Educație

Povestea emoționantă a carierei profesoarei de fizică Liliana Grigoriu din Focșani, publicată pe scoala9.ro

Ziarul de Vrancea
29 oct 2024 4257 vizualizări
Profesoara de fizică Liliana Grigoriu din Focșani.Foto:scoala9.ro
Profesoara de fizică Liliana Grigoriu din Focșani.Foto:scoala9.ro

Povestea emoționantă a carierei profesoarei de fizică Liliana Grigoriu din Focșani a fost publicată recent într-un reportaj pe site-ul cu profil educațional scoala9.ro

Liliana Grigoriu, profesoară de fizică din Focșani, și-a dedicat peste 40 de ani din viață catedrei, aducând bucurie și inspirație generațiilor de elevi care au avut norocul să învețe sub îndrumarea ei. În prezent pensionară, Liliana își amintește cu drag de cariera ei, pe care o consideră plină de momente semnificative și experiențe care i-au format nu doar elevii, ci și pe ea ca om.

Un început nesigur, transformat prin pasiune

Deși astăzi este o profesoară respectată, drumul Lilianei Grigotiu către fizică nu a fost unul direct. În adolescență, visa să devină arhitectă, însă a fost descurajată de lipsa resurselor necesare pentru pregătirea la admitere. Liceul „A. I. Cuza” din Focșani i-a schimbat însă parcursul. Sub îndrumarea dirigintei sale, profesoara Crina Rali, Liliana Grigoriu a descoperit dragostea pentru fizică. „O adoram pe diriginta mea! A fost omul care m-a făcut să iubesc fizica”, povestește Liliana Grigoriu citată de scoala9.ro .

Această pasiune a fost motorul care a propulsat-o mai departe, dedicându-se studiului. În vacanțe, își petrecea diminețile studiind cu determinare, iar rezultatele nu au întârziat să apară.

Un traseu academic plin de provocări

După absolvirea liceului, Liliana Grigoriu a fost admisă la Facultatea de Fizică din București, un mediu agitat și competitiv, departe de liniștea orașului natal. Deși inițial își dorea să se specializeze în fizica solidului sau biofizică, o medie insuficientă a trimis-o către o specializare mai puțin atractivă pentru ea: electronica. Cu toate acestea, și-a continuat studiile cu ambiție, dar nu a mai apucat să finalizeze anul V(an opțional de cercetare) din cauza reformelor guvernamentale care au redus drastic numărul studenților.

După facultate, a început să predea la un liceu industrial din provincie, iar în anii ’90, a obținut un post la Colegiul „Unirea” din Focșani, unde avea să predea pentru mare parte din cariera sa. „Niciodată nu mi-am dorit să rămân în București. M-am simțit mereu acasă la Focșani, unde viața culturală este bogată și mereu găsești ceva de făcut”, spune ea.

O carieră presărată cu amintiri și recunoștință

De-a lungul anilor, Liliana Grigoriu a creat legături profunde cu elevii săi, mulți dintre ei păstrând legătura cu ea chiar și după ce au terminat liceul. „Am fost invitată la nunți, botezuri, și ei au venit la festivitatea mea de pensionare”, spune cu mândrie pentru scoala9.ro.

Excursiile și activitățile extrașcolare au fost nelipsite din cariera ei, având un rol esențial în extinderea orelor de curs. Deși mulți elevi au ales drumuri diferite, profesoara își amintește cu drag de o elevă talentată care a ales fizica și care astăzi este profesor conferențiar universitar.

Recunoaștere națională prin Proiectul MERITO

În 2016, Liliana Grigoriu a primit o recunoaștere importantă, fiind inclusă în Proiectul „MERITO”, inițiat de Măriuca Talpeș, cofondatoarea Bitdefender. Comunitatea MERITO promovează și sprijină profesorii pasionați, iar Liliana a primit în 2021 titlul de „MERITO Magister”, având astfel ocazia să devină mentor pentru tinerii profesori din zona Moldovei.

Ora de fizică - „o poveste” pentru elevii săi

În 2019, Liliana Grigoriu a fost filmată de Digi24 în cadrul rubricii „Profesori de viitori”, unde a demonstrat cum transformă lecțiile de fizică în experiențe captivante pentru elevi. Experimentele realizate la clasă au reușit să facă fizica mai ușor de înțeles și de îndrăgit. Elevii au descris orele ei ca fiind „o poveste”, iar unii chiar au spus că „ora de fizică este un medicament pentru suflet”.

Chiar și în timpul pandemiei, când școala s-a mutat online, Liliana a improvizat un laborator acasă, folosind o cameră video suplimentară pentru a le arăta elevilor experimente live. Creativitatea și pasiunea ei pentru predare au rămas constante pe parcursul carierei.

Reflecții asupra sistemului de educație

De-a lungul carierei sale, Liliana Grigoriu a fost martora multor schimbări în sistemul de învățământ. Deși nu consideră că aceste modificări au adus întotdeauna îmbunătățiri, ea rămâne o susținătoare a examenelor periodice, considerându-le esențiale pentru asimilarea cunoștințelor.

Privind către viitor, Liliana Grigoriu înțelege provocările cu care se confruntă tinerii profesori, dar îi sfătuiește să nu renunțe niciodată la pasiunea pentru predare. „Cel mai important lucru pentru un profesor este să lucreze, să lucreze, să lucreze!”, spune ea, încurajându-i să-și pregătească lecțiile cu grijă și să fie mereu deschiși la a învăța și inova.

Astăzi, Liliana Grigoriu, deși pensionară, continuă să inspire generații noi de profesori și să rămână un model de dedicare pentru toți cei care i-au trecut pragul clasei.

Citiți întreg reportajul publicat pe site-ul scoala9.ro despre povestea emoționantă a carierei profesoarei de fizică, Liliana Grigoriu din Focșani accesând titlul alăturat:O viață la catedră. Profesoara care a făcut din ora de fizică „o poveste”

 


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.