Primăriile pot cere bani pentru plata datoriilor
Unităţile administrativ teritoriale interesate pot solicita sume defalcate din TVA pană la 20 noiembrie, potrivit OUG 59/2014, cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2014, iar sumele neachitate pentru care se face compensarea sunt cele înregistrate la 30 septembrie. Potrivit OUG 9/2014 şi OUG 59/2014, pentru echilibrarea bugetelor locale ale comunelor, oraşelor, municipiilor şi judeţelor pe anul 2014, s-a alocat suma de 600 milioane lei în scopul achitării plăţilor restante pentru primării, instituţii publice şi spitatelor publice la data de 30 septembrie. Aceşti bani sunt destinaţi achitării obligaţiilor de plată rezultate din relaţiile cu furnizorii de bunuri, servicii şi lucrări, sume neachitate furnizorilor care prestează serviciul public de producere, transport şi distribuţie a energiei termice în sistem centralizat pe baza deconturilor justificative, înregistrate la data de 30 septembrie, pentru acoperirea diferenţei dintre preţul reglementat al energiei termice livrate populaţiei şi preţul de facturare al energiei termice livrate populaţiei, diminuate cu plăţile efectuate la data cererii; obligaţii de plată faţă de bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale. Suma repartizată va fi utilizată exclusiv pentru plata obligaţiilor restante la data de 30 septembrie.
Ce documente sunt necesare pentru a cere bani
Cererile pentru alocarea sumelor se depun de către unităţile/subdiviziunile administrativ –teritoriale la direcţiile regionale ale finanţelor publice/administraţiile judeţene ale finanţelor publice pană la data de 20 noiembrie, însoţite de următoarele documente: situaţia obligaţiilor de plată către furnizorii de bunuri, servicii şi lucrări şi/sau către furnizorii care prestează serviciul public de producere, transport şi distribuţiei a energiei termice în sistem centralizat; certificatele de atestare fiscală ale solicitanţilor; acordări încheiate între unităţile/subdiviziunile administrativ – teritoriale şi furnizorii de bunuri, servicii sau lucrări; cerere privind introducerea unui control de tip preventiv, organizat şi exercitat de Ministerul Finanţelor Publice, prin structurile descentralizate, asupra operaţiunilor ordonatorilor principali de credite ai bugetelor locale efecutate în vederea utilizării sumelor alocate, aprobate prin ordin al ministrului finanţelor publice. “Important! Sumele destinate achitării obligaţiilor de plată restante care fac obiectul cererilor depuse de solicitanţi nu pot fi mai mari decat obligaţiile fiscale restante pentru stingerea cărora se utilizează, rezultate din certificatele de atestare fiscală”, se arată într-un comunicat de presă al Administraţiei Judeţene a Finanţelor Publice (AJFP) Vrancea. (Mihai BOICU)