Politică

Oprişan: Parcul industrial e inutil fără autostradă şi aeroport

Mihai Boicu
13 nov 2014 1317 vizualizări
Secretarul general al Asociaţiei Parcurilor Industriale a cerut eliminarea “taxei pe stâlp” de la viitorul parc industrial

La Consiliul Judeţean a avut loc ieri o prezentare a ceea ce înseamnă parcurile industriale şi condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească proiectul parcului industrial demarat de autorităţi pentru a avea succes. La discuţii a fost prezent Traian Bărbat, secretarul general al Asociaţiei Parcurilor Industriale, Tehnologice, Ştiinţifice şi a Incubatoarelor de Afaceri din România (APITSIAR). Asociaţia a fost înfiinţată în 2005 şi are 20 de parcuri industrialeîn componenţă. Traian Bărbat a atras atenţia că sunt multe parcuri industriale, cum este cel de Galaţi, care nu au investitori. Secretarul general al APITSIAR a susţinut că parcurile industriale trebuie scutite de taxa pe construcţii speciale, aşa numita “taxă pe stâlp”. “Dacă ne gândim la câştigăm acum şi la cât pierdem pe zece ani, această taxă trebuie scoasă”, a spus Traian Bărbat. Marian Oprişan a afirmat că parcul industrial este inutil fără autostradă. “Adevărul fundamental îl reprezintă infrastructura. Indiferent câte parcuri faci, fără autostradă şi aeroport vorbim poveşti de adormit copiii”, a spus preşedintele CJ. Acesta a arătat că vestul ţării este mult mai dezvoltat, dar şi oraşele din Moldova care au aeroport au luat-o înaintea Focşaniului. “Bacăul are aeroport, Suceva are aeroport, Iaşul are aeroport. Eu vă asigur că şi Focşaniul va avea aeroport în următorii ani”, a spus Oprişan, cu substrat electoral. Parcul industrial ar putea fi construit pe o suprafaţă de peste 50 de hectare în Focşani, la limita cu comuna Răstoaca. Terenul a fost preluat recent de la municipiul Focşani în administrarea judeţului. (M. BOICU)

Baze de salvamont la Păuleşti, Nistoreşti şi Soveja

Preşedintele CJ a semnat ieri contractul de lucrări pentru construiea a două noi baze salvament la Păuleşti şi Nistoreşti, la care se adaugă reabilitarea bazei de la Soveja de la Vila Rucăr. Proiectul este finanţat prin Programul Operaţional Regional, Axa 5 “Dezvoltarea durabilă şi promovarea turismului” şi are o valoare de 2,2 milioane lei, la care care se adaugă 535.437 lei TVA. Contractul a fost adjudecat de firma PIF & LMS Company SRL Focşani. Cele trei baze vor fi dotate cu echipamente necesare asigurării condiţiilor optime de salvare în aria montană, iar membri celor trei formaţii de salvamont vor fi dotaţi cu echipamente profesionale specifice desfăşurării activităţii. Bazele vor fi echipate cu sisteme de telecomunicaţii speciale, potrivit proiectului. Durata execuţiei este de 10 luni, iar valoarea totală a proiectului este de 6,4 milioane lei. (M. B.)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 2

Adaugă comentariu
Cosmy de la paunesti , acum 3421 zile, 18 ore, 27 minute, 38 secunde
La cate proiecte s-au expus presei si publicului in anii de guvernare........Ar fi trebuit sa inchiriem teren si din alte judete .....Vrancea ar fi fost un Las -Vegas. Stralucirea si eleganta ar fi citeste integral
danb, acum 3423 zile, 6 ore, 33 minute, 47 secunde
Pana la parc industrial si aeroport, PRINCIPALA PROBLEMA in Vrancea din cauza careia niciun investitor nu vine sunt coruptia si subordonarea politica a institutiilor de control, in frunte cu citeste integral
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.