Oprişan vrea autostradă pentru că Focşaniul nu este capitala ţării
Marian Oprişan compensează prezenţa mai rară în Vrancea prin amploarea gogomăniilor pe care le lansează în spaţiul public. Teoria lansată la 24 ianuarie a prins rădăcini în mintea preşedintelui Consiliului Judeţean, s-a dezvoltat şi a produs un rezultat: Moldova va cere despăgubiri Guvernului pentru că în 1859 Bucureştiul a fost ales capitala ţării şi nu Focşaniul.
“Atunci când moldovenii au cedat înţelept în 1859, când Focşaniului i-au lipsit patru voturi în Adunarea Constituantă ca să fie capitala ţării, Bucureştiul trebuia să aibă imensă responsabilitate faţă de această zonă, faţă de această provincie, ceea ce nu s-a întâmplat. Nici guvernele din timpul regimului comunist, dar nici guvernele de după 1989 nu au fost preocupate de dezvoltarea economică a Moldovei. Şi atunci eu împreună cu colegii, preşedinţi de consilii judeţene, în următoarele două săptămâni o să înanităm un document important Parlamentului ţării şi Guvernului prin Bucureştiul să-şi plătească datoriile faţă de Moldova, pentru că o spun verde în faţă şi răspicat: nu există investiţii fără infrastructură”,a spus Marian Oprişan vineri la Panciu, la inaugurarea proiectului EDU – Panciu.
Cum au ratat focşănenii şansa de a merge la servici cu metroul
Şeful CJ a spus de multe ori în ultimii ani că Vrancea are nevoie de autostradă şi aeroport pentru a se dezvolta, iar acum a venit şi cu justificarea istorică a solicitărilor sale: dacă nu erau moldovenii generoşi de la 1859, Bucureştiul era acum un oraş năpădit de buruieni prin Câmpia Română, în timp ce focşănenii ar fi mers la muncă cu metroul, iar prin Piaţa Unirii nu ar fi fost biroul lui Oprişan, ci Palatul Parlamentului, Palatul Cotroceni sau Guvernul României. În cazul lui Marian Oprişan se poate confirma că a făcut din politică o profesie, pentru că altfel nu se poate explica faptul că după ce a pierdut o finanţare de 5 milioane de euro pentru amenajarea Crângului Petreşti vine şi vorbeşte cu fiecare ocazie despre necesitatea unei autostrăzi şi a unui aeroport pentru dezvoltarea judeţului. Probabil aşa s-au pierdut banii pentru Crâng: nu a fost autostradă prin Petreşti. Revenind la lucruri serioase, desigur că Vrancea are nevoie de o legătură rutieră mai bună, probabil şi de un aeroport, dar să te agăţi la nesfârşit de motive care nu ţin de puterea autorităţilor locale e ca şi cum ai spune că judeţul nostru nu s-a dezvoltat pentru că nu e în Germania. Pentru cunoscători, nu putem să nu ne întrebăm cum ar fi o întâlnire cu un potenţial investitor, la care una din întrebări să fie “Ştiţi unde este cel mai bun beton?”. (M. BOICU)