Politică

Dreptul la replică al Consiliului Județean Vrancea care îl înfundă pe Adrian Vrabie

Ionel Sclavone
1 sep 2016 2403 vizualizări
Consiliul Județean confirmă că Salvamont are un angajat și un buget de un milion de lei Consiliul Județean, prin biroul de presă, confirmă cele prezentate în articolul „Buget de un milion de lei pentru un serviciu al Consiliului Județean Vrancea cu un singur angajat:Adrian Vrabie“, publicat în ediția de marți a „Ziarului de Vrancea“.

Drept la replică

 

Urmare articolului ”Buget de un milion de lei pentru un serviciu al Consiliului Județean Vrancea cu un singur angajat:Adrian Vrabie” – publicat de Ziarul de Vrancea în ediția din data de 30 august 2016, facem următoarele precizări:

-         Consiliul Județean Vrancea implementează proiectul ”Înființare și dotare baze salvamont”, un proiect finanțat din fonduri europene care își propune realizarea de trei baze salvamont în Județul Vrancea în localitățile Păulești, Nistorești și reabilitarea actualei baze salvamont de la Soveja.

-         O dată cu finalizarea acestui proiect, la nivelul Serviciului Public Județean Salvamont vor fi angajați un număr de șase salvamontiști,  posturi care au fost prinse în organigrama serviciului și au fost bugetate în bugetul acestui an. 

-         În ceea ce privește bugetul Serviciului Public Județean Salvamont acesta este următorul:

o   260.000 lei – cheltuieli bunuri și servicii; 

o   200.000 lei – cheltuieli personal; 

o   550.000 lei – investiții (realizarea unei anexe la Baza Salvamont Soveja); 

Din bugetul alocat la începutul acestui an, la 30.07.2016 execuția bugetară este următoarea:

o   88.240 lei (34%) – cheltuieli bunuri și servicii;

o   23.671 lei (12%) – cheltuieli personal;

o   la capitolul investiții nu au fost efectuate cheltuieli deoarece achiziția de lucrări se află în procedură de licitație, contractul nefiind atribuit.

Așa cum am precizat încă de la început, Serviciul Public Județean Salvamont se află în procedură de modernizare, de extindere a bazelor sale de intervenție și de reorganizare a activității. În următoarea perioadă în cadrul serviciului urmează să lucreze șase salvatori profesioniști care vor interveni în zona de competență.

Serviciul Județean Salvamont este o instituție aflată în slujba cetățenilor – turiștilor care vizitează Munții Vrancei iar activitatea sa este publică. Toate informațiile furnizate în acest document puteau fi furnizate și autorului articolului la care facem referire dacă acesta ar fi dorit acest lucru. Probabil că un punct de vedere al Consiliului Județean l-ar fi împiedicat pe autor să se lanseze în speculații și să brodeze la infinit pe marginea unui lung șir de elucrubrații.

 

Biroul de Presă al Consiliului Județean Vrancea 

 

 

 


Dreptul la replică care îl înfundă pe Adrian Vrabie

Consiliul Județean confirmă că Salvamont are un angajat și un buget de un milion de euro

 

Consiliul Județean, prin biroul de presă, confirmă cele prezentate în articolul „Buget de un milion de lei pentru un serviciu al Consiliului Județean Vrancea cu un singur angajat:Adrian Vrabie“, publicat în ediția de marți a „Ziarului de Vrancea“.

Biroul de presă confirmă că Adrian Vrabie este singurul angajat al Serviciului Public Județean Salvamont Vrancea care îndeplinește atât funcția de director cât și pe cea de subaltern. Documentul face referire la intenția de a mai angaja alte șase persoane după finalizarea proiectului european de modernizare și dotare. Intenția există încă din 2014, conform rapoartelor de activitate pe care și le plagiază anual Adrian Vrabie, fără a se fi materializat.

Este primul dintre obiectivele pe care și le-a propus Vrabie și care se repetă în fiecare informare:

 organizarea concursului pentru angajarea de salvatori montani în cadrul serviciului nostru pentru a putea să asigurăm permanența în viitor în cele trei locații ce vor fi construite prin proiectul pe fonduri europene implementat de Consiliul Județean Vrancea .“ (Raport de activitate al Serviciului Public Judetean Salvamont Vrancea în anul 2014).

„organizarea concursului pentru angajarea de salvatori montani în cadrul serviciului nostru pentru a putea să asigurăm permanența în viitor în cele trei locații ce vor fi construite prin proiectul pe fonduri europene implementat de Consiliul Județean Vrancea .“ (Raport de activitate al Serviciului Public Judetean Salvamont Vrancea în anul 2015).

Mai mult, proiectul european la finalizarea căruia se face referire ca și condiție pentru angajarea salvamontiștilor, se va încheia abia în luna noiembrie 2016. Având în vedere procedurile prevăzute de lege, e greu de crezut că se va reuși organizarea unui concurs de angajare până la finalul anului în curs.

Biroul de presă nu neagă, în dreptul la replică, faptul că Adrian Vrabie este fratele cumătrului Ralucăi Dan, secretar al județului, unul dintre principalii decidenți din instituție. 

Deși precizează că „Serviciul Județean Salvamont este o instituție aflată în slujba cetățenilor – turiștilor care vizitează Munții Vrancei“, materialul nu face referire la nici o acțiune concretă la care să fi participat unicul angajat. Trecând sub tăcere asmenea informații, CJ confirmă cele prezentate în articol potrivit cărora turiștii rătăciți sunt salvați de jandarmii montani și că, sub conducerea lui Vrabie, Salvamont nu are activitate. Or, în lipsa activității specifice nu se justifică alocarea unui buget anual de 1.010.000 lei.

550.000 pentru o investiție care n-a fost nici măcar contractată

Referindu-se la bugetul foarte mare al Salvamont, CJ precizează, în termeni vagi, că 550.000 de lei, ar fi destinați construcției unei anexe la baza Soveja. Banii nu au fost cheltuiți, însă, deoarece „achiziția de lucrări se află în procedură de licitație, contractul nefiind atribuit“.

Intenția CJ și a Salvamont de a construi o anexă la baza Soveja datează de anul trecut, lucrările fiind aprobate prin hotărârea nr. 121/11 noiembrie 2015. Ea a fost justificată, potrivit referatului care a însoțit proiectul de hotărâre, citat de presa locală, prin apariția unei situații critice care punea în pericol buna desfășurare a proiectului european:  

„Concomitent cu acest proiect (ridicarea anexei – n.r.) corpul C1 din incintă este cuprins într-un program cu finanțare europeană, iar lucrările la acest corp pot fi compromise în situația în care nu se execută lucrări de sistematizare verticală, deoarece cota ± a pardoselii finite la parter este sub cota terenului amenajat în acest moment. Datorită acestui fapt, este absolut necesar a se adopta indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiții și contractarea de urgență a lucrărilor conform proiectului tehnic“. Construirea clădirii anexă și sistematizarea verticală a imobilului Sediu Salvamont a fost estimată la 548.813 lei iar durata de execuție a fost apreciată la 12 luni.

Un lucru este cert: lucrarea a fost atât de urgentă că din 2015 și până în prezent nu s-a făcut nimic.

Doar Consiliul Județean poate investi în baza Soveja

Conform reglementărilor POR și a hotărârilor CJ, câtă vreme proiectul european nu s-a încheiat, doar Consiliul Județean, în calitate de beneficiar, trebuie să suporte cheltuielile pentru lucrări la cele trei baze Salvamont care fac obiectul finanțării UE.

O arată Hotărîrea CJ nr. 82/31 mai 2011 care la Art.2, paragraful (2), prin care CJ și-a asumat „susținerea cheltuielilor conexe ce pot apărea în implementarea proiectului (…)“.

Cheltuielile conexe sunt definite în ghidurile solicitantului POR 2007-2013 drept „cheltuieli care intervin în derularea proiectelor finanţate din instrumentele structurale în cadrul programelor operaţionale,  cheltuieli fără de care proiectul nu poate fi implementat; aceste cheltuieli nu pot fi finanţate din instrumente structurale şi vor fi suportate integral de beneficiar (Consiliul Județean Vrancea – n.r.)“.  

Rămâne de clarificat dacă Salvamont poate derula o asemenea investiție în condițiile în care nu are nici o calitate în proiectul european și, potrivit referatului citat, nerealizarea anexei și a celorlalte lucrări de sistematizare implicau compromiterea implementării acestuia.

Drept urmare vom formula o solicitare de informații, în conformitate cu prevederile Legii nr. 544/2001 privind accesul la informații de interes public și sperăm că vom primi răspuns imediat și nu în termenul maxim prevăzut de lege, de 30 de zile lucrătoare, așa cum are obiceiul  biroul de presă al CJ să răspundă la toate solicitările. Ne exprimăm această speranța mizând pe faptul că Biroul de presă are la îndemână informațiile, dovadă că au conceput dreptul la replică în baza lor.

Ar fi o dovadă din partea Consiliului Județean că este într-adevăr o instituție transparentă așa cum se laudă reprezentanții săi și nu ascunde informațiile. 

 

Ziarul de Vrancea

 

Citiţi  şi :Buget de un  milion de lei pentru un serviciu al Consiliului Județean Vrancea cu un singur angajat:Adrian Vrabie


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 3

Adaugă comentariu
ssssss, acum 414 zile, 14 ore, 16 minute, 45 secunde
consiliul judetean condus de psd normal ca-l apara si protejeaza pe acest incompetent. Doar e de-al lor. Un superficial si submediocru marca vrabie,necula,barladeanu,alexandrescu,matisan,raluca dan.
cititor, acum 414 zile, 18 ore, 39 minute, 18 secunde
Oare DNA-ul nu se autosesizeaza, infect ce se intampla in oraselul asta,nu le mai ajunge,dar asa se intampla cand la primarie se perinda doar prieteni, frati si alte rude. De ce nu il angajeaza citeste integral
danb, acum 414 zile, 21 ore, 57 minute, 32 secunde
Il infunda unde ?
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.