Politică

Cum putea fi debarcat Oprisan ¦

Cristi Irimia
5 feb 2008 1576 vizualizări
Curtea de Apel Cluj a decis ca Tribunalul Vrancea a gresit interpretarea si aplicarea dispozitiilor legale cu privire la un aviz al Institutiei Prefectului u este vorba de dosarul in care consilierii Buzarnescu si Carnariu contestau hotarirea Comisiei de evaluare si control a activitatii lui Marian Oprisan u concluzia este ca cei 22 de consilieri puteau sa-l schimbe pe presedintele CJ daca erau mai bine organizati

Unul din dosarele care au facut vilva anul trecut, dupa ce a debutat seria de procese dintre Marian Oprisan si consilierii care au incercat sa-l schimbe din functie in toamna lui 2006, s-a terminat la Curtea de Apel Cluj cu o decizie interesanta din punct de vedere al interpretarii legii privind functionarea Institutiei Prefectului si a modalitatii in care aceasta exercita controlul de legalitate asupra hotaririlor emise de Consiliul Judetean Vrancea. Astfel, pe rolul instantei clujene s-a aflat actiunea in care Institutia Prefectului a atacat cu recurs sentinta Tribunalului Vrancea, care decisese ca infiintarea Comisiei de Evaluare si Control a activitatii sefului CJ nu are caracter de urgenta. Practic, instanta anulase avizul de legalitate dat de Prefectura hotaririi CJ prin care se infiinta comisia de control a activitatii lui Oprisan. Recursul trebuia sa se judece la Curtea de Apel Galati, insa Prefectura a obtinut stramutarea procesului la Cluj-Napoca. Acolo, Curtea de Apel a admis recursul declarat de Institutia Prefectului Judetului Vrancea impotriva sentintei civile a Tribunalului Vrancea, pe care a casat-o in parte, in sensul ca a respins actiunea formulata de reclamantii Stefan Buzarnescu si Vasile Carnariu, in ceea ce priveste anularea avizului de legalitate din 21 august 2006. La acea data, Prefectura decisese sa dea aviz de legalitate hotaririi prin care se infiinta Comisia de Evaluare si Control, care avea ca scop verificarea activitatii lui Oprisan. Asta in conditiile in care presedintele CJ nu pusese la dispozitia consilierilor raportul de activitate, asa cum era reglementata situatia prin lege.


Avizul nu e act administrativ


Pentru a justifica crearea Comisiei de control, consilierii anti-Oprisan au sustinut ca este vorba de o urgenta, pentru ca "Marian Oprisan este acuzat de catre Directia Nationala Anticoruptie de fapte grave de coruptie, iar activitatea CJ ar avea de suferit daca nu se va trece urgent la verificarea actelor financiar-contabile ale institutiei". Argumentatia nu a fost acceptata de Tribunalul Vrancea, care a anulat avizul de legalitate dat de Prefectura hotaririi din 2 august 2006. S-a ajuns, asadar, la recursul formulat de Prefectura, institutie care n-a admis faptul ca i-a fost anulat avizul de legalitate. Curtea de Apel Cluj a dat dreptate, prin magistratii Lucia Brehar, Delia Marusciac si Liviu Ungur, Institutiei Prefectului, in sensul ca avizul de legalitate nu este act administrativ care sa fie atacat in instanta, insa pe fondul dosarului a mentinut sentinta Tribunalului Vrancea, care desfiintase Comisia de Evaluare si Control. Acest lucru inseamna ca argumentatia consilierilor, cu caracterul de urgenta al hotaririi respective, nu a fost retinuta de instanta.


Decizia Prefecturii e doar o etapa


Avem, asadar, avizul de legalitate dat de Prefectura, cu privire la hotarirea din 2 august, ceea ce ar presupune, teoretic, ca acea comisie de evaluare ar trebui sa functioneze. Mai ales ca, intr-un caz similar, consilierii anti-Oprisan nu au avut avizul de legalitate cu privire la hotarirea de schimbare a presedintelui CJ din functie si de aceea n-au pus in aplicare decizia lor de la Ateneu. In motivarea magistratilor clujeni cu privire la avizul Prefecturii se scrie ca "avizul prefectului neproducind prin el insusi nici un efect (nu da nastere, nu modifica si nici nu stinge raporturi juridice preexistente) nu poate fi supus controlului de legalitate pe calea contenciosului administrativ de drept comun si ca atare o astfel de actiune odata introdusa este sanctionabila cu respingerea ei ca inadmisibila. Avizul reprezinta doar o etapa prealabila necesara si obligatorie introducerii actiunii de contencios administrativ, fara efecte pe planul legalitatii".


Oprisan, la un pas de inlocuire


Asadar, era indeajuns ca adunarea consilierilor de la Ateneu sa fi fost convocata in mod legal si sa existe chestiunile procedurale legate de desfasurarea sedintei in regula, situatie in care Prefectura era obligata practic sa constate ca au fost indeplinite conditiile legale de desfasurare ale sedintei CJ, neputind interveni in ceea ce priveste continutul hotaririlor. Spunem asta deoarece s-a tot vorbit de faptul ca Oprisan n-a putut fi schimbat pentru ca Prefectura nu a dat avizul de legalitate dupa un presupus ordin trimis de ministrul Administratiei si Internelor, Vasile Blaga. Practic, CA Cluj a demonstrat prin motivare ca Blaga nu se putea opune si, implicit, nici Prefectura. Magistratii de la CA Cluj au motivat clar ce insemna, practic, acel aviz de legalitate. Schimbarea lui Oprisan din functie nu tinea asadar de vointa Prefecturii, ci de modalitatea aleasa, procedural, pentru indeplinirea pasilor intr-o astfel de actiune. Mai ales ca majoritate pentru schimbarea lui Oprisan exista, cita vreme 22 din 33 de consilieri erau pentru. In concluzie, citeva chestiuni simple, legate de convocarea sedintei si de cooptarea in rindul "pucistilor" a unei singure persoane din aparatul administrativ ar fi dus la debarcarea lui Oprisan. Cei 22 de consilieri nu au analizat insa cu atentie toti pasii legali care trebuiau facuti, astfel ca tentativa lor nu a fost incununata de succes. Practic, cu 22 de consilieri impotriva sa, lui Oprisan i-a trecut glontul pe la ureche la acea vreme. Decizia de la CA Cluj este irevocabila. (Cristi IRIMIA)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 7

Adaugă comentariu
, acum 739392 zile, 8 ore, 57 minute, 1 secunda
chiar daca l-a avut ca adversar direct ,pe presedintele basescu,EL nu a putut fii invins de nimeni, nici de consilieri jud.,de magistrati,de DNA,de....nimeni. oare este invicibil??? Am impresia ca citeste integral
, acum 739392 zile, 8 ore, 57 minute, 1 secunda
Din cite inteleg eu cu putinele mele cunostinte juridice, avizul prefectului era de formasi indiferent de el PNL si PD puteau sa-l schimbe pe Oprisan. Nu l-au schimbat. NASHPA! Pe vremea aceea, din citeste integral
, acum 739392 zile, 8 ore, 57 minute, 1 secunda
In Vrancea a invins la vremea respectiva bunul simt si democratia.Pai la ce mai sunt bune alegerile daca ulterior unii care au mai multi bani pot cumpara consilieri si schimba rezultatul votului citeste integral
, acum 739392 zile, 8 ore, 57 minute, 1 secunda
Lasand la o parte faptul ca cei care au gandit strategia de debarcare a lui Oprisan au fost niste ridicoli, cheia intregului esafodaj a detinut-o Postelnicu.Mos basina asta, care in toata viata lui nu citeste integral
, acum 739392 zile, 8 ore, 57 minute, 1 secunda
Oprisan poate fi scimbat oricand profilul moral il indica. Dar atat timp cit dreapta nu este unita( vezi sapunaru PSD sau la nivel central Patriciu sponsorizind PSD ) acesta rade pe fundate de citeste integral
, acum 739392 zile, 8 ore, 57 minute, 1 secunda
E corect ce a zis un domn mai devreme cu dreapta ca nu e unita, insa, cu tot respectul, stimate domn, Oprisan nu trebuia dat jos neaparat de fortele de dreapta. La acel moment si in toata istoria lui, citeste integral
, acum 739392 zile, 8 ore, 57 minute, 1 secunda
Voi vorbiti de probleme tehnice si cautati sa gasiti diverse metode pentru a incalca fundamentele democratiei. Sa luam de exemplu partidul PNG. Desi acest partid a avut 2,23% la alegeri a aparut citeste integral
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.