Politică

PIMM vrea corelarea învăţămantului cu cererea de pe piaţa muncii

Ziarul de Vrancea
28 apr 2014 673 vizualizări
Invăţămantul profesional, stabilit după pregătirea profesorilor, nu a cererii de pe piaţa muncii u patronii vor să noteze practica elevilor, iar şcoala să se ocupe doar de teorie u Prefecturii i s-a cerut să facă a radiografie a economiei judeţului

Şcoala să noteze teoria, iar firmele practica, este propunerea Patronatului Întreprinderilor Mici şi Mijlocii din Vrancea, în ceea ce priveşte învăţămantul profesional. Discuţii pe această temă au fost la Prefectura Vrancea, în cadrul unei şedinţe realizate cu uşile închise pentru mass-media.  Abordarea unei asemenea teme, extrem de sensibilă atat pentru piaţa muncii vrancene cat şi pentru învăţămantul judeţean, i-a surprins pană şi pe reprezentanţii mediului de afaceri, care sunt de părere că se impune realizarea unei strategii în domeniu. Reprezentanţii IMM-urilor au cerut ca învăţămantul profesional şi tehnic să se realizeze în colaborare între şcoală şi agenţii economici, iar notarea să se facă de ambele părţi. “Apreciem eforturile şcolilor pentru pregătirea profesională a elevilor, dar acestea nu pot face mai mult din două motive. Primul pentru că profesorii sunt plătiţi prost şi al doilea se referă la pregătirea practică din atelierele şcolilor care nu se desfăşoară corespunzător. În primul rand pentru că nu sunt dotările necorespunzătoare, iar în firme mulţi nu ştiu ce să facă cu elevii deoarece le lipsesc tematicile”, consideră preşedintele Patronatului Întreprinderilor Mici şi Mijlocii (PIMM) Vrancea, Ion Roman. Acesta propune ca notarea elevilor să se realizeze din ambele părţi: şcoala partea teoretică, iar agenţii economici practica. “În acest fel absolvenţii ar putea primi un certificat de calificare într-o meserie. În prezent ei primesc certificate de competenţe, care nu-i ajută decat să îngroaşe randurile şomerilor”, a mai precizat Ion Roman. Acesta este nemulţumit de sistemul conceput pentru funcţionarea învăţămantului profesional şi tehnic, referindu-se la introducerea examenului de admitere, exprimandu-şi neîncrederea în realizarea celor şapte clase propuse pentru anul şcolar următor. “Elevii s-au învăţat să fie repartizaţi la liceu de calculator, ori la profesioanlă se cere examen de admitere. Nu cred că vor fi realizate clasele pentru anul şcolar 2014-2015”, a mai precizat Roman. 

Se impune o radiografie a economiei judeţului

În cadrul ultimei şedinţe de dialog social de la Prefectură, preşedintele filialei locale a PIMM a propus realizarea unui studiu al economiei judeţului pe domenii de activitate, astfel încat pregătirea forţei de muncă să se realizeze acolo unde este nevoie de ea. “Confecţiile textile, care reprezintă 45% din economia judeţului, nu lucrează cu absolvenţi de acest tip, agenţii economici avand forţă de muncă necalificată adusă zilnic din judeţele Buzău şI Galaţi. Autorităţile trebuie să înţeleagă faptul că trebuie făcut ceva pentru a folosi forţa de muncă vranceană, nu din alte judeţe. Nimeni însă nu face nimic. Ne ocupăm doar de statistici”, precizează preşedintele PIMM, în opinia căruia orientarea şcolară trebuie realizată din clasele de gimnaziu, nu la liceu. Ion Roman a propus Prefecturii realizarea unei radiografii a judeţului, în perioada iunie-iulie, după ce toate firmele depun bilanţul contabil, pentru a se afla cifra de afaceri pe domenii, procent în economia judeţului, numărul de firme şi localizarea pe zone. Aceasta ar trebui să ajute învăţămantul pentru a pregăti elevi în domeniile în care se cer specialişti. (M. VLĂDESCU)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.