Educație

Ședință maraton pentru repartizarea pe posturi și catedre la IȘJ Vrancea

Mihaela Vlădescu
31 aug 2018 5460 vizualizări

Candidații au refuzat posturi, îndeosebi la învățători și la educatoare, din cauza  navetei dificile.

Sala de ședințe a IȘJ a fost plină vineri, 31 august, când a fost programată ultima ședintă publică pentru repartizarea pe posturi și catedre a candidaților la examenele pentru ocuparea acestora. Prioritate au avut candidații cu note la examenul de titularizare. Mulți dintre aceștia, îndeosebi învățători și educatoare, au renunțat la posturile pentru care au optat în ședințele anterioare și au solicitat posturi care au apărut înaintea ședinței de vineri, toate rezervate. „Posturile apărute la educatoare în ședinta de astăzi sunt concedii medicale. Cele care luați aceste posturi vă asumați riscul de a reveni la catedră oricând titularii acestora. Unitățile nu au obligația să vă asigure continuitate pe concedii medicale”,  a transmis inspectorul pentru învățământ preșcolar Amalia Chirtoc. Începută dimineață, ședința s-a încheiat după ora 19,00. După cum era de așteptat, cele mai dorite posturi au fost cele de la unitățile din Focșani sau din localitățile învecinate. Candidații la concursul organizat la nivel județean s-au mulțumit cu orice, indiferent cât de departe sunt catedrele față de oraș. Cum acestea sunt tot mai puține, unii candidați, la discipline precum limba română sau educație fizică, s-au mulțumit chiar și cu câteva ore la școli unde și așa naveta este dificilă. Posturile și catedrele neocupate, putine la numar comparativ cu anii anteriori, vot fi date, potrivit Metodologiei, în regim de plata cu ora, la nivelul unităţilor de învăţământ „în ordine, personalului didactic cuprins în programe recunoscute de Ministerul Educaţiei Naţionale, prin care se recrutează, se selectează, se pregătește și se sprijină personalul didactic pentru a desfăşura activităţi de predare în unităţi de învăţământ preuniversitar situate în medii dezavantajate, respectiv personalului didactic calificat, prin decizie a directorilor, în baza hotărârii consiliilor de administraţie ale unităţilor de învăţământ. În mod excepţional, posturile didactice/catedrele vacante/rezervate rămase neocupate până la începerea cursurilor, în lipsa personalului didactic calificat, se atribuie, cu avizul inspectoratului şcolar, în regim de cumul/plata cu ora, la nivelul unităţilor de învăţământ care au posturi didactice neocupate, prin decizie a directorilor, pe termen scurt, de cel mult 30 de zile, personalului didactic fără studii corespunzătoare postului, urmând ca în această perioadă să se organizeze concursuri/testări pentru ocuparea acestor posturi”.

Adjunctul IȘJ a cerut decență

Posturile si catedrele care se vacantează după începerea anului şcolar 2018-2019 se atribuie de inspectoratele şcolare, potrivit aceleiasi Metodologii, în ordine, după cum urmează: „cadrelor didactice titulare a căror restrângere de activitate a fost soluţionată prin detaşare în interesul învăţământului pentru nesoluţionarea restrângerii de activitate pe posturi didactice/catedre vacante/rezervate pentru care nu au studii corespunzătoare;  pentru completarea catedrelor cadrelor didactice calificate angajate cu contract individual de muncă pe perioadă determinată, repartizate pe catedre incomplete, cu respectarea prezentei Metodologii; prin detaşare în interesul învăţământului sau la cerere cadrelor didactice titulare rămase nesoluționate după derularea etapelor mobilităţii personalului didactic, potrivit Calendarului şi candidaţilor calificaţi rămaşi nerepartizaţi după derularea etapelor mobilităţii personalului didactic, potrivit Calendarului, care îndeplinesc condiţiile de ocupare a posturilor didactice/catedrelor, cu respectarea prezentei Metodologii; prin detaşare în interesul învăţământului sau la cerere personalului didactic titular care solicită detaşare în afara Calendarului, cu respectarea prezentei Metodologii; în regim de cumul/plata cu ora personalului didactic calificat, în condiţiile prezentei Metodologii; candidaţilor fără studii corespunzătoare postului rămaşi nerepartizaţi după concursul organizat de inspectoratul şcolar la nivel judeţean nivelul/municipiului Bucureşti, în condiţiile prezentei Metodologii”.  Având în vede că de la 1 septembrie începe anul școlar, chiar dacă nu pentru elevi, ci doar pentru cadrele didactice, inspectorul general adjunct, Aurel Șelaru a cerut decență din partea cadrelor didactice atât la catedră cât și în societate, având in vedere statutul de cadru didactic. “Sa fiți sănătoși, sa aveți un an bun, sa fie un an bun pentru copii, care sunt beneficiarii noștri, dar și pentru noi,” a precizat acesta.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.