Politică

Singura comună din Vrancea care are transport public pentru locuitori

Mihai Boicu
22 mar 2015 6874 vizualizări
Autorităţile locale din comuna Ciorăşti au achiziţionat un microbuz pentru transportul localnicilor între sate, preţul unui bilet fiind de 2 lei u Ciorăştiul este prima şi sigura comună cu transport public u acest serviciu va intra în funcţiune de la 1 aprilie, cu o şoferiţă la volan

FLocuitorii comunei Ciorăşti vor beneficia de transport public local asigurat de primărie. Ciorăştiul este prima şi singura localitate din judeţ care introduce acest serviciu pentru locuitori, mulţi persoane în vârstă, care se deplasează cu greutate. Autorităţile au achiziţionat un microbuz second hand din străinătate, care înainte făcea curse pe Coasta de Azur. În această săptămână, Consiliul Local urmează să aprobe programul microbuzului, care va intra în vigoare de la 1 aprilie, precum şi preţul biletelor.


Autorităţile din Ciorăşti au avut din nou o iniţiativă inedită pentru mediul rural, după ce localitatea a fost prima, şi deocamdată singura, cu firmă proprie pentru locuitori. Primăria va introduce de la 1 aprilie transportul public pentru locuitorii comunei, pentru care a achiziţionat un microbuz second hand din străinătate. Acesta va face curse din satul de reşedinţă, Ciorăşti, către celelalte şase sate ale comunei. Locuitorii au aflat deja de acest mijloc de transport public al comunei pentru că microbuzul a circulat în ultimele săptămâni prin localitate pentru ca oamenii să se obişnuiască cu el. Mai mult, pe perioada de probă călătorilor nu li s-au luat bani. În această săptămână, va avea loc o şedinţă a Consiliului Local Ciorăşti în care se va stabili orarul de transport şi preţul biletelor. Tariful va fi unic, pentru că distanţa dintre Ciorăşti şi celelalte sate este cam aceeaşi şi nu se justifică un preţ diferenţiat. “Motivul principal pentru care am luat decizia să achiziţionăm acest microbuz şi să înfiinţăm transportul public la nivelul comunei este distanţa dintre satele comunei şi satul de reşedinţă. În doilea rând, un alt motiv important este faptul că locuitorii sunt în vârstă şi se deplasează cu greutate, iar acest microbuz vine în sprijinul lor”, a declarat primarul Nicolae Braicău. Prin localitate trec cursele regulate care fac legătura cu Focşaniul, dar acestea sunt fie prea dimineaţă, fie seara târziu, pentru că se adresează în special navetiştilor. În plus, nu acoperă toate satele comunei.

Microbuzul a făcut curse pe Coasa de Azur

Microbuzul a circulat pe Coasta de Azur înainte de la Ciorăşti

Microbuzul a fost achiziţionat din Olanda şi a costat 13.500 de euro. Lângă Amsterdam, se află o firmă care achiziţionează mijloace de transport uzate, le face revizia, după care le revinde. Printre clienţii firmei se află şi oraşe din România, care au achiziţionat un număr mai mare de autovehicule pentru a asigura transportul public. Primăria Ciorăşti a achiziţionat un microbuz care, înainte de a-i transporta pe locuitorii comunei, îi plimba pe turiştii veniţi să se distreze pe Coasta de Azur, în Franţa. Acum, autovehicolul a fost inscripiţionat cu sigla “Transport public local” Ciorăşti şi circulă deja între satele comunei. Calculul autorităţilor locale a fost făcut în aşa fel încât această activitate să se autosusţină financiar. Distanţa care trebuie parcursă zilnic este de 65 de km, ceea ce înseamnă un consum de circa 10 litri de motorină. Dacă se adaugă cheltuielile de amortizare şi salariul şoferului, suma care trebuie obţinută zilnic se ridică cam la 100 de lei. “Vrem să introducem un tarif unic, undeva între 1,5 lei şi 2 lei. În unele zile sunt mai puţini călători, în alte zile mai mulţi, cum ar fi vinerea. La început nu erau călători, acum am avut zile şi cu 15. Primele două zile microbuzul a umblat degeaba prin comună, acum au aflat încet - încet şi au început să circule cu el. Avem experienţa de la salubritate, când s-a întâmplat acelaşi lucru. Atunci când am adus prima dată camionul de gunoi, lumea a fost reticentă, oamenii spuneau că duc gunoiul pe câmp. După ce i-am convins de utilitatea serviciului, acum vin oamenii să încheie contracte pentru salubritate”, a arătat primarul Nicolae Braicău.

“Măcar este microbuzul nostru”

Introducerea transportului public comunal a însemnat şi înfiinţarea unui loc de muncă ca şofer, mai precis ca şoferiţă. Grigoreta Popescu, deşi femeie, este şofer profesionist, deoarece provine dintr-o familie de şoferi. Soţul ei are tot această activitate. Locuitorii comunei sunt mulţumiţi că au acum la dispoziţie un microbuz cu care se pot deplasa. “Eu sunt din Mihălceni, e bine că am cu ce merge acasă. Am 88 de ani, abia pot merge, când ajungeam eu acasă?”, a spus un bătrân. “Dacă nu era microbuzul acesta trebuia să aşteptăm autobuzul de Focşani. Nu ne convenea, pentru că ne costă mulţi bani, 6 lei pentru dus - întors. Acesta cel puţin este microbuzul nostru”, a afirmat un alt călător. Pe lângă locuitorii care vor plăti bilet, noul mijloc de transport vine şi în sprijinul elevilor. În comună există un microbuz şcolar, numai că acesta trebuie să se deplaseze pe rând în toate satele comunei şi, din acest motiv, elevii din unele sate trebuie să se trezească foarte devreme. “Primii copii, cei din Salcia Nouă trebuie să plece la 6.20 şi aşteaptă o oră începerea cursurilor. Acum, vor putea să plece la 7.30 şi nu mai trebuie să se trezează atât de dimineanţă”, a spus primarul comunei Ciorăşti.

Primăria a achiziţionat utilaje pentru asfalt

Autorităţile au achiziţionat un repartizor de asfalt şi deţin toate utilajele necesare pentru a asfalta drumurile comunei

Autorităţile locale au achiziţionat şi tehnica necesară pentru ca firma controlată de Consiliul Local, SC Prestări Servicii Ciorăşti SRL, să poate realiza asfaltări în comună. Tot în deplasarea din Olanda, pe lângă microbuz a fost cumpărat un repartizor de asfalt, care a costat 8.000 de euro, dar şi o autoutilitară pentru societate. Firma primăriei poate acum face singură asfaltări în localitate, iar în acest an au fost programate două drumuri pentru investiţii. Din păcate, chiar şi cu forţe proprii, costurile sunt destul de mari, astfel încât se va experimenta o soluţie mai ieftină în prima fază. “Vom lucra cu macadam penetrat cu emulsii bituminoase, o soluţie pentru drumuri fără trafic intens, cum este la noi. Vom face cam 200 de metri, să vedem cum se comportă. Dacă se comportă bine, extindem această soluţie la toate drumurile, dacă nu, mergem pe asfalt. Costurile sunt de circa 30% din cele ale unei asfaltări”, a declarat Nicolae Braicău, primarul de la Ciorăşti. (Mihai BOICU)

La Vulturu se face pistă de biciclete

În timp ce oraşele suferă în ceea ce priveşte pistele de biclete, la Vulturu vor începe în aprilie lucrările pentru construcţia unei piste. Aceasta va o lungime de circa 6 km şi se va întinde de-a lungul satelor Vulturu şi Boţîrlău. Deocamdată se lucrează la curăţarea terenului de pe marginea drumului naţional. În anii precedenţi, în cele două sate s-a construit un trotuar, care a avut un rol esenţial în reducerea numărului accidentelor rutiere în care au fost implicaţi pietonii. Investiţia în pista de biciclete va fi finanţată cu fonduri de la bugetul local. (M.B.)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 1

Adaugă comentariu
valentin, acum 1337 zile, 8 ore, 17 minute, 25 secunde
scrieti va rog un articol despre http://www.hotnews.ro/stiri-esential-19394518-cum-transformat-carte-obscura-biblia-miscarii-anti-vaccin-din-romania.htm
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.