Politică

Prefectura Vrancea a pierdut mii de documente

Mihai Boicu
18 mai 2015 2862 vizualizări
Instituţia Prefectului din judeţ a cerut de la primării toate hotărârile adoptate de consiliile locale din anii 2013 şi 2014 u decizia a fost luată după ce s-a descoperit că Prefectura nu mai avea hotărârile pe care dăduse aviz de legalitate u documentele au “dispărut” atunci când s-a stricat platforma electronică de comunicare cu primăriile

Primăriile din judeţ au fost nevoite să trimită Prefecturii copii după toate actele administrative din 2013 şi 2014 . Prefectul Nicuşor Halici a luat această decizia după ce s-a descoperit că nu mai existau unele dintre hotărârile consiliilor locale pentru care se pronunţase avizul de legalitate. Documentele au fost comunicate pe platforma electronică intranet şi s-au pierdut atunci când s-a stricat. Prefectul spune că această platformă nu a fost concepută pentru transmiterea şi arhivarea documentelor administrative. 

Tot hârtia e sfântă!

Angajaţii primăriilor din Vrancea şi-au pus la grea încercare nervii, copiatoarele şi imprimantele, după ce Prefectura Vrancea le-a cerut primăriilor să-i transmită toate actele administrative din anii 2013 şi 2014. Vorbim de hotărârile adoptate de consiliile locale şi alte documente care au stat la baza acestora, adică mii de hârtii. Funcţionarii au avut foarte mult de lucru pentru a scoate toate documentele din arhivă şi pentru a le face copii, în loc să se ocupe de activitatea curentă a primăriilor. “Eu nu înţeleg cum este posibil ca ei să nu aibă hotărârile adoptate de noi la Prefectură? Noi le-am pus pe intranet, aşa cum ne-au spus la vremea respectivă. Ei pe ce au dat aviz de legalitatea dacă nu au hotărârile?”, s-a întrebat un angajat al unei primării din Vrancea. “Pe lângă faptul că avem foarte mult de muncă, am fost nevoiţi să căutăm toate documentele şi să le copiem, ceea ce ne-a luat foarte mult timp. Ei nu au avut grijă de documente şi ne-au pus pe noi să le facem copii”, ne-a relatat un alt funcţionar dintr-o primărie rurală.

Avizul s-a dat, dar au “dispărut” hârtiile

Pasul de la intranet la hârtii pentru hotărârile adoptate de consiliile locale a fost făcut imediat după ce prefectul Nicuşor Halici a preluat această funcţie, în august 2014. Înainte de acest moment, platforma de comunicare intranet “crăpase”, iar documentele în format electronic se pierduseră. Problema a fost că unele dintre ele nu existau şi în format fizic, adică pe hârtie. “Această platformă avea un rol de comunicare a unor documente, nu a unor acte administrative. Actul administrativ trebuie să rămână în copie, într-o formă fizică, la autoritatea care a dat avizul. Pe acea platformă nu trebuiau comunicate acte administrative. Am identificat existenţa unor avize de legalitate, fără existenţa unor acte administrative”, ne-a declarat prefectul Nicuşor Halici. Acesta spune că exista unor documente doar în format electronic oferă posibilitatea modificării şi trebuie să existe şi sub formă de hârtie. Prin primării s-a crezut că documentele care ajung la Prefectură sunt mai întâi scoase la imprimantă, după care se dă aviz de legalitate. “Aşa ar fi trebuit, dar nu s-a întâmplat aşa. Secretarii unităţilor administrativ teritoriale au fost de bună credinţă şi au colaborat cu Instituţia Prefectului cum li s-a cerut la acea dată, dar nu a fost o soluţie corectă, pentru că volumul documentelor care trebuiau printate era foarte mare. Platforma, ca orice sistem informatic, mai şi “crapă” câteodată, cum se spune. Ea nu a fost concepută pentru arhivare. Din câte ştiu eu, s-a stricat la începutul anului trecut şi s-a pierdut ce era pe ea”, a afirmat Nicuşor Halici.

Intranetul a fost realizat cu fonduri europene

Platorma de comunicare intranet a fost dată în funcţiune în anul 2010, atunci când prefect era Ion Oprea. Acest mijloc de comunicare electronic a fost rezultatul unui proiect cu fonduri europene, pentru a uşura transmiterea informaţiilor între Prefectură şi cele 68 de localităţi rurale, dar şi pentru reducerea costurilor cu materiale consumabile. Proiectul “Reţea de manageri de proiect în unităţile administrativ teritoriale din judeţul Vrancea” a avut o finanţare asigurată de Comisia Europeană în valoare de 474.200 lei, din care 9.500 lei au reprezentat cofinanţarea beneficiarului. Prefectul Nicuşor Halici spune că platforma intranet nu a fost concepută pentru păstrarea documentelor şi pentru aceasta este necesară o schimbare a legislaţiei, despre care s-a discutat în ultima vreme, privind arhivarea electronică şi semnătura electronică. “Această platformă, dacă se vor aloca fonduri şi cu legislaţia schimbată, poate fi utilizată pentru transmirea actelor administrative, cu condiţia să se reglementeze arhivarea electronică şi semnătura electronică”, a spus prefectul Nicuşor Halici. Acesta a precizat că ar putea fi accesate din nou fonduri europene pentru noua reţea intranet. (Mihai BOICU)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 2

Adaugă comentariu
Ulise Gros, acum 3264 zile, 12 ore, 42 minute, 19 secunde
Desigur aceasta creatura la eprubeta lui OPRISAN ,e normal sa fi incendiat arhiva cu axte fictive si compromitatoare ca alfel ..iar venea DNA sa-l aresteze pe baron din conacul sau cu prostituate citeste integral
Virusul birocratic, acum 3264 zile, 13 ore, 53 minute, 59 secunde
Ca de obicei, 'geaba tehnologie daca e data pe mana lui nea Gheorghe si tata Lina. Auzi la ei, intranet, format electronic etc etc. De-aia nu mai avem paduri, ca se duc pe hartiile cu avizele citeste integral
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.