Numai şase dosare la concursul de directori
Ultima zi de înscriere la concurs este 6 iulie u 39 de posturi de director şi director adjunct îşi caută candidaţi u metodologia de concurs, contestată din nou
Numai şase candidaţi şi-au depus dosarele pentru concursul de director de şcoală organizat de Ministerul Educaţiei. Înscrierile au început pe 19 iunie, însă până luni, 3 iulie, la Inspectoratul Şcolar Judeţean (IŞJ) Vrancea erau depuse numai şase dosare. 39 de posturi de director şi director adjunct sunt scoase la concurs în această etapă. Concursul, asemenea celui din toamna anului trecut, va fi unul naţional, cu subiecte unice, proba scrisă urmând să se desfăşoare pe data de 17 iulie 2017. Probele de evaluare a CV-ului şi interviul vor avea loc în perioada 19-31 iulie, iar rezultatele finale ale concursului vor fi afişate până cel târziu 2 august 2017. Până pe 4 august trebuie apoi validate rezultatele în consiliul de administraţie al Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ). Metodologia de concurs a fost publicată în Monitorul Oficial din 9 iunie, iar aceasta prevede atât condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească dascălii care doresc să se înscrie la concurs, cât şi documentele pe care trebuie să le conţină dosarul de înscriere. De asemenea, potrivit acesteia, probele de concurs vor fi înregistrate audio şi video. Comisia de concurs la nivel judeţean va fi formată din inspectorul şcolar general, inspectorul şcolar general adjunct sau inspectorul şcolar pentru management – preşedinte, doi inspectori şcolari şi doi directori numiţi prin concurs - membri, un inspector şcolar - secretar. Pentru fiecare probă de concurs candidaţii trebuie să obţină cel puţin 35 de puncte din cele 50 maxime pentru a promova. După fiecare probă, punctajele se afişează în aceeaşi zi, potrivit metodologiei.
Metodologia de concurs, din nou contestată
Concursul pentru directorii de şcoli se desfăşoară sub forma unui concurs naţional, asemenea celui din toamna anului trecut, care a generat o adevărată revoltă a profesorilor vizavi de prevederile metodologiei. Unul dintre cei mai vehemenţi contestatari ai metodologiei este profesorul Tiberiu Dima, de la Şcoala Ion basgan din Focşani. “Am luptat pentru modificarea metodologiei de concurs şi am sperat că, după atâtea intervenţii în presă şi chiar în Justiţie a multor directori cu experienţă, experţii Ministerului Educației o vor corecta, în acord cu realitatea.
Ce vedem acum? Acelaşi dispreţ faţă de Directorul de Şcoală, privit mai mult ca o slugă ierarhică, care trebuie să accepte orice vine de sus şi să tacă! Un Director are nevoie de recunoaştere şi susţinere, nu trebuie să fie un vătaf! Improvizațiile şi aiurelile, de la concursul din toamnă, se menţin: 1 Faptul că nu există un filtru al comunităţii şcolare (profesori, părinţi), duce la posibilitatea accesului în funcţia de director a unor persoane nepotrivite, chiar psihopaţi; 2. Pot candida la funcţia de director profesori ce predau în altă şcoală; 3. S-a păstrat în bibliografie Bush..; 4 Se pune accent pe analiza PDI / PAS, subiect formal, fără relevanţă în selectarea unui bun director de şcoală, care trebuie să rezolve probleme concrete, nu SF-uri (rezolvarea conflictelor, motivaţia, obținerea resurselor necesare şcolii etc). Părerea mea este că realizatorii metodologiei de concurs nu au în vedere interesul şcolii ci doar organizarea pompoasă a unui...frecuş instituţional.. denumit "concurs". “, se arată într-o postare a acestuia pe o reţea de socializare. (M. V.)