Educație

Părerea unui profesor de la Liceului Tehnologic ”Eremia Grigorescu” din Mărășești după participarea la un proiect ERASMUS + K1

Ziarul de Vrancea
8 sep 2020 1066 vizualizări

Unul din profesorii de la Liceului Tehnologic ”Eremia Grigorescu” din Mărășești participant la un proiect ERASMUS + K1 care a presupus un curs de formare ce a vizat ținte precise legate de prevenirea și combaterea abandonului școlar își împărtășește exeperiența prin intermediul Ziarului de Vrancea

Educația la zi și abandonul școlar

 Cineva spunea că ‘ Dacă vrei să vezi viitorul națiunii, atunci trebui să vezi cum arată educația astăzi. Echipa formată din profesorii LUPU DANA, ANGHEL LAVINIA, ANAMARIA ZAHARIA și ALINA DRAGOMIR ai Liceului Tehnologic ‘EREMIA GRIGORESCU’ din Mărășești au participat la cursul de formare ‘Preventing Early School Dropout – A challenge to every teacher’ prin intermediul proiectului ERASMUS + K1. Cursul s-a desfășurat în perioada 9-18.03.2020 la Barcelona, Spania, avandu-l că trainer pe domnul Kiril Babicenko. Tema cursului a vizat ținte precise legate de prevenirea și combaterea abandonului școlar. Pe întreaga perioadă a desfășurării cursului am avut ocazia să schițam cauzele, să analizăm situațiile și să găsim împreună soluții eficiente pentru a diminua procentajul de abandon școlar. Între cauzele abandonului școlar am putea aminti sărăcia, excluderea socială, lipsa locurilor de muncă, creșterea gradului de infracționalitate și radicalizarea. Se cunoaște faptul că sistemul educațional european conține o serie de probleme ce pot fi conectate aspectelor negative, ceea ce determină o neglijare a categoriilor sociale defavorizate.De aceea, interesul manifestat în a obține rezultate în urma memorării unui volum informațional exagerat poate fi interpretat ca o strategie eșuată în care rolul profesorului este acela de a evalua cunoștinte pur teoretice și mai puțin practice, indentificand un prim pas către eșecul școlar.Educația are nevoie de cadre didactice implicate care să inspire prin atitudine și curaj pe elevii proveniți din mediile vulnerabile.

Pe final am învățat că fiecare elev este unic, că relația între scoală și familie trebuie să fie de colaborare strânsă, iar profesorul este maestrul deschizător de drumuri pentru beneficiarul de educație. Trebuie să adoptăm o abordare deschisă și liberă prin care vom reuși să ajungem cât mai aproape de problemele beneficiarului de educație prin intermediul activititatilor din cadrul orelor de curs. Experiența cursului de la Barcelona ne-a ajutat să înțelegem mai bine problema abandonului școlar și să împărtășim alături de colegii profesori din Slovenia și Germania prin găsirea soluțiilor pentru situațiile noi apărute. Astfel, rolul profesorului la clasă este acela de a forma noi caractere prin dezvoltarea și educarea gândirii critice a beneficiarilor de educație. Metamorfoza este completă atunci când beneficiarul devine un participant activ la problemele societății.  

Lupu Dana


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.