de pe scena politica, situatia este putin diferita. In campanie, «galbenii» de la Vrancea se bucura numai de citeva directii generale impuse de la Bucuresti, aceleasi pentru candidatii din toata tara. De strategii cistigatoare se ocupa un fost ziarist, Dan Andronic, actual consultant politic, alaturi de Arthur Finkelstein, Tal Silberstein si Dorin Marian. Trebuie mentionat ca Dan Andronic a fost consultant si al fostului premier PSD Adrian Nastase. Arthur Finkelstein este fost consultant al presedintelui american Richard Nixon, dar si al companiilor omului de afaceri Donald Trump. Acesta a mai fost angrenat in campaniile de imagine a PNL si a lui Calin Popescu-Tariceanu pentru alegerile europarlamentare. Strategul american si-a creat reputatia pe doua dimensiuni: campanii negative si discretie. Metoda folosita de acesta este suprasaturarea electoratului prin afise, spoturi, mesaje verbale, care, repetate frecvent, discrediteaza si dezarmeaza adversarii clientelei sale. Tal Silberstein a lucrat pentru campania lui Adrian Nastase din 2004. Un alt important strateg de a carui expertiza poate beneficia PNL este si Dorin Marian, care nu demult a fost numit seful cancelariei primului ministru Calin Popescu Tariceanu. Insa Postelnicu, candidatul pentru Primaria Focsani, si Sapunaru, candidatul pentru CJ, nu se bucura de atentia exclusiva a unui consultant politic, ci doar de sfaturile unei firme de PR de la Bucuresti si a unui staff de campanie format din consilieri locali si membri PNL. Pentru victorie in alegeri isi ofera sfaturile Doina Fodoreanu, Vasile Dobre, Gicu Vrincianu, Manole Merchea si Catalin Popescu, nici unul insa nu este specialist in consultanta politica, toti fiind la prima experienta de acest gen. Lucru care se simte de altfel. Cit despre Dan Andronic si Tal Silberstein, anul trecut, la o sedinta PNL, au fost dati afara pentru ca i-au sfatuit pe liberali sa dea mesaje anti-PSD si nu anti-PD si sa refaca alianta. La auzul acestor sfaturi, Ludovic Orban, Mihai Voicu si Cristian David au avut iesiri nervoase, declarind ca "PNL nu poate sa redevina ciuca batailor pentru PD si Basescu". Se pare ca nu toate sfaturile consultantilor, chiar daca sint scumpe, pot fi puse in practica. Uneori, candidatii merg pe propria intuitie si se pare ca o mai dau si in bara. Ramine de vazut pe 15 iunie rezultatul alegerilor. (Iulia CRETU)


Mina care le face pe toate


In timp ce marile partide platesc pentru strategi, consilieri de imagine si fotografi care recurg si la mici retusuri a ridurilor in PhotoShop, "juniorii" de pe scena politica nu au nici macar un ajutor care sa le faca poze decente pentru afise. Dupa cum se poate vedea din posterul Uniunii Pensionarilor si Solidaritatii Sociale, candidatul lor le face pe toate. Promisiuni, intilniri cu electoratul si chiar si poze. Florin Lucian Manolescu vrea presedintia Consiliului Judetean si isi ia viitorul in propriile miini. Priveste fix, serios si apasa pe buton. Daca ne este permisa o rautate, situatia la Pensionari este de inteles din moment ce numara cam putini membri, carora le tremura mina de la batrinete si le este cam greu cu tehnologia moderna. Ar fi fost mai usor daca faceau o poza cu un aparat de pe vremea lui Lumiere.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 27

Adaugă comentariu
, acum 739371 zile, 8 ore, 50 minute, 49 secunde
Se vede ca la PD-L Focsani organizatia este profesionista au oameni buni, meseriasi si cred ca au cea mai tare si eleganta campanie.Sunt acolo meseriasi, si oameni politici care vor insemna ceva in citeste integral
, acum 739371 zile, 8 ore, 50 minute, 49 secunde
Articolul d-soarei Iulia este util si abordeaza un subiect interesant , cel putin din punctul meu de vedere. MARKETING-ul POLITIC este o stiinta si o modalitate prin care acesti candidati pot sa intre citeste integral
, acum 739371 zile, 8 ore, 50 minute, 49 secunde
CONCLUZIA : azi avem 3 forte si, tot de la DAN ANDRONIC am inteles ca, pe langa a-ti scoate electoratul fidel, bazinul propriu sau nucleul dur (cum se mai spune) la vot, e important ca actiunile tale citeste integral
, acum 739371 zile, 8 ore, 50 minute, 49 secunde
PD-L este intradevar un partid puternic si merita sa castige alegerile. Focsanenii s-au saturat de baroni sau de copiile lor.Avem nevoie de ceva nou!Alin Trasculescu merita o sansa pentru ca are multe citeste integral
, acum 739371 zile, 8 ore, 50 minute, 49 secunde
Cristina esti o fraiera.Te-au incintat pedeleii astia care de fapt sunt fostii fesenei napirliti.Sunt doar niste hoti nenorociti,niste incompetenti si niste citeste integral
, acum 739371 zile, 8 ore, 50 minute, 49 secunde
Pina la urma vad ca acesti consultanti vor sa ia bani pentru nimic. Lupta adevarata la Primarie se da in turul unu, daca Trasculescu ajunge in turul doi oricum castiga cu sau fara Tataru. La fel si citeste integral
, acum 739371 zile, 8 ore, 50 minute, 49 secunde
Cu alte cuvinte toti sunt intr-o legatura ....de prosteala a populatiei.Eu asta am inteles.
, acum 739371 zile, 8 ore, 50 minute, 49 secunde
.
, acum 739371 zile, 8 ore, 50 minute, 49 secunde
Patrick, stai linistit ca lupta se da intre cei mari, adica intre PD-L si PSD, adica Trasculescu si Bacinschi.Nu te mai baga ca nu-i locul tau, cauta-i pe cei de la PC,PNG,PRM,Partidul citeste integral
, acum 739371 zile, 8 ore, 50 minute, 49 secunde
Sunt de acord cu cei care sustin ca pentru ceea ce fac in Vrancea, consultantii politici iau bani mai mult degeaba. Pana acum nu am vazut nimic care sa imi atraga atentia si sa ma convinga sa votez un citeste integral
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.