Politică

Incep lucrarile la DN 2D Focsani - Ojdula

Mihai Boicu
6 iun 2007 1296 vizualizări
Oprisan a semnat ieri autorizatia de incepere a lucrarilor de reabilitare

Marian Oprisan a semnat ieri autorizatia de reabilitare a DN 2D Focsani - Ojdula- Tirgu Secuiesc, la sediul Consiliului Judetean. Seful CJ a tinut cu aceasta ocazie sa critice modul de finantare a acestei lucrari si faptul ca s-a renuntat la parteneriatul public - privat stabilit in vremea in care ministrul Transporturilor era deputatul de Vrancea Miron Tudor Mitrea. Licitatia pentru realizarea drumului a fost cistigata de firma omului de afaceri bacauan Dorinel Umbrarescu, UMB Spedition. La licitatia organizata de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale au mai concurat firmele SCCF Iasi si un consortiu format din Euroconstruct Trading 98, Vega 93 Galati si Paco. Marian Oprisan a sustinut ieri ca actuala putere a renuntat la cele patru parteneriate publice - private din timpul PSD pentru ca lucrarile sa fie finantate de la bugetul de stat si sa fie date pentru realizare unor "clienti politici". "De ce a fost nevoie sa renuntam la finantare completa din partea unui partener privat, bani pe care trebuia sa-i platim peste 15 ani, si sa trecem aceasta lucrare pe efortul bugetar al cetatenilor si sa o realizam in 15 ani?", s-a intrebat retoric baronul. DN 2D ar fi trebuit reabilitat de firma Solel Boneh International, care urma sa contribuie cu 185 de milioane de dolari. Valoarea lucrarilor care vor fi realizate de UMB pe cei 118,87 km de drum national, din care 95 de km pe teritoriul judetului Vrancea, este de 232.506.875 euro. Durata de executie este de 42 de luni, adica trei ani si jumatate. Modalitatea de finantare este insa curioasa, de 41 milioane de lei in 2007, 25 de milioane in 2008, 147,947 milioane lei in 2009, 210,782 milioane lei in 2010 si nu mai putin de 309,012 milioane lei in "anii ulteriori", dupa cum se mentioneaza in programul de esalonare a sumelor care urmeaza a fi platite de la buget. DN 2D urmeaza a fi largit de la 7 la 9 metri, iar pe toata lungimea lui se vor realiza 31 de poduri, 1 pasaj cale ferata cu o lungime de 345 de metri si 245 de podete.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.