ENET ne urează o iarnă uşoară şi ne dă apă caldă cu porţia
Conducerea societăţii de termoficare din Focşani anunţă clienţii racordaţi la sistemul centralizat că în această iarnă vor primi apă caldă cu porţia. Motivaţia oficială este aceea că motoarele Rolls Royce au nevoie de revizii şi corectarea deficienţelor apărute. Din acest motiv, focşănenii vor primi apă caldă după program, numai dimineaţa şi seara. ENET Focşani nu face nicio precizare cu privire la căldura din calorifere. De asemenea, Manole Merchea evită să spună cât va dura perioada de restricţie, care aminteşte de comunism, însă se pare că la mijloc ar fi vorba şi de o răzbunare politică după rezultatele alegerilor prezidenţiale. „ENET SA aduce la cunoştinţa consumatorilor că, având în vedere încheierea a 5.000 ore funcţionare a motoarelor Rolls - Royce, în conformitate cu prevederile contractuale încheiate cu furnizorul, este necesară efectuarea reviziilor şi corectarea deficienţelor apărute. În aceste condiţii ne vedem nevoiţi să reducem perioada de alimentare cu a.c.c. (n.r. apă caldă de consum), asigurând totodată apa caldă în perioadele de consum, dimineaţa şi seara, programând lucrările de verificare/calibrare, întreţinere în restul timpului”, se arată în comunicatul semnat de Cristina Gavrilă, purtătorul de cuvânt al ENET.
Merchea îţi urează „o iarnă uşoară”!
Conducerea "fabricii de căldură" cere cetăţenilor să înţeleagă aceste explicaţii şi le urează, ironic, "o iarnă uşoară". Asta pentru că, dacă nu vor fi temperaturi foarte scăzute, iarna va fi uşor de trecut şi pentru ENET, facturile la gaze crescând odată gerul. De altfel, ENET are în continuare probleme cu plata consumului de gaze către GDF Suez, rămânând de văzut dacă va mai beneficia de ajutorul Consiliului Local. La ultima şedinţă de CL în care ENET a primit o recapitalizare pentru gaze, consilierii au avut cuvinte dure la adresa conducerii societăţii, căreia i-au reproşat „întinderea mâinii” la municipalitate.
Bacinschi: „de ce mi se sparg mie oalele în cap”?
La şedinţa de CL de ieri, anunţul ENET, aflat de Primărie şi Consiliul Local de la presă, l-a făcut pe primarul Decebal Bacinschi să răbufnească nervos la adresa directorului Manole Merchea. Bacinschi a strigat că s-a săturat să i se spargă lui în cap oalele ENET şi a recunoscut că nu a fost consultat în privinţa raţionalizării consumului de apă caldă. Edilul a spus că, în calitate de cetăţean, este nemulţumit de anunţul ENET. „Avem agaman, conducere şi Consiliu de Administraţie, ENET nu e subordonat Primăriei! Până acum m-am ocupat de ENET din respect pentru cetăţenii municipiului să aibă apă caldă şi căldură. Eu, ca şi cetăţenii din Focşani, cer să am apă caldă şi căldură! I-am cerut lui Merchea să vină să-mi spună despre ce este vorba, dar nu m-a consultat”, a spus Bacinschi.
Consilierii critică lipsa de comunicare
Critici au venit şi de la aleşii municipali, care reprezintă acţionarul majoritar la ENET şi care nu au fost consultaţi sau înştiinţaţi din timp de lucrările pe care ENET trebuie să le facă la centrala nouă. „Nu e normal să aflăm ce se întâmplă la ENET când deschidem robinetul sau din media. Trebuia să informăm cetăţenii şi să avem un feed back de la ei. Este în continuare o lipsă de comunicare, o discuţie ar fi dat o altă soluţie, dacă nu dvs, atunci agamanul era obligat să ne informeze”, a spus Liviu Oloeriu de la PSD. „Anul trecut aţi folosit centrala veche, nu poate fi folosită pe această perioadă cât timp e în mentenanţă cea nouă? Este o problemă care nu a fost comunicată, trebuia discutată”, a spus şi Lilian Ilie de la PNŢCD. „Pentru a porni vechea centrală durează mai mult decât mentenanţa”, a spus, la rândul său, viceprimarul Gabriel Necula, de la PSD.
Ironii reci de la managerul „întreprinderii ENET”
Întrebat care este programul de furnizare a apei calde, pe ce perioadă va fi restricţia şi de ce nu comunică deciziile cu acţionarul majoritar, în speţă Consiliul Local, directorul Merchea a considerat oportun să răspundă ironic şi în doi peri mass media. Îl întrebăm dacă acelaşi dispreţ îl poartă şi clienţilor societăţii pe care, vremelnic, o conduce? „Programul de furnizare va fi între ora 5-10 dimineaţa şi 16-24 seara. Cu cine să ne consultăm? Păi doar noi răspundem, nu e niciun soi de decizie! De fiecare dată când anunţăm ceva trebuie să întrebăm Primăria, Consiliul Local? Avem un mandat să manageriem o întreprindere şi asta facem. Dacă nu facem revizia, pierdem garanţia! Revizia va dura până terminăm, probabil o săptămână”, a binevoit să spună presei directorul ENET, Manole Merchea. Şi dacă la programul de restricţie aplicat cetăţenilor nu informează Primăria, când este pericol de întrerupere a furnizării căldurii şi apei calde, conducerea ENET vine cu palma întinsă după recapitalizări taman la CL şi la Primărie. Reamintim că managerul Merchea a mai propus, în vară, o restricţie similară de furnizare a apei calde, fără consultarea municipalităţii, fapt care a înfuriat Primăria şi CL-ul, Merchea dând înapoi atunci în decizia de a trimite Focşaniul înapoi în comunism. Poate va pricepe directorul ENET, măcar acum, că o societate de utilităţi publice are impact asupra întregii comunităţi, la societatea de termoficare fiind racordaţi nu doar clienţii casnici, dar şi şcoli, grădiniţe sau alte unităţi publice. (I. CREŢU)