O noua mobilitate virtuală a Colegiului Tehnic „Edmond Nicolau” Focșani, în cadrul proiectului Erasmus+ „School for S.K.I.L.L.S.”
Colegiul Tehnic “Edmond Nicolau” din Focșani a găzduit în perioada 17-23.02.2022 mobilitatea virtuală C2 în cadrul proiectului Erasmus+ de parteneriat strategic în domeniul educației școlare “SCHOOL FOR S.K.I.L.L.S. - SCHOOL alliance FOR Soft and Key Competences În Lifelong Learning of Schools” (2019-1-IT02-KA229-062236_2) la care au luat parte 20 de elevi și 8 profesori din liceul „Karamürsel 100. Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi” din Karamürsel, Turcia, precum și 9 liceeni și 5 profesori reprezentând școala italiană I.I.S.S. „G. Ferraris” din Acireale, Sicilia. În prima zi de activități, pe 17 februarie, cei 19 elevi români de la clasele a IX-a A, B, C, E, aX-a A, C, E, a XII-a A și D însoțiți de 5 cadre didactice au făcut cunoscut liceul nostru cu ajutorul unui videoclip și a unui material PowerPoint în care au ilustrat laboratoarele pentru studiul disciplinelor teoretice și atelierul școlar, săli de clasă, activități școlare și extrașcolare, proiecte europene derulate, profilurile liceului și ale școlii profesionale, cu diversele calificări pe care le oferă Colegiul Tehnic „Edmond Nicolau”.
Pe parcursul primelor trei zile, fiecare grup național de elevi și-a expus viziunea despre Școala Europeană Ideală, de la dotările pe care elevii le consideră necesare până la ideea de scoală verde, Green School,existența unei cantine școlare care să sprijine formarea deprinderilor specifice unui stil de viațăsănătos, discipline opționale și cluburi destinate activităților extra curriculare unde liceenii să poată studia teatrul, muzica, robotica.
În cadrul acestei mobilități, participanții au putut reflecta asupra importanței abilităților sociale, cum ar fi munca în echipă, și au învățat despre strategii destinate să-i ajute în procesul de învățare, cum să gestioneze timpul și informațiile într-un mod eficient. Reuniți online pe platforma Google Meet, elevii și profesorii din România, Italia şi Turcia și-au concentrat atenția asupra definiției europene a competențelor transversale și asupra caracteristicilor relevante într-o școală ideală, precum facilitățile care pot spori bunele practici de predare și motivația elevilor, cum ar fi echipamente și infrastructură școlară specifice secolului XXI, laboratoare, tehnologie modernă. Dar a fost subliniată și ideea că o școală bună ar trebui să implice elevii în activități practice, nu doar într-o abordare teoretică a predării. În cele din urmă, participanții s-au intervievat reciproc în timpul mobilității cu privire la disciplinele școlare pe care le studiază și la opiniile lor despre diferitele specializări. Elevii participanți au discutat, de asemenea, despre oportunitățile de angajare în propriile teritorii, în special în ceea ce privește studiile lor. Schimbul de idei le-a prilejuit tuturor participanților familiarizarea cu diferitele contexte școlare europene din Romania, Italia şi Turcia.
Profesorii au fost, de asemenea, implicați în mobilitate și au intervenit vorbind despre sistemul lor școlar ideal, referindu-se în special la abordări didactice moderne și metode de predare prin care achiziția noilor cunoștințe să fie mai eficientă, mai ales în perioada de pandemie. În a cincea zi, elevii au ilustrat câteva dintre aplicațiile educaționale, precum Padleț, Genial.ly, Wakelet, Prezzi, Book Creator și platformele de e-learning pe care le folosesc în școlile lor (Adservio, Edmodo, Google Classroom). Apoi, cei 48 de elevi au fost implicați într-un quiz Kahoot despre personalități internaționale care au marcat domeniile științific și artistic. Mobilitatea virtuală s-a încheiat cu feedbackul oferit de eleviprin intermediul aplicației Mentimeter.
Participanții și-au dezvoltat abilitatea de a comunica în limba engleză, pe lângă îmbunătățirea competențelor lor cognitive și metacognitive, grație schimbului autentic de opinii și informații cu privire la diferitele sisteme școlare, la oportunitățile de angajare conform calificărilor urmate, având posibilitatea de a reflecta asupra propriilor abilități de studiu și a strategiilor de învățare. Activitățile online au condus, deopotrivă, la dezvoltarea competențelor culturale și interculturale, la îmbunătățirea abilitaților digitale ale elevilor si profesorilor implicați.
Informații + fotografii transmise de Colegiul Tehnic „Edmond Nicolau” Focșani