Educație

Utilizarea platformelor educaționale în studiul chimiei, tema cercului pedagogic al profesorilor de chimie din Vrancea

Mihaela Vlădescu
23 apr 2018 662 vizualizări

Profesorii de chimie din Vrancea au desfășurat cercul pedagogic din acest semestru sub forma unor dezbateri, tema propusă fiind Utilizarea platformelor educaționale în studiul chimiei. În cadrul întâlnirii au fost prezentate două platforme educaționale: SYMBALOO – de către profesor Elena Negoescu și EDMODO – de către profesor Corina Giurcă și au fost prezentați pașii de parcurs pentru ca un profesor să poată utiliza în mod eficient cele două platforme educaționale în procesul de predare-învățare-evaluare. Participanții la cercul pedagogic au putut identifica avantajele și dezavantajele utilizării unor astfel de platforme în procesul educațional: accesul elevilor pe platformă folosind telefonul mobil sau alte dispozitive moderne de comunicare, înregistrarea rezultatelor pentru fiecare elev în parte, accesul rapid la resursele educaționale din biblioteca virtuală, accesul părinților la rezultatele elevilor, monitorizarea elevilor și a progresului acestora, dar și necesitatea unor cunoștințe de limbă engleză și informatică pentru a putea folosi aceste platforme. Aceste platforme educaționale au fost folosite de către cadrele didactice ale Colegiului Tehnic Edmond Nicolau în cadrul unor proiecte Erasmus +. „În condițiile contemporane, când știința și tehnica cunosc o dezvoltare rapidă, se urmărește sporirea eficienței formative, prin antrenarea elevului în procesul asimilării cunoștințelor. Astfel, utilizarea platformelor educaționale conduce la deplasarea accentului de la un mediu de învățare centrat pe profesor la unul centrat pe elev, iar profesorii devin colaboratori ai elevilor. Pentru a fi eficiente, mijloacele IT trebuie combinate cu metodele tradiționale, astfel încât să conducă la îmbunătățirea actului de predare-învățare-evaluare, la partajarea cunoștințelor și a informației, la obținerea unui grad sporit de flexibilitate a învățământului, pentru a răspunde necesităților sociale concrete”, a declarat inspectorul de specialitate din cadrul ISJ, Andreea Vîrnă.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.